پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
بعد از حذف علیرضا سرلک از دور مقدماتی، قیاسی، کاووسی و گلیج هم در نیمه‌نهایی شکست خوردند تا کشتی آزاد ایران در پنج وزن اول مسابقات قهرمانی آسیا تنها یک فینالیست داشته باشد.

شعار سال: بعد از راهیابی چهار نماینده ایران به نیمه نهایی و حذف علیرضا سرلک از دور رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا، مبارزه‌های نیمه نهایی پنج وزن اول به‌صورت همزمان آغاز شد و رحمان عموزاد، مرتضی قیاسی، امیرحسین کاووسی و مجتبی گلیج برای رسیدن به فینال پنج وزن اول روی تشک رفتند.

وزن ۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد بعد از شکست حریف قزاق، در نیمه نهایی مقابل ریوما آنراکیو از ژاپن قرار گرفت. او در تایم اول یک امتیاز از حریف ژاپنی‌اش گرفت و در وقت دوم هم از اخطار کم‌کاری، امتیاز عموزاد به دو رسید. حریف ژاپنی که کشتی خوبی مقابل قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم جهان در سال ۲۰۲۲ گرفت، در نهایت فقط دو امتیاز به رحمان عموزاد داد و در ثانیه‌های پایانی با توجه به مدافع بودن کشتی‌گیر ایران یک امتیاز هم به ریوما آنراکیو داده شد. به این ترتیب نماینده کشورمان در یک مبارزه دشوار و نزدیک ۲ بر یک این کشتی را به سود خود تمام کرد و فینالیست شد.

دبیر: ما با نتیجه حرف می‌زنیم

وزن ۷۰ کیلوگرم: مرتضی قیاسی مبارزه نفس‌گیر و سختی را مقابل سنجر دوسژانوف تجربه کرد، در حالی که کشتی‌گیر قزاق تشویق و حمایت تماشاگران حاضر در سالن را همراه خود داشت. در وقت اول قیاسی از اخطار کم‌کاری به کشتی‌گیر قزاق صاحب یک امتیاز شد، در حالی که زیرگیری او با بدل‌کاری حریف مواجه شد. دسژهانوف کشتی‌گیر آماده و خوبی بود که هر بار قیاسی اقدام به زیرگیری کرد، به دنبال به پل بردن حریف بود و در وقت دوم بار دیگر کشتی‌گیر قزاق به همین شیوه در آستانه ضربه کردن قیاسی بود که کشتی‌گیر ایران با از دست دادن دو امتیاز، از مهلکه گریخت. در حالی که نتیجه ۲ بر یک به سود حریف شده بود، مربیان قزاقستان درخواست چلنج دادند که نتیجه ۴ بر یک شد و دسژهانوف با همین نتیجه قیاسی را برد و به فینال رسید. نماینده ایران عصر امروز (پنجشنبه) در رده‌بندی برای کسب نشان برنز مبارزه خواهد کرد.

وزن ۷۹ کیلوگرم: بعد از شکست قیاسی مقابل کشتی‌گیر قزاق، امیرحسین کاووسی هم مقابل دیگر کشتی‌گیر قزاق راه‌یافته به نیمه نهایی حاضر شد. کاووسی در ابتدای کشتی با خاک کردن حریف صاحب سه امتیاز شد، اما بولات ساکایف خیلی زود کار را جبران کرده و چهار امتیاز به دست آورد تا وقت اول با نتیجه ۴ بر ۳ به سود کشتی‌گیر میزبان تمام شود. کاووسی در وقت دوم با خروج پای حریف از تشک، نتیجه را ۴-۴ کرد، اما همچنان ساکایف برنده بود چراکه امتیاز درشت داشت. در حالی که به نظر می‌رسید ساکایف نفس کم آورده بود، کاووسی یک بار دیگر پای حریف را از تشک خارج کرده و به امتیاز برتری رسید.

کشتی‌گیر قزاق که در خانه و مقابل تماشاگران هموطنش مبارزه می‌کرد تا ثانیه آخر برای پیروزی تلاش کرد که تلاشش هم بی‌ثمر نبود و در پی هجوم‌های بی‌وقفه‌اش ۱۵ ثانیه به پایان مبارزه موفق شد کاووسی را ضربه فنی کند و فینالیست شود. به این ترتیب کاووسی هم مثل قیاسی عصر امروز برای کسب نشان برنز روی تشک خواهد رفت.

وزن ۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج که در دور مقدماتی کشتی‌گیران مغول و ژاپن را با امتیاز عالی برده بود، در نیمه نهایی به مصاف کشتی‌گیر کشتی‌بلد بحرین رفت. احمد تاج‌الدین‌اف بحرینی موفق شد با خروج پای گلیج از تشک، یک امتیاز بگیرد، اما کشتی‌گیر ایرانی در همان وقت اول جبران کرده و ۳ بر یک پیش افتاد. در حالی که گلیج هجومی کار می‌کرد، ولی در یک غافلگیری تاج‌الدین‌اف با اجرای پلنگ‌شکن چهار امتیاز گرفت و در ادامه با اجرای دو بارانداز ۹ بر ۴ از گلیج پیش افتاد. در ادامه باز هم کشتی‌گیر بحرینی جمع امتیازاتش را به ۱۱ رساند. متأسفانه تلاش گلیج برای جبران نتیجه، با بدلکاری حریف مواجه می‌شد و در نهایت گلیج این مبارزه را با شکست ۱۳ بر ۸ تمام کرد.

به این ترتیب تیم ملی آزاد ایران در رقابت‌های پنج وزن اول مسابقات قهرمانی آسیا در رقابت‌های پایانی اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم تنها یک فینالیست و سه شانس برنز خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۴ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۸۷۹۳۸۶، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین