پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
معاون امور زنان رئیس‌جمهور گفت: زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۴ با ضمانت دولت وام می‌گیرند و مقرر شده است که دولت برای تسهیلات، ضامن این افراد شود.

شعار سال: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۴ با ضمانت دولت وام می‌گیرند و مقرر شده است که دولت برای تسهیلات، ضامن این افراد شود.

زنان سرپرست خانوار با ضمانت دولت وام می‌گیرند

 

انسیه خزعلی در سفر به شهرستان کلات و دیدار با فرماندار و جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی این منطقه و همچنین بازدید از نمایشگاه توانمندسازی‌های زنان روستایی و عشایری، این شهرستان خاطرنشان کرد: در برگشت به تهران پیگیر تمامی مسائلی که امروز از سوی بانوان هنرمند و مسئولان شهرستان در خصوص صنایع‌دستی و مسائل مربوط به روستا‌ها و شهر‌ها مطرح شد خواهم بود.

وی با بیان اینکه اگر در کلات این تعداد روستا و این درصد روستانشین را داریم، نشان دهنده همت و غیرت مردم این سرزمین و منطقه است، اظهار کرد: بانوان نگهدارنده خوبی برای میراث و دستاورد‌ها و آنچه گذشتگان برایشان به یادگار گذاشته‌اند، هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهار کرد: بانوان با تغییراتی که در هنر‌های دستی داده‌اند، باید آن‌ها را روزآمد کرده تا بتوانند بازار‌های جهانی و منطقه را به خود اختصاص دهند.

وی از نواربافی، ابریشم‌بافی و گلیم اقداش به عنوان سه محصول مهم صنایع دستی شهرستان کلات نام برد که امکان به ثبت رساندن آن‌ها در سطح و عرصه جهانی وجود دارد.

خزعلی با بیان اینکه پیگیر ثبت این سه محصول در سطح جهانی خواهیم بود، ادامه داد: متأسفانه در همه کشور به خصوص در بخش عشایر و روستائیان برای گرفتن تسهیلات و همچنین ضامن‌ها با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۴ مقرر شده دولت برای تسهیلات ضامن این افراد شود. همچنین برای سهولت بیشتر کار ضمانت‌های زنجیره‌ای را هم پیگیری خواهیم کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بیان کرد: یکی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های مهم دولت در روستا‌ها و شهر‌های کوچک این است که زندگی و امکانات را به گونه‌ای فراهم کند تا نه تنها مهاجرت صورت نگیرد، بلکه شاهد مهاجرت معکوس جوانان باشیم.

وی همچنین افزود: پیگیر دانشگاه‌هایی به صورت مجازی هستیم که بانوان و خانم‌ها در کنار خانواده و فرزندان بتوانند هم تحصیل کنند و هم مسئولیت مهم همسرداری و فرزند پروری را به خوبی انجام دهند.

پنجمین همایش ملی ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توانمندسازی زنان روستایی و عشایری به مدت دو روز با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان کلات برگزار شد.

شهرستان مرزی کلات با وسعت ۳۵۰۳ کیلومتر مربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر، ۶ دهستان و ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ است که ترکیب ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصدی شهری را از آن خود کرده است.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدمت رسان همچون شبکه بهداشت کلات، جمعیت این شهرستان افزون بر ۴۳ هزار نفر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۴۰۲۰۷۲۹۰۰۰۴۰۴، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین