پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
اگر چه استان زنجان در واگذاری مسکن مهر از استان‌های پیشرو است اما مردم نیز با مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند توجه مسئولان است.

شعار سال:

مسکن مهر به عنوان یکی از پروژه‎های نیمه تمام در استان‎های مختلف است که طولانی شدن برخی پروژه‎ها موجب نگرانی مردم شده است.

مشکلات مردم در این زمینه بارها و بارها از طریق رسانه‌ها و تریبون‎های مختلف اعلام شده است اما ابهامات موجود در ادامه روند آن موجب شده تا هنوز مردم بار مشکلات این پروژه‎ها را تحمل ‎کنند.

سرنوشت مسکن مهر اگر چه در بسیاری از استان‎های کشور نامعلوم است اما مسئولان زنجانی دست به کار شده‎اند و برای اجرای این پروژه‎ها گام‎هایی را برداشته‎اند که استان را پیشرو در مسکن مهر در کشور کرده است اما مشکلات مسکن مهر موجب آزار مردم شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر در زنجان از واگذاری دو هزار و 459 واحد مسکن مهر به متقاضیان خبر داد و گفت: یک هزار و 581 واحد مسکونی مهر نیز در دست تکمیل است.

کلیم‎الله وثوقی با اشاره به پیشرفت 75 درصدی پروژه‎های مسکن مهر در زنجان گفت: برخی از این پروژه‎ها پیشرفت 95 درصدی دارند.

وی از واگذاری 12 پروژه دیگر در استان زنجان خبر داد و گفت: مشکلی در واگذاری این واحدها وجود ندارد.

این مسئول زیرساخت‎های مسکن مهر در زنجان نیز قابل ذکر عنوان کرد و یادآور شد: 10 باب مسجد، سه کلانتری و 12 مدرسه برای این واحدها احداث می‎شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در مورد مسکن مهر استان زنجان معتقد است، وضعیت مسکن مهر در استان زنجان مطلوب است و در این زمینه اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

احمد اصغری مهرآبادی با بیان اینکه این استان یکی از سه استان نخست در زمینه اتمام پروژه‌های مسکن مهر در کشور است، افزود: دولت متعهد به واگذاری مسکن‌های مهر به شهروندان بوده و به صورت جدی پیگیر موضوع ساخت و تکمیل مسکن‌های مهر در کشور است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: در مجموع 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر از سال 86 در کشور در دست ساخت است که در دولت نهم و دهم یک میلیون و 850 هزار واحد احداث شد.

اصغری ‌مهرآبادی همدلی و هماهنگی مسئولان را برای پیگیری مصوبات در خصوص مسکن مهر در زنجان مهم ارزیابی کرد و گفت: این همدلی موجب اتمام پروژه‎ها در این استان می‎شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: این استان حداکثر تا پایان اردیبهشت فرصت دارد واحدهای مسکونی مهر خود را تکمیل کند.

همچنین در در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز 90 درصدهای واحدهای مسکن مهر در شهرهای 25 هزار نفر جمعیت در مرحله نازک‎کاری است.

اما مسکن مهر همچون سایر استان‎های کشور در زنجان نیز سکه دو رو است، با وجود اینکه زنجان از استان‎های پیشرو در زمینه احداث مسکن مهر است اما آنهایی که مسکن خود را دریافت کرده‎اند از بی‎کیفیتی مصالح به کار رفته می‎نالند و آنهایی که تحویل نگرفته‎اند از طولانی شدن روند احداث گلایه دارند.

یک شهروند زنجانی گفت: از همان روزهای اول که مسکن خود را دریافت کردیم با مشکلات جدی مواجه هستیم.

اصغر محمدی با بیان اینکه غیر استاندارد بودن مصالح به کار رفته از مشکلات مردم است، افزود: مصالح به کار رفته درجه یک نیست.

وی با اشاره به اینکه از همان روزهای اول منزل ما دارای مشکل است، افزود: تنها خانه تحویل متقاضیان داده شده و زیرساخت‎های مورد نیاز آن مورد توجه قرار نگرفته است.

این شهروند دوری از شهر و نداشتن تاکسی و مشکلات مربوط به پرداخت تسهیلات را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: سه سال پس از زمان مقرر واحد را تحویل گرفتیم.

یک شهروند دیگر نیز با گلایه از عدم واگذاری واحد مسکونی با وجود اینکه از نخستین افراد ثبت‎نام کننده بوده است، گفت: با وجودی که پنج سال از آغاز این طرح می‌گذرد اما هنوز این پروژه تکمیل نشده است

وی گفت: مسئولان بارها زمان افتتاح این طرح را اعلام کرده‎اند اما هر بار به دلایلی پروژه تحویل متقاضیان داده نشده است.

وی ادامه داد: دیگر توان اجاره خانه دادن ندارم، اتومبیل، فرش‌ها، طلا را فروخته‌ایم به ‌امید اینکه خانه‌دار می‌شویم.

بخش مسکن در ایران به دلایل مختلف همواره از ناپایدارترین بخش‌های اقتصادی بوده است و در این میان مردم همواره متضرر شده‎اند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی صاحب خبر، تاریخ انتشار ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ، کد مطلب:9616671 : sahebkhabar.irwww.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
مسکن مهر که گندشو دراورده همه شاکی شدن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین