پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
با وجود ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده پشت سدهای کشور، درحال حاضر ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای ایران پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است.

شعارسال: میزان ورودی آب به سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (آغاز مهر ۱۴۰۱) تا روز سی‌ام اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، به ۳۱ میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعب رسید. این میزان ورودی آب، نسبت به ورودی آب به سد‌های کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته (۲۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون مترمکعب) رشدی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

پر شدگی ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور تا پایان اردیبهشت 1402

همچنین میزان خروجی آب از سد‌های کشور در این مدت، ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به خروجی آب از سد‌ها در زمان مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۱۰ درصدی داشته است.

با وجود ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده پشت سد‌های کشور، درحال حاضر ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌های ایران پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون مترمکعب بود؛ که در مقایسه این رقم با ذخایر ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعبی فعلی، شاهد رشد ۱۸ درصدی در میزان ذخایر سد‌های کشور هستیم.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5خرداد1402، کدخبر: 2901709، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین