پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
در مصاحبه ای با آقای قالیباف ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ، در دوره ریاست جمهوری روحانی، ایشان بیان کردند که :۶۰ تا ۶۵ درصد مشکلات کشور سو مدیریت و ۳۵ درصد از تحریم‌هاست و با قاطعیت گفت: مرغ ۲۹ هزار تومانی ربطی به تحریم ندارد، اوج بی‌عرضگی دولت است! جناب قالیباف، لازم به تذکر است که امروز قیمت مرغ از مرز80هزار تومان گذشته. لطفا بفرمایید این بی عرضگی را به گردن چه کسی می اندازید؟! به گردن لابی هایی که برای به صندلی نشاندن افرادی مثل ساداتی نژاد در وزارت جهاد کشاورزی(بارها هشدار دادیم و دل سوزاندیم که امنیت غذایی این مملکت به دست آدمی افتاده که از کشاورزی و سیاستگذاری این بخش چیزی نمی داند) تلاش کردند یا گردن مردم که زیاد مرغ می خورند ؟!

شعار سال:در مصاحبه‌ای با آقای قالیباف ۱۳ آذر ۱۳۹۹، در دوره ریاست جمهوری روحانی، ایشان بیان کردند که:۶۰ تا ۶۵ درصد مشکلات کشور سو مدیریت و ۳۵ درصد از تحریم‌هاست و با قاطعیت گفت: مرغ ۲۹ هزار تومانی ربطی به تحریم ندارد، اوج بی‌عرضگی دولت است!

جناب قالیباف، لازم به تذکر است که امروز قیمت مرغ از مرز ۸۰ هزار تومان گذشته. لطفا بفرمایید این بی عرضگی را به گردن چه کسی می‌اندازید؟! به گردن لابی‌هایی که برای به صندلی نشاندن افرادی مثل ساداتی نژاد در وزارت جهاد کشاورزی (بار‌ها هشدار دادیم و دل سوزاندیم که امنیت غذایی این مملکت به دست آدمی افتاده که از کشاورزی و سیاستگذاری این بخش چیزی نمی‌داند) تلاش کردند یا گردن مردم که زیاد مرغ می‌خورند؟!

تعداد بازدید : 50

قالیباف در ۱۳ آذر ۱۳۹۹ گفته بود:

مگه می شه تو کشور با قاچاق نشه مبارزه کرد؟ بهرحال من یک روزی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا بودم.کجا اتفاق میوفته این قاچاق؟! من همون موقع هم گفتم؛ این حجم قاچاق با چهارتا کولبری و نمی‌دونم دو تا قایق نمیشه.

گفتم؛ اشکال داره، البته اونایی که با کوله بری میارن اونم مقصر ما مدیراییم که این جوون رو به این کار وادار کردیم.

بازارچه‌های مرزی رو خوب کنترل نکردیم ، ولی چند ده میلیاردی قاچاقی که داره میاد، شما مطمئن باش اینا از جاده داره میاد، از تو ریل داره میاد، از بندر داره میاد، کجا این کار داره انجام میشه؟! در سیستم بوروکراسی فاسدی که در کشور وجود داره، این یعنی چی! یعنی سؤمدیریت... .

من با نگاه کارشناسی ۶۰ تا ۶۵ درصد مشکلات را به دلیل سوء مدیریت‌ها و ۳۰ تا ۳۵ درصد را ناشی از تحریم‌ها می‌دانم. همین چند وقت پیش دولت فرانسه با ما حرف می‌زد حرفش چی بود؟!

حرفش این بود که می‌خواست ۵ میلیارد به ما وام بده، که بعد از تحریم اینجوری شدکه به ما نفت بدین. یا اگه نامه نوشتین به صندوق بین‌المللی پول، حرف چی بود؟ اینکه ۵ میلیارد به ما پول بدهند. یک مرتبه این تصمیم رو گرفتیم که ارز رو بکنیم ۴۲۰۰ تومان. حالا این ۴۲۰۰ تومان مبناش از کجا آمد؟!

دوم اینکه ما الان هر سال حداقل تا امسال ۱۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ هزاری میزاریم، من میگم؛ حالا اگه تحریم هستیم اون ۵ میلیارد که می‌اومد! خب حالا که ۱۵ میلیارد دلار داریم، داریم چکار می‌کنیم!

بخشی از همین ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاد‌های دامی داده شد، اما ما شاهد افزایش قیمت مرغ تا ۲۹ هزار تومان بودیم و به نظرم این اوج بی‌عرضگی مدیران اجرایی و چوب حراج به اموال بیت‌المال زدن است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۵ خرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۵۳۸۸۱، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین