پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
گنجی زاده مدیر فنی نیروگاه برق زواره با بیان اینکه دلیل وقوع این حادثه در دست بررسی بوده ولی شواهد امر نشان می‌دهد که گرمای زیاد موجب آتش سوزی شده افزود ، آتش سوزی در کمتر از ده دقیقه کنترل و از سرایت آن به دیگر واحد‌ها جلوگیری گردید. واحد گازی شماره دو از مدار خارج شده و واحد بخار با ۵۰ درصد در حال کار است.:میزان آسیب به ترانس مشخص نبوده و پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده واحد به مدار بازگردد. این حادثه آسیب جانی نداشت و اختلالی در برق رسانی در مناطق همجوار ایجاد نگردید.

شعارسال: حسین کبریایی‌زاده بخشدار زواره بیان داشت که صبح روز یکشنبه ۳۱ تیرماه، بنا بر گفته مسئولان نیروگاه سیکل ترکیبی زواره آتش‌سوزی در یکی از ترانسفورماتور‌های واحد گازی نیروگاه بر اثر عوارض غیرقابل پیش‌بینی و ایرادات و مشکلات فنی، اتفاق افتاده و جزئیات بیشتر و دقیق‌تر علت آتش‌سوزی نیاز به حضور کارشناسان و شرکت سازنده دارد. برآورد خسارت اولیه حداقل ۱۰ میلیارد تومان بوده و با توجه به اینکه در زمان آتش‌سوزی پرسنلی در محل حضور نداشتند، خسارت جانی گزارش نشده است.

آتش‌سوزی در نیروگاه سیکل ترکیبی زواره اردستان و کاهش پنجاه درصدی ظرفیت تولید برق نیروگاه+ قول به مدارآوری کل ظرفیت تا یک ماه آینده

تولید نیروگاه سیکل ترکیبی زواره در فصل تابستان حدود ۴۳۰ مگاوات بوده و با توجه به آتش‌سوزی که اتفاق افتاده این میزان تولید ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. مدیران نیروگاه ابراز امیدواری کردند تا یک ماه آینده مشکل و نقص پیش آمده برطرف و مجدد در مدار قرار خواهد گرفت. منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز بیان داشت که عملیات تعمیر ترانس آسیب دیده در واحد گازی نیروگاه برق زواره توسط تیم تخصصی آغاز شده است.

تعداد بازدید : 0

نیروگاه سیکل ترکیبی زواره در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در سال ۱۳۹۰ ساخته شده و از سوخت گاز و بخار به طور هم‌زمان استفاده و برق تولید می‌کند. این نیروگاه ترکیبی در شمال شرق استان اصفهان و کیلومتر ۸ جاده زواره - شهراب در حومه شهر زواره مستقر است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین