شعارسال: تبلیغاتی گسترده در فضای مجازی مدعی شده است که در سالهای اخیر همه ما با تورم دست و پنجه نرم کردهایم و در خبرها میخوانیم که تورم سالانه بالای ۴۰ ٪ است، اما شاید به مرور زمان یادمان برود که چند سال قبل، همین کالایی که امروز چندین برابر شده را با چه هزینهای تهیه میکردیم. برای درک تورم مقایسه سادهای داشتهایم بین قیمت چیپس و اینترنت! باور میکنید سال ۹۶ هر ایرانی میتوانست با قیمت ۱ گیگ اینترنت، ۷ بسته چیپس بخرد؟ جالب است بدانید با عدم رشد قیمت اینترنت در سالهای اخیر و رشد فزاینده قیمت چیپس، این عدد امروز به نیم بسته رسیده!
در پاسخ به این تصویر باید بیان داشت که وضعیت اینترنت در کشور به هیچ وجه در شرایط مناسب قرار نداشته و در این بین، حجم بالایی از مردم دارای نارضایتیهای سرکوب شده و بی پاسخ از اپراتورهای ارایه کننده خدمات اینترنت هستند. عدم شفافیت در عملکرد، قیمت گران، کیفیت افتضاح، سرکار گذاشتن مشتریان و عدم پاسخگویی، بازاری از شبه انحصار کثیف را رقم زده که در آن بنظر میرسد که اپراتورها فقط و فقط به فکر پر کردن جیب خود هستند. حال اپراتورهایی با این مختصات با ظاهری دلسورانه، مثلا قصد نشان دادن میزان تورم کشور در قالب مقایسه افزایش قیمت سنواتی چیپس با قیمت خرید یک گیگ اینترنت را دارند. همان حفه قدیمی که قیمت سهام شرکتهای بورسی را با قیمت یک دانه سیب، یک دانه پسته یا یک دانه خرما مقایسه میکند. باید از عزیزان دارای جیبهای گشاد پرسید که آیا شما واقعا قصد شفاف سازی تورم را دارید یا قصد القای پائین بودن قیمت اینترنت و نیت پشت پرده افزایش قیمت را دنباله گیری میکنید؟ آخر مردم باید به کدام تعهد و متاسفانه در برخی موارد، شرافت شما به شما اعتماد کنند؟ مردم باید پول کدام خدمات و چه سطحی از خدمات را بدهند؟ از مخاطبین متن حاضر میپرسیم که بنظر شما، اپراتورهای خلافکار با این متن، خجالت میکشند یا خیر؟
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون