پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۱۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم مدعی شده است که امسال برنامه درسی ۱۵۰۰ رشته دانشگاهی قرار است دچار تحول و بازنگری شود و برنامه ریزی‌های این کار صورت گرفته و شیوه نامه آن نیز مصوب شده است. این شیوه نامه هفته پیش رو ابلاغ می‌شود و .... خدمت این مدیر عزیز باید عرض نمود که تا چه اندازه از تجارب و اقدامات قبلی مرتبط با این کار اطلاع دارند؟ آیا می‌دانستند که در موقع بازنگری، بسیاری از اساتید سنتی، در مقابل خذف برخی از دروسی که خودشان تدریس می‌کردند یا بدان علاقه فردی داشتند، مقاومت نموده و درس‌های تاریخ گذشته باستانی، هنوز هم در برخی رشته‌ها تدریس می‌شوند؟ آیا این برادر خوبمان اطلاع دارند که بسیاری از اساتید دانشگاه (حتی در دانشگاه‌های تراز اول کشور) کم اطلاع از تغییرات جهانی بوده و در مقابل پیشنهادات تحول آفرین مقاومت می‌کنند و با تقلیل گرایی یا هزار بهانه، باعث عدم تصویب پیشنهادات می‌شوند؟ آیا قاسم عمومی عابدینی می‌دانند که ورود سهمیه‌ای با سطح علمی اساتید دانشگاه‌ها چه کرده و چه بلایی سر آموزش عالی نسبتا خوب کشور در بیست سال اخیر آورده است؟ شما را به نیم ساعت جلسه توجیهی و تبادل تجارب دعوت می‌کنیم. البته اگر دماغ پر باد و سری پر سودا و افکار جهت دار با تکرار وازه بلدم بلدم، نداشته باشید. اگر غیرت حرفه‌ای و تعهد ملی و وجدان دینی دارید، بسم الله.

شعار سال: قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر عتف مدعی گردیده است که امسال برنامه درسی ۱۵۰۰ رشته دانشگاهی قرار است دچار تحول و بازنگری شود و برنامه ریزی‌های این کار صورت گرفته و شیوه نامه آن نیز مصوب شده است. این شیوه نامه هفته پیش رو ابلاغ می‌شود.

ادعای دهن پرکن قاسم عموعابدینی در خصوص تحول در برنامه درسی ۱۵۰۰ رشته دانشگاهی + تکرار مکرر یک داستان کم خاصیت و انحرافی؟!
عموعابدینی اظهار کرد، ابلاغیه مذکور آماده است و در هفته آینده به دست دانشگاه‌های کشور می‌رسد. محتوای دروس و ۱۳۲ واحدی که دانشجویان در مقطع کارشناسی باید بخوانند، همین میزان خواهد ماند و در واقع تحولی که از آن یاد می‌شود مربوط به افزایش توانمندی و مهارت افزایی دانشجویان و آماده‌سازی آن‌ها برای اشتغال‌پذیری است. منابع درسی رشته‌های دانشگاهی توسط متخصصان بررسی شده و حدود ۱۴ هزار هیات علمی برای این کار نظرات خود را اعمال و اعلام کرده اند؟؟؟. دانشگاه‌ها هر کدام یک مدلی دارند و تحولات روی همان مدل سوار می‌شود و خروجی آن در شورای برنامه ریزی، بررسی خواهد شد.

عموعابدنی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر رشته‌ای در علوم انسانی و غیر علوم انسانی در صنعت مورد نیاز است، اجازه داده‌ایم تا ۸ درس را متناسب با احتیاجات صنعت و جامعه طراحی کنند و برای تحقق آن برنامه ریزی شود. ضمن اینکه فناوری‌های جدید موجب تحول در فضا‌های مختلف شده و هر ۵ سال تغییرات در فناوری گسترده‌تر می‌شود و لازم است که مطابق با این تحولات در منابع درسی دانشگاهیان نیز به روزرسانی صورت بگیرد.

او افزود: این برنامه ریزی‌های تحول آفرین در حوزه منابع و برنامه درسی دانشگاهیان حتما در کاهش بیکاری خیلی موثر است. همچنین بورسیه صنعت برای کاهش بیکاری تحصیل کرده‌ها ایجاد شده و امسال، ۵ هزار بورس داخل دفترچه‌های کنکور سال جاری وجود داشت. دانشجویان رشته‌های بورس هم زمان با تحصیل حقوق می‌گیرند، بیمه هستند و پس از فارغ التحصیلی شاغل می‌شوند.

عموعابدینی خاطرنشان کرد: در رشته‌های بورس صنعت ۴۰ واحد درسی مختص به آن صنعت طراحی می‌شود و کسی که در چنین رشته‌هایی تحصیل می‌کند، در رابطه با آن صنایع کاملا توانمند و متخصص می‌شود و برای همین اشتغال او تضمین است و پس از فارغ التحصیلی در آن صنعت مشغول به کار می‌شود( شعار سال: همانند گرایشات رشته ها در دوره های قبل و تمرکز 20 واخدی روی گرایش). این بورس‌ها فعلا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده و نتایج حاصل از توانمندی و مهارت دانشجویان و جلوگیری از بیکاری جوانان تحصیل کرده را در سال‌های آتی مشاهده خواهیم کرد.

عموعابدینی در ادامه بیان کرد: در پنج سال آینده طرح حکمرانی آموزشی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود و نوع پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها تغییر خواهد کرد و به روش استاد محوری پیش می‌رود و برنامه محوری، اساس کار اساتید می‌شود( شعار سال: دنیا هیات امنا محور شده اند و هیات پذیرش محور، در کشور ما گویا عقب گرد صورت گرفته و استاد محوری با تمام مشکلات و چالش های خصوصا اخلاقی و رانت های خاص ایجاد شده، دوباره در برنامه کار قرار گرفته است) .

معاون آموزشی وزیر با بیان اینکه آیین نامه‌های دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف تغییر می‌کند، گفت: در حال حاضر فضایی که در حوزه نسل جدید در دانشگاه‌ها در حال شکل گیری است در قالب ارتباط صنعت و جامعه پیگیری می‌شود. سال آینده تعداد بورس‌ها به ۷۰ هزار بورس می‌رسد تا در آینده حداقل ۵۰ درصد از صندلی‌های دانشگاه به رشته‌های دارای بورس اختصاص یابد و جوانان ما امیدوارانه وارد حوزه کار و تحصیل شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم در مورد ساماندهی واحد‌های دانشگاهی نیز عنوان کرد: واحد‌های دانشگاهی قرار نیست در این مسیر از بین بروند بلکه هدف، بهبود وضعیت و افزایش کیفیت دانشگاه هاست. مثلا اگر واحدی از دانشگاه پیام نور یا فنی و حرفه‌ای و… دانشجو ندارد، می‌تواند با دانشگاه‌های دولتی زیر یک چتر قرار می‌گیرند و حتی تقویت شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۳۹۸۴۲۸، www.ilna.ir / سایر منابع .

اخبار مرتبط
برچسب ها: قاسم عموعابدینی ، برنامه درسی ، تحول در برنامه درسی دانشگاه‌ها ، تحول برنامه های درسی دانشگاه ، بازنگری درس های دانشگاه ، توانمندی دانشجویان ، مهارت افزایی دانشجویان ، آماده سازی دانشجویان برای اشتغال ، تحولات در منابع درسی دانشگاهیان ، طرح حکمرانی آموزشی در دانشگاه‌ها ، آیین نامه‌های دانشگاه‌ها ، ارتباط صنعت و جامعه ، بازنگری در رشته های دانشگاهی ، حذف رشته های دانشگاهی ، تحول در برنامه ریزی درسی رشته های دانشگاهی ، تغییر سرفصل دروس دانشگاهی ، تغییر برنامه درسی ، لیست رشته های دانشگاهی حذف شده ، لیست رشته های دانشگاهی قابل حذف ، سرفصل دروس مختلف دانشگاه ، تغییر در سرفصل دروس ، رزومه دکتر قاسم عموعابدینی ، قاسم عمو عابدینی کیست ، عملکرد قاسم عموعابدینی ، تحول در برنامه درسی ، تحول در منابع درسی ، بازنگری دروس دانشگاهی ، حذف کد رشته ، آمایش رشته های دانشگاهی ، بازنگری سرفصل دروس ، بورس صنعت ، هیات امنا محوری یا استاد محوری در پذیرش ، فسادهای اخلاقی و رانت های استاد محوری در پذیرش دانشجو ، هیات پذیرش محوری یا استاد محوری در پذیرش دانشجو
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
0
0
ادعا هست دیگه. اینم میره یکی دیگه میاد ، یک مشت دری وری و اولویت های تازه تر مطرح می کنه. مهم اضافه کاره و حقوق ماهیانه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین