پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۰۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
پروژه نیمه‌تمام نصب پل هوایی عابر پیاده در سه‌راه اندیشه چند ماهی بود که در غفلت مسئولین موجبات آزار شهروندان و رانندگان را فراهم کرده بود تا سرانجام با فوت یکی از شهروندان چشم همه را به‌سوی خود معطوف کرد .

شعار سال:


پروژه نیمه‌تمام نصب پل هوایی عابر پیاده در سه‌راه اندیشه چند ماهی بود که در غفلت مسئولین موجبات آزار شهروندان و رانندگان را فراهم کرده بود تا سرانجام با فوت یکی از شهروندان چشم همه را به‌سوی خود معطوف کرد .

این پروژه که به نظر می‌رسد قسمت اعظم آن انجام‌شده و تنها نصب آن مانده است، بخشی از هر سه سمت خیابان‌های متصل به سه‌راه اندیشه را اشغال کرده است . سازه‌های فلزی این پروژه اگرچه عظیم است اما بدون نصب و الصاق هرگونه علائم هشداری ، بستری حادثه‌خیز را برای رانندگان و حتی عابران فراهم کرده است .

نحوه قرار گرفتن این سازه‌های فلزی عظیم‌الجثه به‌گونه‌ای است که برای جابه‌جایی راحت‌تر به وسیله مانع نیوجرسی (مانع بتنی ) از زمین فاصده دارند. درواقع وزن زیاد این قطعات بر روی تنها دو قالب نیوجرسی (مانع بتنی ) قرارگرفته است .

در حادثه پیش‌آمده به نظر می‌رسد راننده خودرو پراید به دلیل عدم وجود علائم هشداری بر روی قطعه‌ای از پل که در لاین سرعت قرارگرفته بود ، آن را مشاهده نکرده و با یکی از موانع نیوجرسی موجود در زیر آن برخورد می‌کند. پس‌ از این برخورد و جابه‌جایی مانع بتنی بخشی از پل بر روی خودرو افتاده و باعث جان باختن راننده می‌گردد.


اگرچه لازم به ذکر است بنابر گفته شاهدان محلی این پل حتی به صورت کامل برروی مانع قرار نداشته و با آن فاصله داشته است.

سروان عباس مهرپور فرمانده راهنمایی رانندگی شهرستان ملارد گفت : به نظر نمی‌رسد خوردو حادثه‌دیده سرعت بالایی داشته است . عدم رعایت موارد اصولی در قرار گرفتن موانع نیوجرسی در زیر این قسمت از پل می‌تواند یکی از دلایل بروز این حادثه باشد.

یک منبع آگاه از پروژه با اشاره به عقب‌افتادگی زمانی تحویل پروژه گفت : در حال حاضر پروژه رو به اتمام و آماده نصب است اما وجود تیر برق‌های وسط بلوار در مسیر نصب پل قرار دارند. این امر موجب تأخیر افتادن در تکمیل پروژه است . وی افزود : نامه‌نگاری‌های لازم در این خصوص صورت گرفته اما هنوز اقدامی انجام‌نشده است .

بر اساس این گزارش همچنان عدم رعایت موارد اصولی و ایمنی در اجرای پروژه خطری بزرگ برای خودروها و عابران عبوری از این مسیر است . اگر در انجام این پروژه سرعت عمل پیش‌گرفته نشود ممکن است حوادث بدتری در انتظار شهروندان باشد .


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی اقتدار ملارد، تاریخ انتشار 15 اسفند 1394، کد مطلب:56626 : www.eghtedaremalard.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین