پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۱۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
‌رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از ساماندهی مراکز قرنطینه در کشور خبرداد و اضافه کرد: تا پیش از دولت یازدهم و بر روی کاغذ به‌صورت سوری ۱۵۰ شرکت ثبت‌شده بود که همگی غیرفعال بودند که در حال حاضر این تعداد شرکت به ۵۰ شرکت فعال رسیده است.

شعارسال: محمدعلی باغستانی صبح امروز در سی و هفتمین سمینار حفظ نباتات کشور در بندرعباس، افزود: در جهان ۲۲۰ عامل قرنطینه گیاهی وجود دارد که در صورت ورود آن‌ها به کشور خسارت چشمگیری به بخش کشاورزی وارد می‌شود.

وی اظهار کرد: مگس میوه مدیترانه‌ای، مگس زیتون، جاروک جادوگر از مهم‌ترین آفات و بیماری‌هایی هستند که بخش کشاورزی کشور با آن درگیر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ میلیون از سطح زراعی و باغی کشور برای مبازره با آفات بیماری‌ها وجود دارد اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد مبتلا شدن ۱۲هزار هکتار از باغ‌های لیموترش توسط بیماری جاروک جادوگر بوده‌ایم.

باغستانی تصریح کرد: برای بیماری جاروک جادوگر تاکنون هیچ‌گونه درمان قطعی یافت نشده و کشاورزان باید کانون آلودگی را از بین ببرند و از درختان مقاوم ازجمله لیموی پرشین لایم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه شرکت‌های ضدعفونی در راستای قرنطینه گیاهی، مبارزه شیمیایی با آفات بیماری‌ها و مبارزه بیولوژیک از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان حفظ نباتات کشور برای کنترل بیماری‌ها و آفات است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: هرمزگان به‌عنوان مهم‌ترین درگاه ورود کالاهای کشاورزی به کشور باید ازلحاظ قرنطینه گیاهی بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

باغستانی بابیان اینکه مبارزه با سن گندم در ۲میلیون هکتار از اراضی گندم انجام شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در کشور مبارزه با آفات بیماری‌ها در بیش از ۲۳میلیون هکتار در بخش باغبانی ، ۱۶میلیون هکتار در حوزه زراعی، ۲میلیون هکتار مدیریت آفات و یک میلیون و ۷۰۰هکتار در بخش شبکه مراقبت انجام شد.

وی بابیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز، بهره‌گیری از پهباد در پایش آفات از دیگر اقدامات سازمان حفظ نباتات کشور در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: تولید ۳۰۰تن صابون حشره‌کش، گسترش مبارزه غیر شیمیایی و ثبت ۴۵۰برند سموم از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان حفظ نباتات کشور در سال جاری است.

باغستانی ساماندهی ۴۰۰۰ واحد فروشگاه غیرمجاز در کشور را از موفقیت‌های سازمان حفظ نباتات کشور برشمرد و تاکید کرد: ۴۵۰واحد فروشگاه غیرمجاز در کشور وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال این واحدها ساماندهی شوند.

وی در پایان از ساماندهی مراکز قرنطینه در کشور خبرداد و اضافه کرد: تا پیش از دولت یازدهم و بر روی کاغذ به‌صورت سوری ۱۵۰ شرکت ثبت‌شده بود که همگی غیرفعال بودند که در حال حاضر این تعداد شرکت به ۵۰ شرکت فعال رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 25 آذر 1395، کدمطلب: 95092515713 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
حالا این شرکت های به اصطلاح فعال، چقدر درست کار می کنند؟
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
انشالله که این روند ساماندهی ها بتونه نوید بخش خبر های خوبی در این حوزه باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین