پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
بارها درباره مخاطرات قدرت گیری پایدارچی ها بدلیل برهم زدن توازن سه رکن جمهوریت ، اسلامیت و انقلابی گری نظام و تندروی ها و بعضا توجیه گری ها هشدار دادیم. بارها گفتیم که محمدباقر، جز گفتمان دو قطبی سازی ظاهری( چهار درصدی ها) منجر به کسب قدرت ،گفتمان توسعه ای و تمدنی خاصی ندارد( اگر دارد ، کجاست عملکردش ؟ شفاف سازی کند). بارها گفتیم که سید ابراهیم رئیسی قربانی واقعی مثلا فرآیند یک دست سازی قدرت خواهد شد. دوستان عزیر توجه داشته باشند که اصلاحات در شرایطی که بنیان های انقلاب نیازمند تقویت است، معنا ندارد. اصولگرایی خشک اندیش سنت گرای منفعت طلب پوسته ای هم نه تنها کاری جلو نمی برد، بلکه تیشه به ریشه انقلاب خواهد زد. گام دوم انقلاب، نیازمند اصولگرایی ارزش آفرین با ماموریت های بلند مدت تمدنی است که ذهن و بدن، خیلی از آقایان مدعی بدلیل راحت طلبی و عافیت اندیشی سنواتی ، توان کشیدن چنین ماموریت ها و تعهداتی را ندارد. کنایه مدیرمسئول سایت انتخاب به عکس تبلیغاتی قالیباف شاید ارتباط چندانی به هشدارهای ما نداشته باشد، اما به نوبه خودش جالب است.

شعارسال: تجربه دوره مدیریتی برخی از آقایان به راحتی اثبات کرده که میزان حمایت شان از انقلاب و انقلابی گری شان، ارتباط مستقیم دارد به اندازه سفره انقلاب و اختیار دادن به ان‌ها برای اراده ورزی و بعضا سلیقه گرایی شخصی.

فهم شان از انقلاب و انقلاب گری، خلاصه شده از دو قطبی سازی خودی و غیر خودی، متعهد و متخصص و عباراتی در این وزن، شرکت هجمه‌ای در برخی مناسک و رویداد‌ها و ادعای جهادی گری و مدیریت جهادی است. اما اصل و اساس داستان روی قدرت، منفعت، پذیرش و مواردی همانند قرار دارد.
بعید می‌دانیم عباراتی نظیر مدیریت محمدی، مدیریت علوی، مدیریت رضوی، مدیریت مهدوی و ... به گوششان خورده باشد. بعید می‌دانیم فهمی قابل قبول از تمدن سازی و موج چهارم شناخت بشری (ترکیب دین و علم) داشته باشند. بعید می‌دانیم ادراک کاملی از رسالت تقویت توان فکری در نظامات اموزشی (در مقابل مدرک گرایی و لقب دکتر مهندس) و اصول تربیت درست، داشته باشند. هم و غم شان سینه زدن و غوغا است حول خیمه‌هایی که بیشتر بوی قیمه از ان بلند است.

قصد تشبیه و تکفیر فرد یا جریان خاصی را نداریم. حتی آسیب‌های فوق الذکر را بشکلی کلی و غیر مصداقی بیان کردیم. اما در خصوص برخی جریانات در موج دوم انقلاب، بر خود تکلیف شرعی، عقلی و حرفه‌ای می‌دانیم که هشدار بدهیم. همانگونه که زمانه را زمانه اصلاح طلبی نمی‌بینیم، درباره برخی از قزائت‌ها از اصول گرایی هشدار می‌دهیم.
ما درباره پایدارچی‌ها و برهم خوردن توازن سه رکن جمهوریت، اسلامیت و انقلابی گری، هشدار می‌دهیم. ما درباره جریان قالیباف و محفل گرایی و کم توانی در ارایه قرائت‌های توسعه‌ای و تمدنی هشدار می‌دهیم. ما به آقای رئیس جمهور هشدار می‌دهیم که قربانی اول فرآیند یکدست سازی قدرت خواهد شد. کابینه‌ای که نباید شرکت سهامی باشد جناب رئیس جمهور.

ما درباره حرکت با همین فرمان در گام دوم انقلاب هشدار می‌دهیم. حرکتی که با تقویت تندروی‌ها، خستگی اجتماعی را سبب شده و بشکل ناملموس و گام به گام، کشور را به سمت لیبرالیسم می‌کشد. ما درباره کم توجهی به نهضت احیاگری دینی و انقلابی، ضعف شدید شایسته سالاری و انتصابات نادرست هشدار می‌دهیم. انتصاباتی که بی شباهت به انتصابات قومی- قبیله‌ای نبوده و عاقبت ان با کمال صد‌ها تاسف، ختم به چپو (اصطلاحی گیلانی، بالاتر از غارت) می‌شود. ما درباره سه گانه غارت یعنی فشار- فرصت- توجیه، هشدار می‌دهیم.
در این بین، سایت انتخاب اقدام به انعکاس عکسی تبلیغاتی از محمدباقر قالیباف نموده که شاید ارتباط مستقیمی با گلایه‌ها و هشدار‌های ما نداشته باشد. اما بنظر که جالب می‌نماید.

قالی قالیباف به چه شکلی بافته می شود؟

*کنایه مدیرمسئول سایت انتخاب به عکس تبلیغاتی قالیباف:

خریدارِ این عِشوه‌ها و غَمزه‌ها، همان دورانی بود که ⁧بانی_وضع_موجود⁩ را با موج‌سازی، بحران‌سازی و ارائه آدرس غلط، صرفاً⁧ دولت_روحانی⁩ معرفی می‌کردند. نه حالا که همه رُفقا، دور یک‌دیگر مشغول شده و آرزوی «یک‌دست‌سازیِ قدرت» را محقق کرده‌اند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین