پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۲۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
مدیران و کارکنان شهرداری تهران امسال به کدام کشور‌ها سفر کرده‌اند؟ براساس اطلاعات منتشرشده در سامانه شفافیت ۱۳ سفر تا ۲۵ مردادماه به ثبت رسیده است. آخرین سفر ثبت شده سفر ۴ روزه یکی از معاون فنی و مهندسی شرکت مترو به ترکیه است که با هزینه طرف خارجی و با هدف بازدید از پروژه تونلی قطر بزرگ و جلسه با مشاور طرح عنوان شده است.

شعار سال: مدیران شهری در ۵ ماه نخست سال براساس آنچه در سامانه شفافیت به ثبت رسیده ۱۳ سفر خارجی داشته اند که بیشترین سفر به روسیه بوده است.

۵۲ نفر از کارکنان، مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران به مدت ۷۰ روز تا ۲۵ مرداد ماه امسال به سفرخارجی رفته‌اند. روسیه ۴ بار مقصد سفر مدیران شهری بوده و کشور‌های امارات و ترکیه هر کدام ۲ بار. چین، سنگاپور، افغانستان، هند و بلژیک دیگر کشور‌هایی هستند که مدیران شهری در ۵ ماهه نخست سال به آن‌ها سفر کرده‌اند.

سفر‌های خارجی مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۲: ۱۳ سفر و بیشترین مقصد روسیه!


حوزه حمل و نقل و حوزه ایمنی بیشترین دلیل سفر‌های خارجی بوده درگزارش کار یکی از سفر‌ها به ترکیه آورده شد نهایی‌سازی تفاهم نامه پروژه‌ی تراموای تهران، این درحالی است که هنوز احداث خط تراموا در شورای شهر به تصویب نرسیده است. یکی دیگر از سفر‌ها متفاوت شهرداری تهران حضور دررزمایش و مانور مدیریت بحران قطب شمال بوده است.

اما مدیران و کارکنان شهرداری تهران امسال به کدام کشور‌ها سفر کرده‌اند؟ براساس اطلاعات منتشرشده در سامانه شفافیت ۱۳ سفر تا ۲۵ مردادماه به ثبت رسیده است. آخرین سفر ثبت شده سفر ۴ روزه یکی از معاون فنی و مهندسی شرکت مترو به ترکیه است که با هزینه طرف خارجی و با هدف بازدید از پروژه تونلی قطر بزرگ و جلسه با مشاور طرح عنوان شده است.

ستون هزینه سفر و دستاورد‌های سفر به ترکیه در سامانه شفافیت خالی است. سفر دیگری که در مرداد ماه به ثبت رسید در تاریخ ۲۷ مرداد ماه بوده که دو مدیرحمل و نقلی سفری به چین داشتند. محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل و مدیرعامل مترو و پرویزدرستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو به مدت ۹ روز به چین سفر کردند. هزینه این سفر با طرف خارجی بوده و هدف آن نیز جلسات فنی با شرکتی است که قرار است واگن‌های متروتهران را تامین کند. ستون هزینه سفر ودستاورد‌های این سفر هم خالی است.

سفربعدی هم با موضوع حمل ونقل و سفر معاون وقت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به امارات بوده ۱۷ مرداد ماه جلال بهرامی در این سفر دو روزه با هدف تامین اتوبوس به این کشور سفر کرده و هزینه‌های این سفر هم با طرف خارجی بوده است.

۷ مرداد ماه نیز ایمان صادق زاده؛ رییس مرکز تهران هوشمند به سنگاپور سفری ۷ روزه داشته تا در دوره‌های آموزشی شهر هوشمند شرکت کند. هزینه‌های این سفر با شهرداری تهران بوده و در بخش گزارش دستاورد‌های سفر هم به اختصار آمده است:

«هوش مصنوعی و کلان داده، فناوری‌های مرتبط و اقدامات و برنامه‌های اجرا شده موفق در این زمینه پوشش داده شد وموضوعات مربوط به اینترنت اشیا (LOT) در شهر هوشمند.» در سفر دیگری که در مرداد ماه به ثبت رسیده ۲ تن از مدیران شرکت نمایشگاه‌های شهر آفتاب به افغانستان سفری ۴ روزه داشته که هزینه‌های این سفر هم از محل اعتبارات درآمد شرکت نمایشگاه شهر آفتاب تامین شده است. دستاورد‌های این سفرهم انعقاد یک تفاهم نامه در حوزه سرمایه گذاری تجار افغانستانی در مرکز تجاری نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب وتفاهم نامه درخصوص برگزاری نمایشگاه‌های موقت و دائمی در حوزه نمایشگاه‌های بین المللی هر دو کشور عنوان شده است. هند مقصد ششمین سفرمدیران شهری در تابستان امسال بود، ۱۵ تیرماه دومدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل، با هزینه شهرداری تهران و طرف خارجیبه اجلاس شهرداران هند U۲۰ به مدت ۴ روز رفتند.

دو مدیر ترافیکی شهرداری تهران ۲۹ خرداد ماه تا ۱ تیر به ترکیه سفر کردند، هرمزی و درستی به منظور بازدید از نمایشگاه EURASIA و مذاکره با سازندگان به این کشور سفرکردند. هزینه این سفر را طرف خارجی داده و در بخش گزارش سفر هم آمده است «مذاکره مستقیم با سازندگان ناوگان تراموا در کشور ترکیه، بازدید زیرساخت‌ها و آشنایی با توان ساخت و کیفیت تولید آن‌ها، آشنایی با آخرین فن آوری‌های حمل و نقل ریلی و وضعیت سازندگان بزرگ و توسعه ریلی دیگر کشور‌ها، بررسی رویه‌های توسعه همکاری با شرکت‌های فعال صنایع و تجهیزات ریلی، اخذ اطلاعات و مدارک، تماس‌ها و ارتباطات کاری با برخی شرکت‌های فعال ریلی، تمرکز بر روش‌های جدید و تجهیزات و فن آوری‌های تجهیزات مکانیزه ریلی و قطعات مصرفی خطوط ریلی، تمرکز بر شرایط و امکانات بازسازی کشنده ها، قطار‌های مسافری و واگن‌های فعلی باری و مسافری ایران، تمرکز بر تجهیزات تولید قطعات عمده مصرفی و تجهیزات تولید اقلام برقی و مکانیکی و تأسیسات مرتبط و نهایی سازی تفاهم نامه پروژه‌ی تراموای تهران.

مقصد هشتمین سفر مدیران شهری تهران بلژیک بوده است در این سفر که ۱۰ مدیر شهری حضور داشتند. شهردار تهران و همراهانش درچهاردهمین کنگره جهانی سازمان متروپلیس شرکت کرده و هزینه سفر برعهده شهرداری و طرف خارجی بوده که در کنار این ستون تاکید شده هزینه هتل شهردار.

در ستون گزارش سفر ۸ دستاورد آورده شده از جمله «۱- انتخاب شهر تهران به عنوان عضو هیات مدیره و مجددا به عنوان نایب رییس جهانی ۲- وضعیت روابط دو کشور، و زمینه‌های توسعه روابط و تحوالت اخیر در این زمینه تبادل نظر شد ۳- در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های موجود به مذاکره پرداختند ۴- دیدار طرفین به تقویت روابط و همکاری‌های تهران و سازمان UCLG تاکید نمودند ۵ - فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری و صادرات خدمات و محصوالت تهران و سایر شهر‌های ایرانی به شهر‌های آفریقایی مورد گفتگو قرار گرفت. ۶- مسیر عملیاتی توسعه همکاری تهران با شهر‌های آفریقایی با محوریت داکار تاکید و تبادل نظر صورت گرفت داکار به عنوان مهمترین بندر غرب آفریقا و با جمعیتی اکثریت مسلمان از ظرفیت بالایی برای همکاری در موضوعاتی مانند شهرسازی، حمل و نقل، مدیریت پسماند و ... برخوردار است ۷- زمینه‌های مختلف همکاری و انتقال دانش و تجربه شهر تهران به دواال و سایر شهر‌های کامرون مورد گفتگو قرار گرفت ۸- ابعاد مختلف رویکرد مدیریت شهری در خصوص مدیریت منابع طبیعی، جایگزین نمودن سوخت فسیلی با انرژ‌های ی نو، استفاده از قابلیت‌های هوشمندسازی و همچنین توجه به خدمت رسانی عادالنه به اقشار مختلف و همچنین مشارکت دادن مردم در مدیریت شهر پرداختند و در نهایت با ابراز تمایل و آمادگی شهر تهران برای یادگیری از تجارب و دانش دیگران و ارائه تجارب و دانش خود به دیگران، بر ضرورت همکاری بین کلانشهر‌ها تاکیدکرد.»

در این سفر برخی از کارکنان شهرداری ۹ روز در بلژیک حضور داشتند و برخی ۵ تا ۴ روز. بیشترین همراهان نیز شاغلان مرکز ارتباطات و دفتر شهرداربودند. سفر دیگر در ۱۶ خرداد به امارات بوده که مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ۳ روزه با هدف بازدید از اتوبوس‌های شهری به این کشور سفر کرده است.

بررسی خرید اتوبوس در حد نو و بازدید از اتوبوس‌ها، بررسی میدانی از وضعیت فنی اتوبوس‌ها و انطباق با واقعیت‌ها و مذاکره با طرف خارجی از دستاور‌های این سفر عنوان شده است. هزینه این سفر را شرکت واحد اتوبوسرانی پرداخته است.

سفر ۸ روزه به روسیه سفر دیگری است که در سامانه شفافیت به ثبت رسیده است. ۲ تن از مدیران مرکز ارتباطات و امور بین الملل با هزینه شهرداری تهران برای حضور در کمیته اجرایی مجمع شهرداران آسیایی به این کشور سفر کرده و در بخش گزارش سفر هم به تعدادی عناوین کلی بسنده شده از جمله شهر‌های هوشمند و نوآور، مشارکت عمومی و مسئولیت اجتماعی، زیست پذیری و سلامت شهری، محیط زیست و سلامت شهری، اقتصاد شهری و کارآفرینی، فرهنگ شهری و گردشگری، شهر‌ها و همچنین کمیته فرهنگ شهری و گردشگری تاسیس شد.

پرجمعیت‌ترین سفر شهرداری ۱۸ فروردین ماه به روسیه بوده و ۱۸ نفر از مدیران و کارکنان سازمان آتش نشانی و شرکت مجری طرح ایمنی برای حضور شرکت در مسابقات جهانی عملیاتی ورزشی به مدت ۱۰ روز با هزینه سازمان آتش نشانی به این کشور سفر کرده اند.

اتتقال تجربه و دانش موجود در روسیه در حوزه ایمنی با انجام مراودات دوستانه در قالب انعقاد تفاهم نامه، ایجاد حسن رقابت در میان پرسنل سازمان با اعزام تیم عملیات ورزشی، احراز آمادگی الزم جهت خرید مواد اطفائی موثر در اطفای حریق، تجهیزات و ربات آتش نشان، ایجاد روابط و برقراری تعامالت سازمانی و دوستانه با سایر کشور‌های عضو فدراسیون جهانی عملیات و ورزشی آتش نشانان از دستاورد‌های این سفر عنوان شده است.

سفر دیگری که در فروردین ماه به ثبت رسیده باز هم مقصد روسیه است. ۴ نفر از کارکنان و مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به مدت ۶ روز به این کشور سفر کردند. هزینه سفر را سازمان پیشگیری و مدیریت بحران (بلیط و ویزا) و طرف خارجی متقبل شده اند.

موضوع سفر حضور در رزمایش و مانور مدیریت بحران قطب شمال بوده و آشنایی با موضوع امداد و کمک‌های انسان دوستانه در قطب شمال که به دلیل عدم قرابت جغرافیایی تا کنون ملحوظ نظر قرار نگرفته بود، تجربه شرایط تقریبا قطبی و خیلی سرد و تفاوت‌های آن با شرایط ایران، آشنایی با ساختار مدیریت اضطراری روسیه، امکان بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی تحت اختیار وزارت شرایط اضطراری روسیه، امکان بهره گیری از صنایع پیشرفته تجهیزات ساخته شده در کشورروسیه که شرایط تقریباً مشابه تحریم را تحمل می‌کند در حوزه مدیریت بحران‌ها باالخص خودرو‌ها و تجهیزات اشاره شده در متن این گزارش، مکان هم افزایی در امور انسان دوستانه با کشور‌های حوزه شمال ایران، امکان ارتقای ارتباطات آکادمیک و اجرایی عملیاتی با کشور روسیه در قالب‌های گوناگون و امکان ارائه تجربیات کلانشهر تهران در افق‌های تازه گشوده شده جهانی .

سیزدهمین سفر به ثبت رسیده که اولین سفر سال ۱۴۰۲ مدیران شهرداری است هم به روسیه بوده. در این سفر که ۱۵ فروردین ماه به ثبت رسیده ۳ نفر به مدت ۴ روز به این کشور با هدف حضور در سومین نمایشگاه و کنفرانس ParkSeason EXPO سفر کردند. حوزه این سفر شهرسازی بوده و هزینه سفر آن هم بر عهده شرکت نوسازی عباس آباد بوده است. شهردار منطقه ۳، معاون شهرسازی شهردار تهران و مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد مسافران این سفربوده اند. ۱- اعلام و ابراز تمایل شهرداری مسکو جهت بازدید شهردار تهران از مسکو ۲- امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با پارک ودنخا مسکو ۳- تبادل پیش نویس تفاهم نامه با انجمن پارک‌های روسیه ۴- همکاری‌های فنی، علمی و آموزشی میان گنبد مینا و موزه هوا فضای مسکو ۵- مشارکت در برگزاری هفته فرهنگی تهران در مسکو ۶- پیگیری تبادل تندیس مفاخر ادبی و فرهنگی و نصب در اراضی عباس آباد و پارک ودنخا ۷- توسعه گردشگری شهری و معرفی مقاصد گردشگری شهر تهران به آژانس‌های گردشگری روسیه ۸- گسترش ارتباطات فرهنگی با مجامع و موسسات دینی و اسلامی روسیه ۹- دعوت از شرکت‌های ایرانی وابسته یا همکار با شهرداری تهران برای حضور در تامین، تجهیز و نوسازی پروژه‌های زیرساختی شهرداری مسکو از طریق مشارکت در نمایشگاه‌های مربوطه ۱۰- تبادل اطلاعات فنی درخصوص استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در مدیریت شهری ۱۱- توسعه همکاری در زمینه نگهداشت، حفظ و مرمت و همکاری‌های زیست محیطی و نیز تبادل تجربه در پروژه‌های گردشگری شهری میان عباس آباد و پارک زاریادیه ۱۲- معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های شهری تهران ۱۳- انتقال تولیدات چند رسانه‌ای جاذبه‌های شهر تهران برای انتشار در رسانه‌های روسی ۱۳ دستاوردی است که برای این سفر عنوان شده است.

سفر‌های خارجی مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۲: ۱۳ سفر و بیشترین مقصد روسیه!

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی جماران، تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۶۱۰۱۵۰، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین