پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
سرپرست شرکت "زغال سنگ البرز شرقی" به علت حادثه انفجار معدن طزره دامغان و کشته شدن ۶ کارگر معدن بازداشت و تفهیم اتهام شد.عصر چهارشنبه با حضور کارشناسان کمیته حقیقت یاب، کار و قضایی، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان و خانواده‌های جان باختگان حادثه نشستی برگزار شد و درباره روند رسیدگی به این پرونده و احقاق حقوق جان باختگان بحث و تبادل نظر شد.

شعار سال: حادثه انفجار معدن زغال سنگ طزره دامغان و جان‌باختن ۶ کارگر محبوس در آن سیزدهم شهریور امسال، مسبوق به سابقه است و عزم جدی برای برخورد قاطع با مقصران احتمالی و جلوگیری از تکرار چهارباره چنین حادثه‌ای با اطلاع‌رسانی شفاف، مطالبه‌ای جدی محسوب می‌شود.

بازداشت سرپرست شرکت

محمدجعفر عبدالهی رییس کل دادگستری استان سمنان عصر چهارشنبه در دامغان افزود: زمینه اعتراض به نظر هیات بازرسان اداره‌کار، تعاون و رفاه برای همه اشخاصی که در حادثه کار معدن طزره دامغان مقصر هستند، وجود دارد.

وی ادامه داد: این پرسش وجود دارد که آیا لوازم برای ایمنی لازم به منظور کار در معدن طزره دامغان در زمینه استخراج و استحصال فراهم است یا خیر که برای پاسخ به این پرسش مقرر شد امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیات کارشناسی تشکیل و این موضوع با قید فوریت و محدودیت زمانی بررسی کند.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت هیات طی مهلت ۱۰ روز آینده باید موضوع رعایت ایمنی کار در معدن طزره دامغان را بررسی و اعلام نتیجه و مقصران احتمالی دیگر را نیز معرفی کنند.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

عصر چهارشنبه با حضور کارشناسان کمیته حقیقت یاب، کار و قضایی، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان و خانواده‌های جان باختگان حادثه نشستی برگزار شد و درباره روند رسیدگی به این پرونده و احقاق حقوق جان باختگان بحث و تبادل نظر شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۲۶۳۴۷۰، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین