پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
شیخ حسین انصاریان در مراسم شب احیا که از تلویزیون نیز پخش می شد بیان داشت که روی گنهکاران اسم بد و زشت نگذارید؛ خلاف قرآن و حرام است. گناهکار را نترسانید. اگر گنهکاری بازداشت شد، به دروغ نگویید که فردا صبح اعدام می‌شوی. عباد خدا را نترسانید. وحشت در دل او وخانواده‌اش نیاندازید،حرام است و خلاف کتاب خداست. برخی از تحلیل گران، مخاطب این صحبت های شیخ حسین انصاریان را دو نهاد خاص می دانند.

شعارسال: شیخ حسین انصاریان در مراسم احیای شب ۲۱ رمضان ۱۴۰۲ که از شبکه سوم پخش می‌شد، بشکل غیر مستقیم عملکرد غیرقانونی و غیر شرعی برخی از افراد در دو نهاد خاص را زیر سوال برده و متذکر شده است که حق نداریم به هر مجرمی یا گناهکاری منافق بگوییم و اثبات نقاق نیازمند نشانگانی چند است که در سیزده آیه اول سوره بقره بدان پرداخته شده است.

به هر مجرمی منافق نگویید و لقب زشت ندهید و از اعدام نترسانیدش ،حرام است

متذکر می‌شود که طبق سوره حجرات، حق نداریم القاب زشت به گناهکاران بدهیم، چرا که از نظر قرآن حرام است. حرام است فرد را به دروغ بترسانیم و بگوییم که فردا اعدام می‌شود. وحشت در دل گناهکار و خانواده اش نیندازیم که خلاف کتاب خداست.
برخی از تحلیل گران، این تذکرات شیخ حسین انصاریان را برای مقابله با فتوایی تفسیر کرده اند که یکی از آیات عظام برای مشروعیت شکنجه و برخی ازمسائل دیگر، صادر کرده بود، می‌دانند. فتوایی که به شکل غیر مستقیم بعد جمهورت نظام را زیر سوال برده و هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم زیادی هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بواسطه برخی تندروی‌ها و خودسری‌ها، ایجاد کرده بود.

تعداد بازدید : 29
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین