اوایل سال ۱۳۹۸ محمد راستاد، مدیرعامل وقت سازمان بنادر و دریانوردی مدعی شده بود که با تکمیل پایانه شماره ۲ کانتینری بندرشهید رجایی هم اکنون در احجام بالا کشتیهای کانتینری میتوانند در این بندر پذیرش شوند(وی گزارشات غلوآمیزی هم از وضعیت بنادر امام خمینی و شهید بهشتی چابهار داده بود).اما اخیرا محمد عیقرلو، دبیرکل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک در دیدار با سردار دهقان با موضوع توسعه سواحل مکران مدعی شده است که ، ۵۰ درصد ظرفیت بندر شهید بهشتی خالی است. وی همچنین درخواست احیای صنعت کشتی سازی با همکاری چینی ها با تاکید بر کشتی های دارای ظرفیت بیش از ۱۲۰۰ TU و بحث اسکراپ کشتی های فرسوده با همکاری پاکستان را داشته است.
شعارسال: صنعت کشتیسازی در ایران نداریم و نیاز داریم با کمک چین این صنعت را ایجاد کنیم. مجبوریم کشتیهای فرسودهمان را بفروشیم و مجددا به شکل آهن و فولاد از پاکستان بگیریم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 25تیر1402، کدخبر: 2152623، www.90eghtesadi.com