پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
امدادگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از امروز اول خرداد در سواحل دریای خزر مستقر شدند.

شعارسال: غلامعلی فخاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران ۵۰۰ نقطه حادثه خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی و ۱۶۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از امروز اول خرداد در این مناطق مستقر شدند.

آغاز استقرار ناجیان غریق در سواحل دریای خزر

او با اشاره به اینکه ساماندهی دریا بزرگ‌ترین عملیات امداد و نجات از نظر مدت زمان است، افزود: اقدامات نجات غریق و امدادگران استان در مدت ۱۲۰ روز اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید بر اینکه موفقیت در طرح ساماندهی دریا ضرورت‌هایی با خود دارد، گفت: افزایش حقوق ناجیان غریق با توجه به افزایش روز‌های کاری این افراد در طرح امسال از جمله این ضروریات است.

فخاری مسدود کردن برخی راه‌های دسترسی به دریا را از دیگر مواردی عنوان کرد که برای پیشگیری از وقوع غرق‌شدگی در این استان لازم است و ادامه داد: به دستور استاندار مازندران همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مشارکت و هم افزایی با جمعیت هلال احمراستان هستند.

اویان کرد: با مسدودسازی مسیر‌های پرخطر امکان حضور گردشگران و مسافران در نقاط خارج از حوزه استحفاظی و دسترسی ناجیان غریق حذف می‌شود و قدرت کنترل بر سواحل افزایش می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران تاکید کرد: امدادگران ناجی غریق ابزار قانونی برخورد با افراد در خارج از طرح دریا را ندارند و حضور و تلاش نیرو‌های انتظامی می‌تواند بسیار در این زمینه یاریگر این افراد باشد.

فخاری همچنین با اشاره به اینکه وسایل تفریحی از جمله جت اسکی و قایقرانان در اختیار بهره‌برداران بخش خصوصی است، افزود: این مجموعه‌ها لازم است تا پیوست مورد نیاز در زمینه امداد و نجات را در برنامه کاری خود قرار دهند تا بدین صورت یار سوم و کمک‌حال امدادگران هلال احمر باشند. برای این منظور حدود ۱۰ دستگاه آمبولانس، جت اسکی و قایق‌های نجات به این استان آورده می‌شود.

طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق‌شدن هنگام شنا و همچنین ارائه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمده است. این طرح هرساله از خردادماه شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمودآباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ منطقه سالم سازی شده و بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا از شاخص‌ترین شهرستان‌های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 1خرداد1402، کدخبر: 8446256، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین