پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
حجت الاسلام طائب عنوان کرد، در ایران هرگز بی‌حجابی حتی در دوران ساسانیان براساس نقاشی‌های این زمان نداشتیم، به عنوان مثال رضاشاه سرنیزه گذاشت که باید زنان بی‌حجاب اجباری باشند، اما نشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در دنیا حجاب اجباری نداریم بلکه بی‌حجابی اجباری داریم و .... ضمن تائید فرمایشات قای طائب، باید از ایشان پرسید که چرا در جمهوری اسلامی، نگاه به حجاب صرفا نگاهی شرعی و مناسکی بوده درباره حوزه فرهنگی و ارزشی ان (منجر به تربیت و درونی کردن حجاب برای نسل‌های جوان اتی) و معنویت آفرینی حجاب، کاری انجام نشده است؟ چرا مداخله گری فعال فرهنگی در خصوص حجاب و به دست مشتی افراد کم صلاحیت و عموما سنتی و تندرو سپرده شده که اندک بودجه اختصاصی را هم به هدر داده و بجای ارتقا همگرایی ها، سبب تشدید تنش شده اند؟ بعنوان نماینده افکار عمومی، چه کسی باید پاسخگو به سوال ما باشد؟

شعار سال: رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: برخی اذعان دارند که چرا می‌خواهید حجاب را اجباری کنید؛ من در پاسخ می‌گوییم ما در دنیا حجاب اجباری نداریم بلکه بی‌حجابی اجباری داریم چرا که حجاب مسئله فطری و ذاتی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که در محل حوزه علیمه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: هدف امام خمینی (ره) در بسیج همه ملت برای انقلاب ایجاد جامعه‌ای اسلامی و سالم بود. وی بیان کرد: امام خمینی (ره) به نیرو‌های خود القا کرده بودند که در راه خداوند متعال شکست معنا ندارد.

رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: وقتی خبر شهادت حاج مصطفی را به امام خمینی (ره) می‌دهند، این شخصیت بزرگ دنیای اسلام می‌فرمایند که «خداوند الطاف خفیه‌ای دارد و شهادت حاج آقا مصطفی از آن الطاف خفیه است».

وی در در مورد حجاب گفت: برخی اذعان دارند که چرا می‌خواهید حجاب را اجباری کنید؛ من در پاسخ می‌گوییم ما در دنیا حجاب اجباری نداریم بلکه بی‌حجابی اجباری داریم چرا که حجاب مسئله فطری و ذاتی است.

حجت الاسلام طائب عنوان کرد: در ایران هرگز بی‌حجابی حتی در دوران ساسانیان براساس نقاشی‌های این زمان نداشتیم، به عنوان مثال رضاشاه سرنیزه گذاشت که باید زنان بی‌حجاب اجباری باشند.

وی با ذکر این نکته که شما دینی در عالم سراغ ندارید که بی‌حجابی را ترویج کند، عنوان کرد: در تمام ادیان حجاب وجود داشته است، خدای متعال دینش و مومنین به دین خود را در شرایط سخت مورد حمایت قرار می‌دهد.

رییس شورای قرارگاه عمار به تشریح آیه "وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ" که در آرم سپاه پاسدران هم حک شده پرداخت و گفت: اگر در برابر دشمنان تمام توان خودمان را برای دفاع به کار ببریم، دشمن می‌ترسد و اینکه گفته می‌شود که قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران بازدارنده است، برگرفته از همین آیه است.

وی افزود: در رأس آیه مذکور این است که هر آنچه می‌توانید از نیرو فراهم کنید تا به وسیله آن دشمنان خدا و خودتان را بترسانید و خداوند خود هم یاریگر مسلمانان است.

حجت الاسلام طائب خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های فتنه این است که ریزش و رویش دارد و فتنه لازمه جامعه است که باید تمام تلاش ما پیروزی در فتنه‌ها باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۹۲۸۱۸، www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین