پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
مدیر "صنایع آبکاری وحدت" در شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) پاکدشت اظهار داشت: متعجبم که چرا کاری را که رئیس قوه مجریه اعلام و بخشنامه صادر می کند زیر مجموعه خود قوه مجریه یعنی استانداری سمنان این امر را اجرا نمی کند و باعث می شود که دود دو استانی بودن شهرک پایتخت به چشمان تمام کارگران برود.

شعار سال: عزت الله زمانی مدیر کارخانه ریخته گری "ایران متال" در شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) پاکدشت، محمدکاظم غفاری رئیس هیئت مدیره شرکت "سنجش" در شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) پاکدشت، غلامرضا کولو مدیر "صنایع آبکاری وحدت" در شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) پاکدشت در یک نشست خبری که عصر سه شنبه برگزار شد، در خصوص مشکلات صنعت در اوضاع کنونی کشور و معضلات شهرک پایتخت(علی آباد) پاکدشت مسائلی را مطرح کردند.

رئیس کارخانه ریخته گری "ایران متال" در شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) در این نشست گفت: حدود یکسال است که با هزینه خودم در کارخانه ام کوره القایی گذاشته ام که قبلاً اقدام کردم از صنایع برای خرید این کوره تسهیلات بگیرم و حدود یک سال پیگیر بودم اما نتیجه ای نداشت؛ حدود شش ماه قبل از طرف صنایع گفتند چون کوره ای القایی گذاشته اید، کوره های دوار باطل می شود و سوخت کوره دوار کارخانه مرا را قطع کردند.

عزت الله زمانی افزود: ظرفیت کارخانه ام هر شارژ دو تن در سه کوره دوار بود و کوره القایی فقط حدود 400 کیلوگرم ظرفیت ذوب دارد؛ سوخت کارخانه مرا قطع کردند و اکنون از 14 نفر نیرویی که داشتم دو نفر مشغول به فعالیت هستند و اگر قطع سفارشی دوتن داشته باشم نمی توانم با کوره 400 القایی آن را قبول کنم و عملاً کارخانه ام تعطیل است و فقط باید با ظرفیت 400 تا 500 کیلوگرم به کار ادامه می دهم.

وی یادآور شد: 100 هزار لیتر نفت در سال 68 دریافت می کردیم و بازار آزادی هم وجود نداشت و فقط مصرف می کردیم، متأسفانه مدتی بعد از 100 هزار لیتر به 48 هزار لیتر رسید که این را هم بیش از پنج ماه است قطع کرده اند(از 10 آبان 91)؛ .

استخدام دو کارمند برای گرفتن سوخت از شرکت نفت و صنایع

زمانی ادامه داد: اکنون اگر قیمت بگذارند و پول یک سوم ابزار کارخانه مرا بدهند، حتی مکان را هم واگذار می کنم و می روم، سال 64 سازمان آب تهران پارس بودم از آنجا کارخانه را به ورامین و از ورامین به شهرک پایتخت(علی آباد) انتقال دادند، اکنون نمی دانم چه کار کنیم، حتی کسی نیست که این کارخانه را خریداری کنند و فقط باید دو تا کارمند بگذاریم که دنبال سوخت در شرکت نفت و صنایع برود.

وی در بخش دیگری گفت: کارگری که از ورامین بخواهد به این شهرک بیاید هزینه اش روزی 10 هزار تومان است که چقدر حقوق می گیرد که 10 هزار تومان هزینه رفت و برگشت بدهد، ولی اگر در این مسیر یک شرکت واحد باشد آن کارگر با یک هزینه پایین رفت و آمد می کند و مشکل برطرف می شود.

رئیس کارخانه ریخته گری "ایران متال" در شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) اضافه کرد: مشکلات این شهرک زیاد است وقتی در مورد سرویس و وسایل ایاب و ذهاب به سمنان و گرمسار مشکلمان را می گوییم، می گویند به آنها ارتباطی ندارد و باید از تهران سرویس بگیرید.

وی در پایان تصریح کرد: مشکل دیگری که برای صنعتگران وجود دارد بیمه است، تولیدکننده باید 10 درصد حق بیمه بپردازد اما 30 درصد پرداخت می کند که خود مشکلی عظیم را برای صنعتگران به وجود آورده است.

دولت خواست بگوید صنایع آلاینده را از شهر بیرون کرده است

رئیس هیئت مدیره شرکت "سنجش" در شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) نیز در این نشست گفت: مشکلات شهرک پایتخت از آنجا شروع شد که این شهرک را دولت به عنوان آلاینده ها به اینجا منتقل کرد و به حساب خودشان خواستند بگویند صنایع آلاینده را از شهر بیرون کرده ایم ولی حال چه بدبختی بر سر این صنعت خواهد آمد، بماند!

محمدکاظم غفاری افزود: تازه در این شهرک مشغول شده بودیم که آقای رفسنجانی در زمان ریاست جمهوریشان از این شهرک بازدید کردند و گفتند اینجا که درست کرده اید شهرک نیست و به این مجتمع هم نمی توان گفت! در نتیجه گفتند که زمینهای سمنان را نیز خریداری کنید و آنها مسئله جغرافیایی را حل خواهند کرد.

وی تأکید کرد: مسئله از اینجا شروع شد که این افراد پول زمین را از شرکت شهرکهای صنعتی تهران گرفتند به نام اینکه این زمین را به شرکت شهرکهای تهران واگذار کنند، ولی بعد به فکر این افتادند، این منابع خوبی برایشان می تواند باشد و آن را تصاحب کنند.

پرداخت هزینه های اضافی

رئیس هیئت مدیره شرکت سنجش ادامه داد: در سال 1376 ساعت 12 شب تلفن این شهرک را کد سمنان کردند و یکی از معضلات از همین جا شروع شد، هر کارخانه ای اگر پنج خط تلفن داشته باشد حداقل باید 100 تا 150 تومان هزینه اضافی بدهد چون این تلفن به گرمسار و از گرمسار به تهران می آید.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: مسائل کارگری خواسته و ناخواسته برای هر کارخانه ای هر چه قدر هم از قانون تبعیت کند، پیش می آید که از اینجا باید به گرمسار و اگر در گرمسار قابلیت حل شدن نداشته باشد باید تا سمنان برویم تا مشکل حل شود که یک روز کاری را از بین می رود.

غفاری اضافه کرد: هزینه زمین، آب، برق و... در این شهرک معادل شهرک صنعتی تهران گرفته می شود، ایوانکی با متری دوهزار تومان زمین واگذار می کرد در حالی که زمین در این شهرک متری 20 هزار تومان بود؛ جزو اولین نفرهایی هستم که در این شهرک زمین را متری یکهزار و 450 تومان زمین خریداری و ساختمان احداث کردم.

90 درصد از خریداران زمین در شهرک پایتخت ساکن نشدند

وی بیان کرد: 90 درصد خریداران زمین در این شهرک ساکن نشدند و می گفتند که ساختمانی در این شهرک نسازید تا شوند این شهرک را به تهران برگردانند؛ اکنون که شهرک به تهران برگشته این مسائل و مشکلات پیش آمده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت "سنجش" افزود: نامه هایی از تهران برای انتقال این شهرک از سمنان نوشته شده که سمنانی ها می گویند نامه ای نیامده، 10 جلسه برای برطرف کردن مشکل مخابرات گذاشته شده که هنوز این مشکل حل نشده است و اگر به داد این شهرک نرسند این شهرک روز به روز تحلیل می رود و ساخت و سازیهایی که در این شهرک می شود فقط از ترس این است که مبادا این زمین مصادره شود.

وی یادآور شد: افرادی در این شهرک کارخانه ساخته اند اما از پنج تا شش نفر فقط دو نفر مشغولند و بقیه رفته اند و وقتی دلیل را می پرسیم می گویند نمی خواهیم زندگیمان را نابود کنیم؛ روزی در این شهرک مستقر شدیم به ما وعده مترو دادند، گفتیم کارگرانمان با سرویس قطار رفت و آمد می کنند اما آن قطار و مترو وعده داده شده کجاست؟

بهشت سمنان را نمی خواهیم و جهنم تهران را ترجیح می دهیم!

مدیر "صنایع آبکاری وحدت" در شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) نیز در این نشست گفت: هر کدام از مشکلات این شهرک خود یک تاریخ است؛ حدیث زنده تاریخ وجود دارد که پیامبر(ص) دست کارگر را بوسید و به این بوسه افتخار کرد؛ کشور جمهوری اسلامی ایران سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه دارد و متعجبم که چرا کاری را که رئیس قوه مجریه اعلام و بخش نامه صادر می کند زیر مجموعه خود قوه مجریه یعنی استانداری سمنان این امر را اجرا نمی کند و دود این دارد به چشمان تمام کارگرانی که پیامبر(ص) دست آن را بوسه زد، می رود.

غلامرضا کولو ادامه داد: آیا حق کارگران این شهرک بعد از 21 سال این است، فرض کنید تهران جهنم و سمنان بهشت، چه کسی را ببینیم که بهشت سمنان را نمی خواهیم و جهنم تهران را ترجیح می دهیم؟!

وی یادآور شد: بانک صنعت و معدن با هزینه بالایی اینجا مستقر شده و اکنون شش ماه می گذرد که هنوز افتتاح نشده است؛ از مسئولان قوه مجریه، اعضای هیئت دولت و استانداران که زیر مجموعه کار قوه مجریه هستند، تقاضا داریم تا قبل از اینکه دوره دوم ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد تمام شود، تکلیف این شهرک را با سمنان مشخص کنند؛ توقع داریم رئیس جمهور دستوری که خود داده است را اجرا کند که این حرف دل تمام صنعتگران این شهرک است

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شرکت خدماتی شهرک صنعتی پایتخت، تاریخ انتشار 4 اردیبهشت 92، کد مطلب: 646: www.paytakhtiec.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین