پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۸۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۳

درد دل های یک زن آسیب دیده از جنگ ۱۲روزه : از افشای واقعیت ها تا انکار اصل و فرع داستان؟!

یک زن آسیب‌دیده از جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل با گلایه از رفتار کارکنان هتل لاله تهران و نگرانی از پایان حمایت مالی شهرداری، از احتمال اقامت در مقابل هتل پس از ۳۱ شهریور خبر داد. هتل لاله در واکنش به این ادعاها، تمامی اتهامات را تکذیب و اعلام کرد که خدمات لازم طبق ضوابط و با حفظ کرامت مهمانان ارائه شده است. شهرداری نیز درخصوص محدودیت های مطرح درباره زمان اقامت افراد آسیب دیده از جنگ داوزده روزه، نوعی سیاست کج دار و مریز را در پیش گرفته است. خانم خباز نیز در روزهای بعد از مصاحبه خود، موارد مطرح شده را انکار نموده و می گوید که فقط به خبرنگار گفته تا پیام او را به مسئولین شهرداری برساند( انگار که خبرنگار ، پستچی یا مسئول تلگرافخانه است). شفاف سازی این آشفته بازار روایت ها، مسلما اندکی زمان نیاز دارد که بخودی خود و بشکل طبیعی در حال اتفاق افتادن است.

شعارسال: داستان افراد و خانواده‌های آسیب دیده از جنگ ۱۲ روزه ساکن در هتل‌های تهران، وارد دور تازه‌ای از جنگ روایت‌های متناقض بین شهرداری، مسئولان هتل‌ها و آسیب دیدگان از جنگ شده و حتی چند روزی است که پای خبرنگاران برخی از رسانه‌ها نیز به این میدان پر ابهام کشیده شده است. ندا محمدحسین زاده خبازی، یکی از این آسیب دیدگان ساکن در هتل لاله به همراه دو پسر و خواهرشان است. وی در مصاحبه روز پنج شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ با خبرنگار رکنا مدعی شده بود که مسئولان هتل لاله هر روز می‌پرسند کی از اینجا می‌روید؟ می‌گویند شهرداری تهران تا ۳۱ شهریور پول هتل را داده و بعد از آن ما را بیرون می‌کنند!.. زن با پا‌های خودش به دفتر رکنا می‌آید. مقابل دوربین می‌نشیند و می‌گوید از درد‌های من بگویید. می‌گوید ما را می‌خواهند از هتل بیرون کنند. کمک کنید.

تعداد بازدید : 0
تعداد بازدید : 0

روز بعد از ماجرای انتشار گزارش توسط رکنا، شهرداری فیلمی از این خانم ساخته که در آن می‌گوید. من نگفتم فیلمم را منتشر کنید من گفتم فیلم را یواشکی به شهردار برسانید! همهشهری آنلاین بعنوان رسانه رسمی شهرداری در این خصوص نوشت که یکی از آسیب‌دیدگان جنگ ۱۲ روزه که در یک هتل اسکان موقت دارد، از سوءاستفاده رسانه‌ای یکی از خبرگزاری‌ها و یکی از خبرنگاران آن به شدت انتقاد کرده است.

همهشهری آنلاین روایت می‌کند، این شهروند، شرح ماجرا را اینگونه بیان کرد: من از یک خبرنگار درخواست کردم فقط صدایم را بدون انتشار، به گوش مسئولان شهرداری برساند. او قول داد این مصاحبه کاملا محرمانه بماند و فقط به صورت سربسته به شهرداری ارائه شود (شعار سال: خبرنگار پستچی است یا مسئول تلگرافخانه؟). وی با بیان اینکه پس از انتشار کامل این مصاحبه در اینستاگرام شوک شده است، افزود: بلافاصله به آن خبرنگار زنگ زدم و گفتم چنین اجازه‌ای به تو نداده‌ام و روز شنبه شکایت خواهم کرد. اما او نه تنها پست را حذف نکرد، بلکه با بی‌تفاوتی گفت که پست در حال دریافت بازدید است. این آسیب‌دیده جنگی تصریح کرد: امروز متوجه شدم نه تنها شهرداری بدهکار نیست، بلکه بیشتر از میزان تعهدش به حساب هتل واریز کرده است. ما وسط ماندیم و به اشتباه فکر کردیم شهرداری به تعهداتش عمل نکرده است. مشکل اصلی از کاهلی مدیریت و کارکنان هتل بوده است.

درد دل های یک زن آسیب دیده از جنگ ۱۲روزه : از افشای واقعیت ها تا انکار اصل و فرع داستان؟!

نکته جالب‌تر داستان آنجاست که هتل لاله نیز ضمن رد موارد مطرح شده توسط خانم محمدحسین زاده خبازی، شرح کاملی از خدمات ارایه شده به ایشان و خانواده نامبرده را لیست کرده است. هتل لاله با ارسال نامه‌ای برای خبرگزاری رکنا بیان داشته است که، تمامی ادعا‌های مطرح شده در گزارش مذکور مبنی بر عدم سرویس‌دهی مناسب به مهمانان، سلب امکانات رفاهی یا برخورد نامناسب از سوی مدیریت و کارکنان هتل لاله تهران قویاً تکذیب می‌شود. هتل لاله تهران همواره در راستای مسئولیت اجتماعی خود، به ویژه در شرایط حساس منطقه‌ای، با رویکرد تکریم مهمانان، پذیرای خانواده‌های محترم آسیب‌دیده از جنگ بوده و خدمات لازم را طبق ضوابط ارائه نموده است. تمامی مهمانان آسیب‌دیده از جنگ ۱۲ روزه که از سوی شهرداری تهران به هتل لاله معرفی شده‌اند، از جمله خانم ندا محمدحسین‌زاده خبازی به همراه فرزند پسر و خواهرشان، خانم روشنک محمدحسین‌زاده خبازی، در دو اتاق مجزا اقامت دارند. این مهمانان همانند سایر مهمانان، بدون هیچ گونه محدودیتی از بوفه هتل استفاده می‌کردند. همچنین با توجه به درخواست آنان، اجازه داده شد تا صبحانه را به اتاق خود ببرند که خلاف مقررات هتلداری برای بردن صبحانه از بوفه به اتاق است. علاوه بر این، به منظور رفاه بیشتر فرزندشان، واحد روم سرویس بدون صدور صورتحساب به اتاق ایشان ارسال می‌شد. خدمات مازاد شامل سرو صبحانه کامل در رستوران هتل و در صورت تمایل سرو غذا در اتاق، ارائه پکیج‌های بهداشتی و حوله به مقدار لازم، علیرغم عدم تعهد قراردادی، بنا به دستور مسئولین محترم به ایشان و همراهانشان ارائه شده است؛ بنابراین انتشار چنین ادعا‌های بی‌اساس بدون بررسی صحت موضوع، نه تنها باعث ایجاد تشویش در اذهان عمومی می‌شود، بلکه اعتبار حرفه‌ای مجموعه هتل لاله که همواره پیشتاز در ارائه خدمات گردشگری با حفظ کرامت انسانی بوده است را نیز با آسیب روبه‌رو خواهد کرد.

همانگونه که ملاحظه می‌شود، جنگ روایت‌ها در خصوص این موضوع با سه راس مثلث خانم محمدحسین زاده، شهرداری تهران و هتل‌های محل اقامت جنگ زدگان و آسیب دیدگان از جنگ ۱۲ روزه ادامه دارد. به نظر می‌رسد شرایط زندگی و روحیه آسیب‌دیدگان جنگ نیازمند رسیدگی بیشتری است، زیرا خستگی ناشی از آوارگی پس از جنگ بر رفتار و میزان تاب‌آوری آنها تأثیر گذاشته است. رسانه از مسئولان خواستار تسریع در ساماندهی خانه‌های آسیب‌دیدگان است تا این خانواده‌ها با دریافت حمایت لازم، به آرامش روحی خود بازگردند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

خبرهای مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین