پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۸۸۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بر لزوم اجرایی شدن همکاری بانک مسکن و وزات راه و شهرسازی در رابطه با احیاء و نوسازی محله نفرآباد تأکید کرد.

شعارسال: حمیدرضا صارمی در رابطه با سرانجام طرح احیاء و بازآفرینی در نفرآباد که قرار بود از طریق ساخت مسکن پیگیری شود، گفت: در سال گذشته طرح نفرآباد تصویب شد، اما مشکل این بود که تنها ۵۰ درصد این محله در تملک شهرداری است. ما با جذب سرمایه گذار، پروژه‌های مرتبط با خودمان را شروع کردیم.

طرح احیاء نفرآباد نیازمند اجرایی شدن تعهدات بانک مسکن است

او افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان وام از اوراق بانکی در این محله تزریق کرده‌ایم و توانستیم تحولی در منطقه ایجاد کنیم، در خصوص ۵۰ درصد باقی مانده نیز باید بانک مسکن و وزارت راه کمک کنند. خواسته ما از بانک مسکن این است که به این محله نگاه ویژه‌ای داشته باشد چرا که این محله قدیمی و مهم که سال‌ها در مجاورت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم ایجاد شده، از امکانات محروم مانده است.

صارمی با تأکید بر لزوم همکاری بانک مسکن، توضیح داد: شرط تکمیل شدن این پروژه این است که بانک مسکن نیز به تعهدات خود عمل کند.

او در پاسخ به این سئوال که برخی در مراحل دریافت وام با مشکل روبرو شده‌اند، گفت: باید بانک مسکن و وزارت راه به تعهداتشان عمل کنند تا این مشکل حل شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در رابطه با شهرک سازی در منطقه ۱۹ توضیح داد: قرار است این شهرک به عنوان یک محله الگو معرفی شود. ما در تلاش هستیم که اجرای پروژه‌های این چنینی با تکیه بر محله‌نگری انجام شود.

صارمی در رابطه با نگرانی نسبت به بحث زیر ساخت و هراس از ایجاد مشکلاتی مانند ساختمان‌سازی‌های منطقه ۲۲ گفت: در منطقه ۲۲ مشکل این بود که ساخت و ساز‌ها بدون توجه به محله‌وری انجام شده بود. تلاش ما این است که در این پروژه نگاه محله وری داشته باشیم و تمام امکانات محله شامل مسجد، مرکز خرید و ... مورد توجه قرار بگیرد تا افراد خود را به عنوان بخشی از محله درک کنند.

او در رابطه با زیرساخت‌ها در شهرک سازی جدید در منطقه ۱۹ تأکید کرد: ما تمام زیرساخت‌ها و سرانه‌های مورد نیاز را مورد توجه قرار می‌دهیم تا شاهد مشکلات منطقه ۲۲ نباشیم.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: 13اردیبهشت1402، کدخبر: 757829، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین