پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۰۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
وقتی به بحث تخصص مدیران ارشد و سطح حداقلی آن گیر می‌دهیم، دوستان ما حمل بر سیاه نمایی می‌کنند. شما بگویید که با وزیری مفهوم زیست بوم‌های کارآفرینی را نمی‌داند، چه برخوردی باید صورت داد؟ آیا مدرسه جای افزایش مهارت است یا زیست بوم کارآفرینی! بعد دم از دشمن خارجی و کارشکنی‌ها و مواردی همانند می‌زنیم! تا زمانی که این گونه منتصب می‌کنیم و این گونه راحت می‌گذاریم، نیازی به دشمن خارجی نداریم.

شعار سال:وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس به جای این که کارگاه‌های حافظه محور باشند باید به زیست بوم‌های کارآفرین تبدیل شده و دانش‌آموزان را به سمت استعدادهایشان، هدایت کنند.
 
 یوسف نوری در نشست صمیمی با نمایندگان دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی معروف به بزرگانی است که در تاریخ ایران، خوش درخشیدند.
 
نوری افزود: سیستان و بلوچستان، متقدم به جهاد و شهادت است و هنوز هم بوی شهادت از این دیار به مشام می‌رسد.
 
وی ادامه داد: تعلق کم سن‌ترین شهید دوران دفاع مقدس «سبیل اخلاقی» و همچنین اولین شهید دانش آموز کشور «عیسی کفاش» به استان سیستان و بلوچستان مایه افتخار و مباهات مردم این استان و کشور است.
 
وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تغییر نگاه و رویکردهای قدیمی به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: در صورتی که دانش آموزان در رأس هرم آموزش و پرورش قرار گیرند، نظام تعلیم و تربیت به اهداف متعالی خود دست می‌یابد.
 
نوری با اشاره به بخشی از سخنان نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان در خصوص محرومیت‌های موجود در این استان، اظهار کرد: محرومیت، محدودیت نیست، زیرا کسانی که در محرومیت قرار دارند با استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های خود به موفقیت رسیده‌اند.
 
وی ادامه داد: با این حال «ایجاد نصیب آموزشی برابر» و فراهم کردن «عدالت تربیتی» از وظایف آموزش و پرورش است.
 
وی بر پرورش استعدادها در مدارس تأکید کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: به دنبال هدف و خواسته خود بروید و استعدادی را که دارید پرورش دهید.
 
نوری خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش باید به دنبال این باشیم تا آینده سازان کشور را به سمت استعدادهایشان هدایت کنیم.
 
وی همچنین بر ضرورت «توجه به مهارت آموزی» در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: هزاران دانش آموز حافظه‌محور به اندازه یک «دانش آموز کارآفرین» برای کشور کارایی نخواهند داشت.
 
نوری تصریح کرد: این در حالی است که با وجود استرس کنکور، استعدادهای دیگر دانش آموزان، جز حافظه، پرورش پیدا نمی‌کند.
 
وی افزود: مدارس به جای کارگاه‌های حافظه محور، باید به زیست بوم‌های کارآفرین تبدیل شوند.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مراکز نوآوری و دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای بهره مندی و حضور دانش آموزان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این همکاری فرصت مناسبی است تا دانش آموزان ایده‌های خود را ارائه و با عرصه کار و فناوری، گره بزنند.
 
وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راه احیای سند تحول گام برداریم و زمینه را برای استقرار صحیح این سند فراهم کنیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 23 دی 1400، کدخبر:1182363 ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین