پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۹۵۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
در ایام ماه رمضان در جای جای تهران پر شده بود از نمادهایی که به نظر کاربران فضای مجازی، تقلیدی از ساختمان موزه آینده دوبی است. سوالی که مطرح می شود اینست که سازمان زیباسازی شهرداری هیچ ایده و طرح خلاقانه ای برای اجرا نداشته که مجبور به این تقلید شده است؟ این نماد پنج‌متری در برخی مناطق بیشتر است و نشانی از آن‌ها در برخی از محله‌ها هم نیست. دور تا دور میدان هفت تیر را نماد‌ها پر کرده حتی یکی از آن‌ها در جای خالی مجسمه مدرس نشسته است. براساس قراردادی که در سامانه شفافیت شهرداری تهران قرار گرفته، تهیه و نصب این نماد‌ها بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه داشته است.

شعار سال: شرق نوشت: صد نماد ماه «اسماء‌الحسنی» در تهران نصب شده است. نماد‌ها ابتدا کپی‌بودنشان مورد انتقاد قرار گرفت و بعد جانمایی آن‌ها در میان پیاده‌رو‌ها و حاشیه بزرگراه‌ها.

کاربران فضای مجازی تشابه این نماد به ساختمان موزه آینده در دوبی را یادآوری می‌کردند و آن را کپی‌برداری ناشیانه‌ای از دوبی می‌دانند. انتقادات زیادی هم به نداشتن طرح‌ها و ایده‌های نو از سوی شهرداری تهران مطرح شد.

گروهی از کاربران هم نوشتند که «مسئولان حتی نمی‌توانند هنرمندان را قانع کنند که آثار مناسبی برای چنین مناسبت‌هایی بسازند». یک فعال توییتری هم کنایه زده بود: چرا آب رفته؟! کل شهر شده از این کپی از موزه آینده دوبی، چرا؟ چون یک هنرمند متوسط هم ندارند.

تقلید زاکانی از دوبی ۱۱ میلیارد تومان آب خورد!
این نماد پنج‌متری در برخی مناطق بیشتر است و نشانی از آن‌ها در برخی از محله‌ها هم نیست. دور تا دور میدان هفت تیر را نماد‌ها پر کرده حتی یکی از آن‌ها در جای خالی مجسمه مدرس نشسته است. براساس قراردادی که در سامانه شفافیت شهرداری تهران قرار گرفته، تهیه و نصب این نماد‌ها بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۶۲۶۶۱۲، fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین