پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
رئیس جدید آکادمی ملی المپیک درحالی معرفی شد که انتخاب این متخصص گوارش به عنوان یک گزینه غیرتخصصی برای ریاست یک نهاد کاملا تخصصی صدای اعتراض جامعه ورزش را در سال حساس پیش‌رو بالا برده است.

شعارسال: نوزدهمین جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درحالی برگزار شد که یک خروجی عجیب و غریب داشت؛ انتخاب یک گزینه کاملا غیرتخصصی برای ریاست آکادمی ملی المپیک به عنوان یک نهاد کاملا تخصصی در ورزش.

از حمل و نقل تا مدیریت تخصصی‌ترین نهاد ورزشی

سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک درحالی در جمع خبرنگاران از انتخاب فرهاد صدر به عنوان رئیس جدید آکادمی نام برد که در بررسی رزومه این متخصص گوارش، هیچ رد و نشانی از فعالیت در حوزه ورزش دیده نمی‌شود.

ریاست حوزه ریاست معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران، معاونت دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت بهداشت، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور حمایتی و امدادی وزارت رفاه، رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، مدیر صادرات شرکت گسترش بازرگانی داروپخش و عضویت در هیئت مدیریت معاینه فنی تهران، سوابقی است که صدر در کارنامه کاری خود دارد.

سوابقی که هرچند در نوع خود ارزشمند است، اما در هیچ کجای ورزش، کارآیی ندارد.

البته شنیده‌ها درخصوص کم و کیف این انتخاب هم در نوع خود جای سوال دارد. درحالی که گفته می‌شود هیئت اجرایی مجوز انتخاب سرپرست جدید آکادمی ملی المپیک را برای مدت ۲ ماه صادر کرده بود، اما به ناگاه از فرهاد صدر به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک نام برده شده! موضوعی که اعضای هیئت اجرایی در جریان آن قرار گرفتند و نسبت به آن واکنش نشان دادند و حاضر به امضا صورت جلسه نشدند.

نداشتن ۵ سال سابقه مدیریت ورزشی دیگر ایرادی است که به انتخاب رئیس جدید آکادمی وارد است که البته ثابت شده حل این موضوع اتفاق چندان دشواری نیست.

او در شرایطی در فاصله تقریبی سه ماهه تا شروع بازی‌های آسیایی هانگژو و در سال مسابقات کسب سهمیه المپیک به‌عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک ایران انتخاب شده که به نظر می‌رسد برای مهیا کردن شرایط مورد نیاز تیم‌ها و رشته‌های ورزشی برای حضوری موفق در بازی‌های حساس پیش‌رو با چالش مواجه خواهد شد.

چراکه آکادمی ملی المپیک به عنوان یک مرکز علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و هنری تاکنون روسا و سرپرستانی داشته که صرفه‌نظر از برخی ایرادات کوچک و بزرگ در کارشان، دست کم متخصص ورزش بوده‌اند.

برای نمونه می‌تواند به ریاست و سرپرستی نفراتی، چون مهرزاد حمیدی، فضل‌ا... باقرزاده، سیدرضا قراخانلو، کیکاوس سعیدی، علیرضا پاکدل و... اشاره کرد که به مدد تخصص، تجربه و مهارتشان در حوزه ورزش همواره در دوره حضورشان در راس آکادمی ملی المپیک، در کم‌ترین زمان ممکن مشکلات و نیاز‌های فدراسیون‌های ورزشی برای استفاده از بخش‌های مختلف آکادمی را حل و فصل می‌کردند.

ضمن این که آکادمی ملی المپیک از خردادماه سال ۱۴۰۰ و با رفتن قراخانلو فراز و نشیبی از رفت‌وآمد‌ها بر صندلی ریاست تجربه کرد و درنهایت آخرین حکم سرپرستی به نام علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال و عضو هیئت اجرایی کمیته زده شد، اما انتقاد رسانه‌ها از تمام وقت نبودن پاکدل و درگیری او با دیگر پست‌های ورزشی درنهایت باعث شد کمیته ملی المپیک تصمیم جدیدی برای ریاست این کمیته بگیرد؛ تصمیمی که به غایت شوکه‌کننده است و به قول معروف راهی است که به بی‌راهه ختم خواهد شد و شاید ورزش کشور را در سال حساس پیش‌رو دچار مشکلات و چالش‌های اساسی کند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 10خرداد1402، کدخبر: 85128056، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین