پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۴ - 2025 December 28
کد خبر: ۳۹۹۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۴ - ۰۶:۴۴

آغاز فرایند آموزش هوش مصنوعی برای ۴۰ هزار معلم و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز + برای امکان پذیری ارزیابی دوره ها ، وضعیت خروجی ها را شفاف کنید

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از آغاز فاز اول آموزش هوش مصنوعی برای ۴۰ هزار معلم و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز مدارس غیردولتی از هشتم دی‌ماه خبر داد.معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ورود هر فناوری جدیدی نیازمند توجه همزمان به فرصت‌ها و آسیب‌های احتمالی آن است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مدبرانه، ضمن بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت شگرف هوش مصنوعی در ارتقای کیفیت آموزش، از آسیب‌های آن پیشگیری کنیم و با آگاهی کامل در این زمینه حرکت کنیم. رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از افتتاحیه رسمی «پروژه آموزش هوش مصنوعی» در هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه مشترک بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و موسسه خرد بینا، از روز هشتم دی‌ماه آغاز خواهد شد و در گام اول، ۴۰ هزار معلم و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز، آموزش‌های خود را در این زمینه، آغاز خواهند کرد. برخی از منتقدین سوال چرایی انعقاد قرارداد با موسسه خرد بینا( دکتر فخرالدین سیفی و دکتر مجید سیاری) را مطرح نموده اند و همچنین درخواست کرده اند که شاخص های ارزیابیو سنجش کارآمدی خروجی این دوره ها باید بشکلی شفاف بیان شده و قابل اندازه گیری باشد.

شعارسال: احمد محمودزاده؛ رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، در نشستی با موضوع هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در آموزش، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه برای نهادینه‌سازی آموزش و استفاده از هوش مصنوعی در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.

آغاز فرایند آموزش هوش مصنوعی برای ۴۰ هزار معلم و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز + برای امکان پذیری ارزیابی دوره ها ، وضعیت خروجی ها را شفاف کنید

وی با اشاره به تأکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر هوشمندسازی مدارس، اظهار کرد: گرچه در گذشته غفلت‌هایی در این زمینه وجود داشت، اما شرایط دوران کرونا، اگرچه با آسیب‌های متعدد همراه بود، موجب شد تا فناوری‌های دیجیتال و ابزار‌های هوشمند، جایگاه خود را در فرآیند آموزش و تولید محتوا بیابند، امروز استفاده از این ابزار‌ها در کلاس‌های درس کشور‌های پیشرو، یک امر کاملا ضروری و اجتناب ناپذیر است و لذا در کشور عزیزمان ایران هم باید این حرکت آغاز شده شتاب بیشتری به خود بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ورود هر فناوری جدیدی نیازمند توجه همزمان به فرصت‌ها و آسیب‌های احتمالی آن است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مدبرانه، ضمن بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت شگرف هوش مصنوعی در ارتقای کیفیت آموزش، از آسیب‌های آن پیشگیری کنیم و با آگاهی کامل در این زمینه حرکت کنیم.

وی یکی از محور‌های کلیدی را آموزش و توانمندسازی معلمان در استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در کلاس درس دانست و افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص و مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان در حوزه فناوری‌های نوین، نه تنها یک نیاز آموزشی، بلکه ضرورتی برای تأمین بستر اقتصاد دانش‌بنیان و فناورمحور آینده کشور است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از افتتاحیه رسمی «پروژه آموزش هوش مصنوعی» در هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه مشترک بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و موسسه خرد بینا، از روز هشتم دی‌ماه آغاز خواهد شد و در گام اول، ۴۰ هزار معلم و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز، آموزش‌های خود را در این زمینه، آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: برنامه افتتاحیه آموزش هوش مصنوعی به شکل آنلاین برای دویست و هشتاد هزار معلم، موسس و همکاران مدارس غیر دولتی در سراسر کشور پخش خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این طرح گام مهمی در مسیر تحول دیجیتال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوظهور در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلقی می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: 3دی1404، کدخبر:1732219، www.ilna.ir

خبرهای مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین