پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
حاشیه ها، شائبه‌ها و اخبار پشت و روی صحنه شنیده شده از بانک شهر متاسفانه در چند وقت اخیر کم نیست. اخباری که گویا بدلیل ارتباطات فامیلی بعضی‌ها با بعضی‌ها، سبب انفعال و کم کاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی کشور را فراهم کرده و از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی گرفته تا سازمان بازرسی، کسی ورود موثری به موضوعات مورد بحث بانک شهر نمی‌کند. یا ما کم اطلاع از برخی رسیدگی‌ها هستیم یا شاید لازم باشد از ایفای وظیفه نظارتی و بازرسی نهاد‌های موظف به اجرای امورات تخصصی ناامید شده و موضوع را بشکل شکوائیه از بازرسی دفتر مقام معظم رهبری پیگیری کنیم. فعلا که تنها سکوت می‌بینیم و سکوت. از ابربدهکاران می‌پرسیم جوابی نمی‌آید. از حاشیه‌های قرارداد چین می‌پرسیم، پاسخی دریافت نمی‌کنیم. از انتصابات خاص می‌پرسیم، توضیحی ارایه نمی‌شود. از وام به برخی مدیران شهرداری می‌پرسیم، سکوت است و سکوت. از وام دادن‌های مجدد به برخی تیم‌های فوتبالی سوال می‌کنیم که احتمالا این موضوع هم با سکوت مواجه خواهد شد. جناب قاضی القضات، احتمالا ریاست محترم سازمان بازرسی تحت امر قوه قضائیه، هنوز آقای خدائیان هستند؟ چرا حرکتی یا توضیحی از جانب ایشان دیده و شنیده نمی‌شود؟ جناب خاندوزی، وزارت اقتصاد معاونت امور بانکی و بیمه دارد یا خیر؟ جناب آقای دکتر فرزین، شما هنوز رئیس کل بانک مرکزی هستید یا خیر؟ جناب آقای قالیباف، مجلس کمیسیون اقتصادی دارد یا خیر؟

شعارسال: در آخرین اقدام برای پروسه دریافت مجوز حرفه‌ای، پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از بانک‌ها واگذار شد تا مثلا با خصوصی‌شدن موانع مالکیت مشترک آن‌ها نیز حل شود. خصوصی شدن پرسپولیس علاوه بر اینکه مشکل آن‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای را برطرف می‌کرد، این تصور را شکل داد که این باشگاه بعد از سال‌ها از شر مشکلات مالی نیز خلاصی یابد. این در حالی است که، چندی پیش خبر پرداختی جدید از سوی بانک شهر بعد از امضای اوراق مربوط به واگذاری منتشر شد که بنوبه خود جای تعجب داشت؟ پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این ماجرا ابعاد جدیدی دارد و پرداختی از سوی مالکان جدید همچنان بر پایه وام بوده و تزریق مالی طبق تعهد آن‌ها را به همراه نداشته است!

بانک شهر دوباره به پرسپولیس وام داد + با یک شرکت سهامی عام متعهد به حقوق سهامدار مواجه هستیم یا بانکی مبتنی بر سلیقه؟

نکته عجیب اینجاست که حتی بعد از امضای اسناد مربوط به مالکیت جدید از سوی بانک‌ها، آن‌ها اقدامی برای معرفی اعضای جدید هیات مدیره نداشتند و به واسطه این موضوع از پرداختی‌هایی که باید صورت می‌دادند نیز سر باز زده‌اند. اتفاقی که باعث شده آخرین دریافتی این باشگاه مربوط به وامی باشد که بار دیگر آن‌ها از مالک خود دریافت کرده‌اند!

رضا درویش که بار دیگر در پیچ خطرناک فصل و روز‌های پایانی لیگ درگیر مشکلات مالی شده، به عنوان مدیرعامل معتمد مالکین جدید، به شدت پیگیر دریافت منابع برای حل این مشکل است. اما موضوع اصلی اینجاست که بانک‌ها بعد از معرفی به عنوان مالک جدید این باشگاه، طبق اساسنامه باید اعضای هیات مدیره را نیز معرفی و به واسطه آن دیون خود را نسبت به این باشگاه دنبال می‌‎کردند. اتفاقی که در شرایط کنونی رخ نداده است.

اما در این میان، بانک شهر که از ابتدای فصل نیز اسپانسر اصلی این باشگاه محسوب می‌شد، بعد از معرفی به عنوان سهامدار عمده پرسپولیس، بعد از اعلام نیاز این باشگاه به منابع مالی، پرداختی خود را به عنوان "وام" در اختیار سرخ‌ها قرار داده است. سوال افکار عمومی و سهامداران بانک شهر این است که آیا با بانکی برای تامین منافع سهامداران مواجه هستیم یا بانکی مبتنی بر سلیقه گرایی مدیریتی و مصلحت اندیشی جمع هیات مدیره؟! موضوعی که نیازمند شفاف سازی بوده و ضرورت پاسخگویی بانک شهر را می‌طلبد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین