پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
طرح مسکن مهر اشکذر نیز با 130 واحد مسکونی در حالی ساخته شد که به گفته صاحب نظران هیچ گونه کار کارشناسی علمی و دقیقی روی آن صورت نگرفته بود، حال خبر از بهبود اوضاع آن شنیده می شود.

شعار سال: مسکن مهر، قصه پر غصه مردمی است که سهم مهمی از زندگی شان در لابه لای سیاست بازی های دولتی ها لگد مال شده است. طرحی که روزی موجب رونق اقتصادی در کشور شده بود، امروزه از آن به عنوان طرحی مزخرف یاد می کنند.

طرح مسکن مهر اشکذر نیز با ۱۳۰ واحد مسکونی در حالی ساخته شد که به گفته صاحب نظران هیچ گونه کار کارشناسی علمی و دقیقی روی آن صورت نگرفته بود. ازجمله ایرادات وارده به اجرای این طرح در اشکذر درست همین به اصطلاح "روی هوا” ساخته شدن آن هاست. اینکه خانه ها را روی زمین هایی غیراستاندارد ساخته اند و تحویل مردم داده اند خود بزرگ ترین جرم است.

حال که که با هر کاستی و کژی این واحد ها به دست صاحبان آن ها رسیده و بعد از یکی دوسال، گند خرابی آن تمام شهر را فراگفته، مسئولیت پیگیری و رفع مشکلات آن به راستی بر عهده چه کسانی است.؟

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، قبلا در مصاحبه ای با این سایت خبری، ساخت مسکن مهر اشکذر را فاقد کار کارشناسی دقیق و علمی دانست و اظهار داشت: شرکت متولی سازنده این مسکن ها و مهندس ناظر بر این پروژه ها باید به مردم پاسخ گو باشند.

"دکتر جوکار” نماینده مردم یزد و اشکذر مشکلات فراوانی که این مسکن ها برای مردم اشکذر ایجاد کرده اند را غیر قابل توجیه دانست و افزود: تا کنون ۱۱ واحد ازین مسکن ها دچار مشکلات عمده ای نظیر نشست بخشی از خانه شده که باید هرچه زودتر متولیان آن پاسخگوی مردم باشند.

وی با اشاره به درخواست از اداره کل راه و شهرسازی استان یزد مبنی بر شکایت از شرکت های سازنده این مسکن ها گفت: در ساخت این زمین ها به هیچ عنوان تحقیقات زمین شناسی صورت نگرفته و شرکت های متولی بدون انجام کار مطالعاتی نسبت به ساخت و ساز این مسکن ها اقدام کرده اند که هم شرکت سازنده و هم ناظرین آن باید به مردم پاسخگو باشند. ادامه مصاحبه


معاون استاندار یزد نیز دو سال قبل قول برخورد با متخلفین و مسببین این طرح را داده بود و اخیرا هم گفته بود: "وضعیت فاضلاب این واحدها اصلا قابل قبول نبوده و ادارات نام برده موظف هستند در مهلت یک هفته ای داده شده تکلیف این پروژه را روشن کنند و فرماندار اشکذر موظف به ارائه گزارش های لازم در خصوص کارهای انجام شده است تا در صورت انجام نشدن اقدامات لازم شخصا وارد عمل شوم.”

اکنون «چهار ماه» از آن یک هفته گذشته و سید حسینی شخصا وارد عمل نشده است.! مردمی که از اینگونه وعده ها خسته شده اند به فکر جمع کردن اسباب و اساس خود افتاده ولی گرانی موجود پولی برایشان باقی نگذاشته که بخواهند مسکن دیگری تهیه کنند.

«حسن طالبیان» عضو شورای شهر اشکذر با اشاره به پیگیری های شورا در ماجرای مسکن مهر اشکذر اظهارداشت: مشکل اصلی واحد های مسکن مهر اشکذر سیستم فاضلاب آن ها است که باعث شده چند وقت یکبار شاهد ریزش زمین بعضی از قسمت های ان باشیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل مسکن مهر اشکذر مبلغی بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان در نظر رفته شده است، گفت: ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را شهرداری اشکذر عهده دار شده تا با رفع سیستم فاضلاب آن و اجرای طرح سپتیک، مشکل ریزش زمین ها برطرف شود.

عضو شورای شهر اشکذر افزود: پس از اجرای طرح سپتیک، عملیات آسفالت معابر و خیابان های مسکن مهر اشکذر نیز اجرایی می شود که در حال حاضر منتظر اتمام طرح سپتیک ان هستیم.

وی تامین باقی بودجه عنوان شده را از محل بودجه متمرکز استان یزد نام برد و گفت: امیدواریم با یاری خداوند مشکلات مسکن مهر تا پایان سال جاری مرتفع گردد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اشکذر خبر، تاریخ 24 آذر 95، کد مطلب: 58662: www.ashkezarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین