پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۸۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
سال پیش به سازمان سنجش در خصوص محرومیت های ادعایی متقلبین قبل از تصویب قاعده قانونی جدید ، هشدار داده بودیم و توصیه به حرکت در چارچوب قانون را داشته و ذکر نمودیم که در صورت تکرار با شکایت قانونی چند لایه مواجه خواهند شد. هنوز گویا دوستان ما در سازمان سنجش درس نگرفته و نگاه ارباب رعیتی را کنار نگذاشته اند و مثلا برای خیرخواهی ، تهدید با توسل به امور غیرقانونی می کنند؟ آقای سازمان سنجش ،پدر جد شما هم نمی تواند کسی را بخاطر حضور در گروهی که فعل مجرمانه تقلب مرتکب می شوند، از کنکور محروم کند. بجای گرز برای باد کشیدن و آب در هاونگ کوبیدن، راهکارهای فناورانه، قانونی و فرهنگی برای مقابله با تقلب پیدا کن؟ آقای سازمان سنجش، می دانیم که دست تو نیست اما می پرسیم که سهمیه های گوناگون تا چه حد شرعی است؟

شعارسال: مدیرکل حراست سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص عضویت در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب به داوطلبان هشدار داد و افزود: ارسال مدارک، پرداخت هرگونه وجه و تبانی در این گروه‌ها موجب محرومیت در آزمون سراسری می‌شود.

فعالیت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب موجب محرومیت از آزمون سراسری می‌شود؟!

 مختار کاظم‌زاده با اشاره به اهمیت موضوع سلامت آزمون‌ها گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سوداگر و سودجو که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش می‌شود، از اهداف اصلی مسئولان و مجریان حفاظت آزمون‌ها است چرا که این موضوع مورد حمایت قاطبه مردم است و ما با رصد و پایش اطلاعاتی، نوید برگزاری آزمونی سالم را به داوطلبان می‌دهیم.

وی درباره نخستین اقدام پیشگیری از تخلف گفت: از مدت‌ها قبل از برگزاری آزمون، رصد و شناسایی مدعیان تقلب در کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی مجازی به عنوان مهمترین اقدام پیشگیرانه در حال انجام است و این گروه‌ها تحت کنترل نهاد‌های اطلاعاتی، امنیتی و به ویژه پلیس فتا قرار دارند که در این زمینه با توجه به الزامات قانونی و با تمام توان در کنار داوطلبان و خانواده‌های آنان خواهیم بود و آماده دریافت هرگونه گزارش‌های مردمی هستیم.

مدیرکل حراست سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان با توجه به اینکه در یک سال و یا حتی سال‌های متمادی برای موفقیت در آزمون سراسری برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند و با صرف وقت و انرژی خود و خانواده‌ها آماده شرکت در آزمون سراسری شده‌اند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت کنند و نتیجه متناسب با تلاش‌های خود را دریافت کنند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 1خرداد1402، کدخبر: 727171، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین