پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۱۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
با گذشت چهار سال از کلنگ زنی استادیوم 5 هزار نفری شهرستان ملارد، مسئولین دولتی بهره برداری از این پروژه را تا پایان سال جاری وعده کردند.

شعار سال: شهرستان ملارد غربی‌ترین شهرستان در شهرستان های استان تهران است . این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 450 هزار نفر دارای سرانه ورزشی ۳۴ سانتیمتر است که با توجه به جمعیت و سن جوان مردم این منطقه کمبود سرانه ورزشی در آن به شدت احساس می‌شود.

کسب ۴۵ مدال بین‌المللی در رشته‌های کشتی، کاراته، تکواندو، قایقرانی، بوکس و پرورش ورزشکاران نام آور و مدال آور در سطح کشوری و حتی بین‌المللی و همچنین کسب ۲۵۰ قهرمانی در استان تهران نشان دهنده ظرفیت‌های بالقوه ورزشی در شهرستان ملارد است.

این جایگاه و پتانسیل ورزشی در شهرستان ملارد به دلیل نبود امکانات و بسترهای لازم جهت پرورش و بهره برداری کافی از ظرفیت‌های ورزشی ورزشکاران از گذشته تا به امروز مغفول مانده است. کمبود سالن‌های ورزشی، باشگاه‌های ورزشی استاندارد و امکانات و دستگاه‌های ورزشی کافی در شهرستان تقریباً ورزش را تبدیل به فعالیتی پر هزینه و دشوار برای جوانان نموده است.

در این راستا مسئولین همیشه تلاش داشتند تا در حد امکان این ظرفیت‌ها و بسترهای لازم را فراهم نموده و سرانه ورزشی را در شهرستان افزایش دهند اما تا به امروز به نظر می‌رسد این روند از سرعت قابل قبولی برخوردار نبوده است.

پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملارد یکی از طرح‌های ورزشی در دست ساخت سال‌های اخیر در ملارد می‌باشد که کلنگ آن در اوایل سال 91 با حضور معاون وقت استاندار به زمین خورد و قرار بود طبق برنامه زمان بندی شده به بهره برداری برسد. با اعلام مسئولین 120 میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح و بهره برداری این پروژه مورد نیاز بوده است که تنها درصدی از آن تحقق یافته است.

متأسفانه پس از کلنگ زنی این مجموعه، این پروژه به فراموشی سپرده شد و تا به امروز پیشرفت قابل توجهی در آن صورت نگرفته است.

خطیبی فرماندار شهرستان ملارد در خصوص این پروژه با اشاره به طولانی شدن مدت اجرا و بهره برداری از آن گفت: متأسفانه این پروژه با گذشت سال‌ها از مراسم کلنگ زنی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهور به شهرستان ملارد در سال 94 تصریح کرد: در سفر ریاست محترم جمهور به شهرستان ملارد این پروژه مورد توجه قرار گرفت اما در سال جاری به دلیل نبود اعتبارات لازم، با تعطیلی همراه شد.

فرماندار ملارد توجه به انجام و بهره برداری از ورزشگاه 5 هزار نفری ملارد را از الزامات خواند و از مسئولین درخواست کرد تمهیداتی بیندیشد تا شهروندان ملارد بتوانند از امکانات و فضاهای این مجموعه هر چه سریع‌تر استفاده نمایند.

در روزهای گذشته رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در بازدید از این پروژه در ملارد از بهره برداری فاز اول پروژه استادیوم 5 هزار نفری ملارد با همکاری شورا و شهرداری ملارد تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: در فاز اول این پروژه زمین چمن، پیست دور زمین، دکل‌های روشنایی و سرویس‌های بهداشتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


وی افزود: با توجه به توافقی که با اعضای شورای شهر و شهردار ملارد در این بازدید به عمل آمد، مقرر گردید شهرداری نسبت به آماده سازی راه دسترسی و انشعابات اقدام نماید. گل محمدی اظهار داشت: فاز دوم پروژه و تکمیل سکوها در مرحله بعدی کار قرار خواهد گرفت به نحوی که فاز اول توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار گیرد.

با انتشار وعده مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص این پروژه، بار دیگر لحظه شماری مردم به خصوص ورزشکاران شهرستان ملارد برای به وقوع پیوستن اتفاقی خوب در ملارد شروع شده است. این مدت آزمونی دیگر برای مسئولین در وعده به قول‌های خود می‌باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار 16 شهریور 95، کد مطلب: 888173: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین