پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۲۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
در حوزه مدرسه سازی کشور مشکلات عدیده‌ای را تجربه کرده و از بعضی از آن‌ها هم بشکل سرافرازانه‌ای خارج شده و حل مشکل کرده است. ورود نیروی عظیم خیرین مدرسه ساز، نمونه‌ای از گشایش‌های ایجاد شده برای کاهش آموزش وپرورش و کاهنده برخی از مشکلات این حوزه بوده است. سوال اینجاست که برای حل مشکل ۴۰۰۰ مدرسه سنگی کشور چه فکری شده و آیا قرار است به سرنوشت برنامه‌های مدارس کپری و حصیری، کاه گلی و ..، دچار شوند؟

شعار سال: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به عملکرد خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی در موضوع مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی گفت: اکنون میانگین مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی به ۱۹.۲ درصد کاهش یافته؛ این آمار در سال ۸۴ حدود ۷۰ درصد و در سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد بود. از آمار ۱۹.۲ درصدی، حدود ۶.۵ درصد مربوط به مدارس تخریبی است و نشان می‌دهد که دغدغه‌های ما در این حوزه کاهش یافته است.
 
 مهرالله رخشانی‌مهر در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور با اشاره به میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز گفت: میزان مشارکت خیرین طی سال های ۹۲ تا ۹۶ ثابت بود و از سال ۹۶ رشد تصاعدی به خود گرفت تا سال ۹۹ که به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
 
وی افزود: طرح آجر به آجر نیز طی دوسال اخیر به اجرا درآمده و مشارکت دانش آموزان و عموم مردم با کمک های خرد از ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان را اجرا کردیم و یک میلیون و ۱۱۷ هزار نفر در سال گذشته در این طرح مشارکت کردند. امسال نیز پویش ملی به رنگ مدرسه طراحی و اجرا شد که بنا شده دانش آموزان نقاشی هایی در موضوع درس تهیه و ارسال کنند که جوایزی به آنها اهدا می شود. ۳۵ هزار دانش آموز نقاشی های خود را ارسال کرده‌اند که به ازای آنها مدارسی ساخته می شود و به خوبی در حال پیشرفت است.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به عملکرد خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی در موضوع مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی گفت: اکنون میانگین مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی به ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است. این آمار در سال ۸۴ حدود ۷۰ درصد و در سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد بود. از آمار ۱۹.۲ درصدی، حدود ۶.۵ درصد مربوط به مدارس تخریبی است و نشان می‌دهد که دغدغه‌های ما در این حوزه کاهش یافته است.
 
وی افزود: ما امروز دغدغه مدارس سنگی را داریم که حدود ۴۰۰۰ مورد است؛ مدارس یک کلاسه با جمعیت زیر ۱۵ نفر تعداد دانش آموزانش در طول سال متغیر است چون عمدتا از عشایر هستند. مسئله مدارس یکجانشین را حل کرده ایم، اما این مدارس سنگی عمدتا مدارس کوچ‌رو و عشایری هستند که باید برایشان تدبیری کنیم. باید با کمک خیرین تامین اعتباری کرده و آنها را جمع کنیم.
 
رخشانی مهر ادامه داد: هرچند ممکن است این مدارس عمر کوتاهی داشته باشند و عشایر چندسال بعد از آن منطقه عبور نکنند، با این حال معتقدیم حق دانش‌آموز است که سقفی بالای سر داشته باشد ولو شده کانکس هایی را جایگزین کنیم که از ویژگی‌های مناسبی برخوردار باشند. عمده مدارس کم‌جمعیت و خالی از جمعیت مدارسی هستند که در این مناطق واقع شده‌اند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار: 17مهر 1400، کدخبر: ، www.fa.shafaqna.com،1239964

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین