پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
پوتین در نشست عمومی مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) گفت: اگر دشمنان روسیه به اوکراین سلاح می‌دهند و می‌گویند که می‌تواند از این سلاح‌ها علیه خاک روسیه استفاده کند، پس چرا ما این حق را نداریم که همین کار را انجام دهیم؟ روسیه چنین حقی را برای خود محفوظ می‌دارد. رهبر روسیه با این حال افزود که این بدین معنی نیست که این کشور از فردا عرضه تسلیحات دوربرد به خارج از کشور را آغاز خواهد کرد. تحلیل گران گمانه‌هایی را درخصوص منظور پوتین درباره لیست کشور‌های تحت فشار مطرح نموده اند که بنظر می‌رسد که مقصود کشور‌های تحت تحریم نظیر جمهوری اسلامی ایران باشند.

شعارسال: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز جمعه گفت که روسیه تاکنون سلاح‌های دوربرد را به کشور‌هایی که تحت فشار هستند عرضه نکرده است، اما این حق را برای خود محفوظ می‌داند.

پوتین در نشست عمومی مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) گفت: اگر دشمنان روسیه به اوکراین سلاح می‌دهند و می‌گویند که می‌تواند از این سلاح‌ها علیه خاک روسیه استفاده کند، پس چرا ما این حق را نداریم که همین کار را انجام دهیم؟ روسیه چنین حقی را برای خود محفوظ می‌دارد.

دادن سلاح های دوربرد به کشورهای تحت فشار را حق خود می‌دانیم + منظور از کشورهای تحت فشار؟

 رهبر روسیه با این حال افزود که این بدین معنی نیست که این کشور از فردا عرضه تسلیحات دوربرد به خارج از کشور را آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه هم‌چنین گفت که بیش از ۳۰۰ هزار روس در سال گذشته به طور داوطلبانه برای حضور در ارتش قرارداد نظامی امضا کردند. پوتین در جلسه عمومی سن پترزبورگ گفت: سال گذشته بدون هیچ بسیجی، مردان ما، مردان وطن پرست ما، داوطلبانه به دفتر استخدام ارتش آمدند و با نیرو‌های مسلح قرارداد امضا کردند و تعداد آن‌ها بیش از ۳۰۰ هزار نفر بود. وی اضافه کرد در سال جاری نیز تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار روس قرارداد‌های نظامی امضا کرده‌اند.

پوتین افزود: روسیه نیازی به بسیج نیرو ندارد و چنین طرحی هم وجود ندارد. با این حال شاهد بسیج اجباری نیرو‌ها در اوکراین هستیم.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عصر روز جمعه در جریان نشست عمومی مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ (SPIEF-۲۰۲۴) یادآور شد که روسیه هرگز لفاظی‌ها در خصوص تشدید تنش هسته‌ای را آغاز نکرده و این مقامات برخی کشور‌های غربی هستند که این موضوع را مطرح نموده و مسکو فقط به سخنان آن‌ها پاسخ داده است. پوتین یادآور شد که هرچند هنوز موقعیتی که استفاده از سلاح هسته‌ای امکان‌پذیر باشد، پیش نیامده و نباید اجازه داد هرگز به چنین موقعیتی رسید، اما در صورت لزوم، روسیه آزمایشاتی را انجام خواهد داد که هنوز انجام نشده است. پوتین یک بار دیگر خواست بدون دلیل به احتمال حملات هسته‌ای اشاره نشود.

رئیس جمهور پوتین، تغییر در دکترین هسته‌ای روسیه را رد نکرد و افزود: این دکترین یک ابزار زنده است و ما با دقت آنچه را در جهان و اطرافمان اتفاق می‌افتد رصد می‌کنیم و ایجاد تغییراتی در این دکترین در صورت نیاز را رد نمی‌کنیم. او یادآور شد که به‌خلاف فدراسیون روسیه و ایالات متحده، کشور‌های اروپایی در برابر حملات هسته‌ای بی‌دفاع هستند.

بیست و هفتمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ طی روز‌های ۵ تا ۸ ژوئن (۱۶ الی ۱۹ خرداد) در حال برگزاری است. بیش از ۱۷ هزار نفر از ۱۳۶ کشور جهان در این مجمع شرکت دارند. موضوع اصلی این اجلاس "اصول جهان چندقطبی ـ شکل‌گیری مراکز جدید رشد" است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از عصرایران، تاریخ انتشار: 18خرداد1403، کدخبر:972524، www.asriran.com/سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین