پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۸۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
قصد سیاه نمایی و تشویش نداشته و نداریم. اما طرح ترافیک را طرحی خلاف شرع و مغایر با حقوق اساسی می بینیم. بارها و بارها ( ادعا داریم بیش از هر رسانه ای در کشور)، بر این طرح نقد اصلاحی تا نقد تند وارد کرده و تقاضای شفاف سازی در خصوص ابعاد فنی و مالی نموده ایم. اما هیچ مقام مسئولی پاسخگو نبوده است. ما حتی از سهمیه خبرنگاری خودمان بدلیل مخالفت با این طرح استفاده نکرده ایم( اگر شده ، افشاگری کنید).خبر می رسد که اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت لایحه‌ای موافقت کردند که بر اساس آن تخفیف ۳۰ درصدی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا اعمال می‌شود،اما ما این طرح بی خاصیت را شرعی و قانونی نمی دانیم. از کلیه مدیران ارشد این طرح ، معاونین شهردار تهران و شخص شهردار، دعوت به مناظره در دانشگاه یا صداسیما می کنیم.اگر گفته های ما را خلاف می دانید، وارد گود شوید و آستین بالا بزنید. بسم الله

شعارسال: اعضای شورای شهر تهران صبح امروز یک فوریت لایحه «تمدید مدت اجرای مصوبه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای شهر تهران» را روی میز بررسی قرار دادند و جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل گفت: دو هفته قبل تقاضا کردیم که شهرداری گزارشی را در مورد اجرای این مصوبه ارائه دهد تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم که در این خصوص پاسخی ندادند و حالا هم تقاضا داریم یک فوریت از دستور کار خارج شود.

تصویب یک فوریت لایحه تمدید تخفیف ۳۰ درصدی به بدهکاران ورود به طرح ترافیک + پول زوری که کسی برایش پاسخگو نیست

وی با بیان اینکه شهرداری تهران درآمدزایی خوبی در این خصوص داشته و لازم نیست که دوباره تمدید شود، اظهار کرد: نباید این تلقی ایجاد شود که افراد می‌توانند تخلف ورود به محدوده طرح ترافیک را انجام دهند؛ اما بعد از مدتی از جایزه تخفیفی برخوردار می‌شوند.

مجتبی شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تهران نیز که در صحن شورای شهر تهران حضور داشت، با تاکید بر اینکه حتما گزارشات ارسال می‌شود، گفت: نیمی از ماه فروردین تعطیل بود و تقاضا‌های زیادی داشتیم که این تخفیف ۳۰ درصدی تا پایان خرداد ماه تمدید شود و دقت داشته باشید که این تخفیف برای بدهی‌های گذشته است و در سال ۱۴۰۲ ماهانه ۲ درصد جریمه برای این نوع تخلف محاسبه می‌شود.

 نهایتا اعضای شورای شهر با یک فوریت لایحه «تمدید مدت اجرای مصوبه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای شهر تهران» موافقت کردند و لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

همچنین اعضای شورای شهر در ادامه جلسه طرح اصلاحیه بهای خدمات آتش نشانی در سال ۱۴۰۲ را بررسی کردند که محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: پیرو نامه سازمان شهرداری‌ها به شورای عالی استان‌ها عبارت بهای خدمات باید به بهای خدمات ایمنی و آتش نشانی تغییر کند. به همین دلیل ما نیز این طرح را اینگونه اصلاح کردیم که به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود که از سال ۱۴۰۲ ارائه خدمات ایمنی و حریق را بر اساس درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی انجام دهد.

 اصلاحیه طرح بهای خدمات آتش نشانی در سال ۱۴۰۲ با رأی اکثریت آراء به تصویب رسید.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24اردیبهشت1402، کدخبر: 1402022415390، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین