پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۲۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه تعاونی‌های فرهنگیان را فعال می‌کنیم و در همین راستا نیز به دنبال یک سازمان رفاهی برای معلمان خواهیم بود گفت: همچنین فعال‌شدن تعاونی‌های دانش‌آموزی نیز توسط معاونت پرورشی دنبال می‌شود.

شعارسال: آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزیران، شورای معاونان و مدیران کل ۲ وزارتخانه در راستای پیشبرد سند توسعه تعاون و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین همکاری‌های دولتی، برگزار شد.

تعاونی‌های فرهنگیان فعال می‌شود

رضامراد صحرایی در این آیین، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم موقت صهیونیستی، از دانش‌آموزان و معلمان خواست تا در پویش‌های تدارک دیده شده شرکت کنند و پیام همبستگی خود را به مردم مظلوم فلسطین برسانند.

وی ادامه داد: همه کار‌هایی که این روز‌ها به دنبال آن هستیم در یک سرواژه اصلی خلاصه می‌شود و آن ایران قوی و استوار است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسیر قوی‌شدن ایران، قوی‌شدن دانش‌آموزان است، عنوان کرد: اگر مدرسه قوی شود، حتما آینده ایران پر از قدرت خواهد بود و اقتصاد، فرهنگ، سیاست از مدرسه آغاز خواهد شد.

صحرایی افزود: اهتمام تمامی عزیزان در کابینه خدوم دولت مردمی این است که از آموزش و پرورش، قوی‌شدن ایران را پیگیری کنند.

کاهش تعداد بیکاران در سال‌های آتی با افزایش تعداد دانش‌آموزان مهارتی

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که در سال تحصیلی جدید به تعداد دانش‌آموزان مهارتی، ۱۰۰ هزار نفر اضافه شده است، گفت: این یعنی کاهش تعداد بیکاران در آینده. همچنین توسعه هنرستان‌ها و مراکز فنی‌حرفه‌ای در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه عبارت و راهبرد «همه به مدرسه بازمی‌گردیم» می‌تواند ضامن قوی‌شدن ایران در آینده باشد، خاطر نشان کرد: مشارکت مردمی در آموزش و پرورش نسبت به دستگاه‌های دیگر، چهره درخشانی دارد، به نحوی که طی دو سال گذشته در دولت مردمی ۵۸۰۶ مدرسه ساخته شده است و بیش از۵۰ درصد هزینه‌های آن را خیرین تامین کرده‌اند.

تعاونی‌های فرهنگیان را فعال می‌کنیم

صحرایی ادامه داد: تعاونی‌های فرهنگیان را فعال می‌کنیم و در همین راستا نیز به دنبال یک سازمان رفاهی برای معلمان خواهیم بود. همچنین فعال‌شدن تعاونی‌های دانش‌آموزی نیز توسط معاونت پرورشی دنبال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یک رکن اقتصاد ما تعاونی است که اگر این موضوع در مدرسه شروع شود، همانند یک درخت تنومند رشد خواهد کرد. از همه دست‌اندرکاران دعوت می‌کنیم تا برای تحقق اهداف خود به مدرسه بیایند، مکانی که امیدآفرین و چشمه تحول‌ساز ایران است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7آبان1402، کدخبر: 1402080704618، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین