پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۱۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
شهرستان شهریار در مرکزیت غرب استان تهران از مناطقی محسوب می شود که با معضل بافت های فرسوده دست به گریبان شده، مشکلی که با وجود وعده ها مهجور مانده است.

شعار سال: بافت های فرسوده یکی از دغدغه های اصلی مدیران شهری در بسیاری از نقاط کشور محسوب می شود، معضلی که در شهرستان های غرب استان تهران و مناطقی همچون شهریار نیز از مشکلات بسیاری جدی به حساب می آید که با وجود اظهارات مسئولان استانی و شهرستانی بر ضرورت احیا و بهسازی آن، در طول سالیان اخیر و در مقام عمل شاهد اقدام جدی و خاصی در این عرصه نبوده ایم.
مشخص نیست اقبال، چه زمانی به بافت های فرسوده لبخند خواهد زد و بخت این معضل شهری بازخواهد شد، موضوعی که سال ها است در مقام سخنوری بسیار به آن پرداخته می شود اما گویی در عرصه عمل با موانع و پیچیدگی های متعددی مواجه است.
شهر شهریار در مرکزیت غرب استان تهران نیز از مناطقی به شمار می رود که با این نارسایی(بافت های فرسوده) دست و پنجه نرم می کند، محدوده هایی همچون امیریه از مناطقی محسوب می شود که کم و بیش با این مشکل مواجه است.
در این گزارش تلاش می شود در گفت وگو با برخی مسئولان شهری شهریار ابعاد، فرازها و فرودهای این موضوع چالش برانگیز موردنقد و واکاوی قرار گیرد.
بافت های فرسوده؛ از سستی بنا تا کوچه های تنگ و تاریک
علیرضا صفر زاده، عضو شورای اسلامی شهر شهریار در تعریف بافت های فرسوده اظهار داشت:برخی گمان می کنند منظور از بافت های فرسوده، استحکام بنا است، اما این موضوع دامنه وسیعی از پارامترهای شهری را دربرمی گیرد که در صورت فقدان استاندارد لازم، عنوان بافت فرسوده بر آن اطلاق می شود.

وی افزود:به عنوان نمونه کوچه های تنگ و باریک که تردد و دسترسی آسان در آن با دشواری هایی مواجه است نیز مشمول بافت فرسوده می شود.
عضو شورای ...

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تی نیوز، تاریخ انتشار 16 مرداد 95، کد مطلب: 67970051: www.tnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین