پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۶
تعارفات سیاسی ، بده بستان ها، بگم بگم ها ، سهم خواهی ها از انقلاب ، خود ویژه بینی ها ، خود نماینده همه چیز پنداری ها ، لحاف اونا نه لحاف ما ، .... کم کم دارد برای انقلاب اسلامی مشکل ایجاد می کند؟ آیا زمان آن نرسیده که در گام دوم انقلاب، همانند سال های دهه شصت، پاکسازی های بنیادین صورت پذیرد؟ با طیف رفتاری پوپولیستی، نفاق، تظاهر و خشک مغزی ، رفتارهای فساد آمیز و... ، توسعه هم تحقق نخواهد یافت . شرط بلاغ گفتیم. پند و ملال باشد با اهل تصمیم .

شعارسال: میرسلیم نماینده تهران در مجلس مدعی است که رشوه ۶۵ میلیاردی در جریان پس گرفتن تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، رخ داده است.میرسلیم در این کلیپ مدعی است که من در سال ۹۶ کنار آقای قالیباف نبودم. آقایان همه نیت خوبی دارند، عمل شان مشکل دارد. من کاری به اشخاص و قالیباف ندارم؛ صحبت من در مورد زمان خدمت شان در شهرداری است؛ خلاف های متعدد رخ داده است. شهر تهران را فاجعه کرده است. قابل زندگی کردن نیست. تقصیر شهرداری ای است که آقای قالیباف بالای سر آن بوده است. شهر را فروختند! به خود قالیباف گفتم اعتراض من به شما به خاطر تخلفاتی است که صورت گرفته است.

 با این نوع تعارفات می خواهیم توسعه هم داشته باشیم؟ زهی بابا

ماجرای رشوه 65 میلیارد تومانی شهرداری تهران به مجلس چیست؟

ماجرای تحقیق و تفحص از شهرداری سابق تهران ـ که مربوط به دوره مجلس دهم است ـ از روزی آغاز شد که سند‌هایی درباره «املاک نجومی» در شهریورماه ۱۳۹۵ افشا گردید و تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون امید، طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با محور «ساخت بی‌حساب و کتاب، انتصاب ناصحیح در شهرداری و واگذاری بی‌حساب و کتاب املاک در شهرداری تهران» را کلید زندند. کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی رسیدگی به این موضوع، آن را رد کرد و در نهایت کلیت این طرح با مخالفت ۱۳۲ نماینده از دستور کار مجلس سابق خارج شد. بعد از آن مجددا در اردیبهشت ۹۶ طرح تحقیق و تفحص دیگری با محور‌های «نحوه ساخت و ساز و هزینه‌ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران به‌ویژه بوستان مادر» به هیات رییسه وقت تقدیم شد که باز هم با آن موافقت نشد.
میرسلیم در ششم خردادماه 1399 در یک برنامه رادیویی چنین ادعا کرد: «برای پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص، ۶۵ میلیارد تومان فقط به یک رئیس کمیسیون در مجلس پرداخت شده است.»
مدتی بعد و در اواخر تیرماه 1399 میرسلیم بار دیگر این بحث را پیش کشید و این بار گفت که مدارک مربوط به "رشوه ۶۵ میلیارد تومانی" را به قوه قضائیه تحویل داده است. او یک بار دیگر هم این ادعا را تکرار که «وقتی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم رای نمی‌آورد، شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رای نیاورده، تشکر می‌کند.»اواسط مرداد 1399، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اتهام "رشوه ۶۵ میلیارد تومانی" شهرداری سابق تهران گفت: «این پرونده تازه در ابتدای راه است. گزارشی به قوه قضائیه رسیده و در حال بررسی هستیم. رسیدگی‌ها شروع و یک نماینده سابق مجلس بازداشت شده است. هنوز ماهیت و جزییات موضوع روشن نشده است.»
یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و مدیر وب‌سایت اسکان‌نیوز مدعی ‌شد، نماینده سابق مجلس که بابت «رشوه ۶۵میلیاردی شهرداری دوران قالیباف» بازداشت شده است، ابوالفضل موسوی، نماینده یزد و عضو سابق فراکسیون عمران در مجلس دهم بوده است. طبق ادعای سلطانی «این نماینده سابق بیست روز است که در بازداشت به سر می‌برد و اعتراف به دریافت رشوه کرده تا به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوران قالیباف رای منفی بدهد.» این روزنامه‌نگار اسنادی را از دو شرکت «رسا تجارت» و «شرکت پژوهاب» منتشر کرده که نشان می‌دهد این مبلغ به شکل هلوگرام و به نام “سیدحسین موسوی” برادر او صادر شده که در حال حاضر متواری است. این ماجرا با واکنش و شکایت قالیباف روبرو شده و داستان در حال ادامه یافتن است.

تعداد بازدید : 6

پایگاه خبری تحلیلی شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 16 اسفند 1401، کدخبر: 1587503، www.jamaran.news / سایر منابع .

اخبار مرتبط
برچسب ها: توضیحات میرسلیم در مورد اتهامات و انتقاداتش علیه قالیباف ، تعارفات سیاسی ، سهم خواهی ها از انقلاب ، گام دوم انقلاب ، نفاق ، افشاگری ها ، رشوه ۶۵ میلیاردی ، رشوه ۶۵ میلیاردی و شکایت از میرسلیم ، محمدباقر قالیباف ، تخلفات شهرداری ، تخلفات قالیباف در شهرداری ، اعتراض میرسلیم به قالیباف ، افشاگری تخلفات قالیباف در شهرداری ، مصطفی میرسلیم ، افشاگری علیه هیات رئیسه مجلس ، ادعای میرسلیم ذرخصوص رشوه 65 میلیارد تومانی برای خارج شدن تحقیق و تفحص از شهرداری از دستور کار ، تحقیق و تفحص از شهرداری تهران ، طرح دوباره تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوره قالیباف ، رئیس کمیسیون دستگیر شده درباره رشوه 65 میلیارد تومانی ، ادعای اعتراف به دریافت رشوه توسط رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم ، رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم که بود ، شکایت رضایی کوچی برعلیه میرسلیم ، شکایت قالیباف برعلیه میرسلیم ، درخواست تحقیق و تفحص دوباره از شهرداری تهران در مجلس دهم ، فساد در نمایندگان مجلس و ضعف نظارت ، فساد نمایندگان مجلس و پاشنه آشیل توسعه ملی ، محورهای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران ، چرایی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران ، لیست نمایندگانی به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای منفی دادند
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین