پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۸۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساماندهی ۲۵۳ مدرسه سنگی سه تا شش کلاسه در گام اول اجرای طرح شهید سرایداران خبرداد و گفت: همچنین درنظر داریم ۲۰۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی را طی شش ماهه اول سال بهره‌برداری کرده و تحویل بدهیم.

شعار سال: حمیدرضا خان‌محمدی، درباره جزئیات برچیده شدن مدارس سنگی در سطح کشور اظهار کرد: بزرگ‌ترین طرح ملی ساماندهی مدارس سنگی به نام دانش‌آموز شهید «آرشام سرایداران» از چندی پیش آغاز شده و بناست در قالب این طرح ۱۳۸۰ مدرسه سنگی در سراسر کشور ساماندهی شوند.

ساماندهی ۲۵۳ مدرسه ۳ تا ۶ کلاسه سنگی و تحویل ۲۰۰۰ پروژه آموزشی جدید تا مهرماه
وی افزود: ۲۲۱۵ مدرسه سنگی در کل کشور داریم که از این تعداد ۱۵۷۶ مدرسه دارای بیش از ۱۰ دانش آموز هستند و ۱۳۸۰ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری واقع شده‌اند. هدف‌گذاری طرح برای ساماندهی ۱۳۸۰ مدرسه در قالب ۳۹۵۶ کلاس درس دارای ۱۱ دانش آموز است به طوری که در سال اول اجرای طرح برای ۲۵۳ مدرسه سه تا شش کلاسه دارای ۱۵ دانش‌آموز در هر کلاس و بیشتر در قالب ۱۱۴۶ کلاس درس را مدنظر داریم و مابقی مدارس حسب تامین منابع اعتبار در سال‌های آتی ساماندهی خواهند شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه درحال حاضر تامین اعتباری صورت پذیرفته و کار در دو استان آغاز شده است گفت: همانطور که اشاره شد در گام اول ۲۵۳ مدرسه سنگی سه تا شش کلاسه برچیده شده و با مدارس مناسب جایگزین می‌شوند.

خان‌محمدی ادامه داد: برای مدارس کوچک مقیاس تدابیری دیگر داریم و قرار است مدارس سنگی یک تا سه کلاسه با تعداد ۱۰ دانش‌آموز به بالا توسط خیرین با مدارس کانکسی و ... جایگزین شوند. این مهم تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ به نتیجه می‌رسد.

به گفته وی دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد که کار در آن‌ها کلید خورده دارای بالاترین تراکم مدارس سنگی در کشور هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره پروژه‌های تحویلی امسال نوسازی مدارس نیز گفت: درنظر داریم ۲۰۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی را طی شش ماهه اول سال بهره‌برداری کرده و تحویل بدیم؛ به این ترتیب دانش‌آموزانی از نقاط مختلف کشور در مهر ۱۴۰۲، در ۲۰۰۰ مدرسه جدید مشغول به تحصیل می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر:۱۴۰۲۰۳۰۳۰۲۱۰۷، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین