پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
بارها گزارشاتی درباره مقایسه قیمت خودروهای داخلی ایران با خودروهای خارج از کشور انجام شده است. اینکه با پول پراید چه خودروهایی میشه در خارج از کشور خرید و از این قبیل گزارشات. حالا که با دومینوی گرانی خودرو ( طبق روال همیشه) ، مواجه هستیم، گزارش کوتاهی از قیمت خودروهای کارکرده در امارات منتشر شده است که نشان می دهد با قیمت های پایین تر از پراید چه خودروهایی میشود در امارات خرید. گزارش جالب و دردناکی برای مردم مظلوم کشورم که مجبورند به خاطر رانت و سود عده ای، خودروهای بی کیفیت و بی ارزش داخلی را با قیمت های نجومی و با کارکرد چندین سال کارمندی و کارگری، بخرند و اگر شانس بیاورند تصادف نکنند و زنده بمانند . مثل همیشه باید گفت متاسفیم برای این حجم ناکارامدی مدیریتی صنعت خودرو داخلی و این همه منتی که بخاطر ضرر و زیانشان بر سر ما می گذارند.

شعار سال: ‎بررسی خودرو‌های کارکرده در بازار امارات نیز نشان از آن دارد که خودروی رنو سیمبل تولید سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ درهم و با فرض نرخ ۱۴ هزار تومان برای هر درهم، قیمتی در حدود ۱۸۱ میلیون تومان دارد؛ قیمتی که بسیار کمتر از قیمت خودرو‌هایی نظیر پراید با سال تولید مشابه است و نشان از فزونی تقاضا در بازار داخلی دارد که علی‌رغم نیاز به خودرو، با عدم پاسخگویی آن سبب‌ساز افزایش حباب‌گونه قیمت خودرو‌های کارکرده و کم‌کیفیت داخلی گردیده است.

خودرو‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی در امارات + جدول

اما بعد از رنو سیمبل می‌توان از سدان فورد فیگو تولید سال ۲۰۱۹ نام برد که با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ درهم معادل ۲۵۹ میلیون تومان در رتبه دوم خودرو‌های کارکرده اقتصادی قرار دارد. همچنین پس از این دو خودرو می‌توان از کیا ریو و تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۸ با ۱۹ هزار درهم معادل ۲۶۶ میلیون تومان، نیسان ورسا مدل ۲۰۱۸ با ۱۹ هزار و ۵۰۰ درهم معادل ۲۷۳ میلیون و میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۲۰ با قیمت ۲۶ هزار درهم و معادل ۳۶۴ میلیون تومان نام برد. همچنین برای خودرو‌های کارکرده اقتصادی می‌توان از نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۷ با قیمتی حدود ۷۴۱ میلیون تومان، کیا اسپورتیج و آلتیما اس آر با ۷۲۸ میلیون تومان و جک S۳ و هیوندای ولوستر با ۶۰۲ میلیون تومان نام برد. قیمت‌هایی که همانند سایر خودرو‌های کارکرده در کشور‌های مختلف حاکی از آن است که قیمت مدل‌های قدیمی‌تر آنان در بازار داخل گاه تا چند برابر با قیمت خودرو‌های به‌روزتر و جدیدتر خارجی تفاوت دارد.

خودرو‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی در امارات + جدول

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد100، تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: 43743، www.eghtesad100.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین