پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۲۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
دانشجوی دکترای ترم ششم جغرافیا اهل اورامان در نامه ای به استاندار کردستان از بی توجهی به نیروی های بومی گلایه کرد، گفت: عدم شفافیت مدیران، سبب بی اعتمادی و ناامیدی قشر تحصیل کرده و مردم منطقه از دولت و مدیران استانی شده است.

شعار سال: نامه دانشجویدکترای ترم ششم جغرافیا اهل اورامان بهاستاندار کردستان واز بی توجهی به نیروهای کارامد بومی استان کردستان گلایه کرد.


این دانشجوی دکتری اورامانی ، گفت: در دیدار با آقای استاندار ویافراد غیر بومی را به عنوان مشاورین توسعه در استان کردستان نام برد.

متن نامه بدین شرح است:


بسمه تعالی

خدمت استاندار محترم استان کردستان

عرض سلام و خسته نباشید


اینجانب محمد محمودی، دانشجوی دکترای ترم ششم جغرافیا، گرایش سیاستگذاری توسعه روستایی دانشگاه تهران، بنا بر احساس مسئولیت و ادای دینی که نسبت به منطقه دارم، و نیز از سر دلسوزی بر آن شدم مطالبی را جهت بررسی، مسائل و مشکلات سروآباد و منطقه هورامان به استحضار جنابعالی برسانم تا بهتر، از سیستم مدیریتی سروآباد مطلع شوید. در این خصوص به ارائه توضیحاتی در چند بند میپردازم:


موضوع اول در مورد موج جوانان تحصیل کرده بیکار در شهرستان خصوصا در هورامان میباشد. با وجود این سرمایه انسانی بومی، متخصص و توانمند اکثریت کارمندان سروآباد از شهرستانهای اطراف جذب شده و این وضعیت از بکارگیری نیرویهای غیر بومی در شهر هورامان شدید و شدیدتر است. برای نمونه شهردار از شهر قروه با مدرک فوق لیسانس جغرافیا ( دانشگاه آزاد ملایر) انتخاب شده و در بهار امسال نماینده میراث فرهنگی هورامانرا نیز از قروه به هورامان آورده اند که دانشجوی ترم دوم دکترای باستان شناسی دانشگاه آزاد ابهر است. این سبک مدیریت و گزینش نیرو که فاقد هرگونه پشتوانه دانش و انگیزش می باشد، در شرایطی ادامه پیدا می کند که خود شهرستان سروآباد و منطقه هورامان فارغ التحصیلان زیادی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا با گرایش تخصصی مرتبط با امور جاری و از دانشگاههای سراسری و معتبر کشور دارد. این سرمایه های اجتماعی بومی برخاسته از متن جامعه میتوانند بسترساز توسعه متوازان و پایدار باشند.

موضوع دومی که لازم به یادآوری است در مورد شرکت تعاونی های روستایی شهرستان سروآباد می باشد. با عنایت به اینکه بنده یک سال پیش از طرف مردم به عنوان بازرس تعاونی مرزنشینان دهستان دزلی انتخاب شدم در این مدت به این نتیجه رسیدم که اصلیترین مانع توسعه تعاونیها، "عدم شفاف سازی" و توجه مدیران اداره تعاون شهرستان و اداره کل به تصمیمات هیئت مدیره و عدم تعهد آن مدیران به خدمت به مردم میباشد، لذا امسال برای هیت مدیره شرکت تعاونی مرزنشینان دهستان ثبت نام کردم که از طرف شورایی در اداره کل استان رد صلاحیت شده‌ام و ظاهرا اکثر هیئت مدیره و بازرسان رد صلاحیت شده اند. به نظر اینجانب رد صلاحیت این افراد هیچ تغییری در توسعه و میزان خدمت به مردم در این تعاونی ها ایجاد نمی کند و شخصا به عنوان بازرس تعاونی مرزنشینان دهستان دزلی و دانشجوی سیاست گذاری توسعه روستایی، خواستارم که حضرت عالی در مقام بالاترین و بیطرف ترین شخصیت مورد اجماع مردم و دولت به این رد صلاحیت های مبهم و عدم شفافیت مدیران رسیدگی نمایید .


لازم به ذکر است که ورود نیروهای غیر بومی به شهرستان و بیکاری جوانان بومی تحصیلکرده دانشگاه های معتبر و عدم شفافیت مدیران، سبب بی اعتمادی و ناامیدی قشر تحصیل کرده و مردم منطقه از دولت و مدیران استانی شده و در زمان کم، سبب فرار نخبگان به خارج از کشور خواهد شد که حدوث این مسائل توسعه استان را با مشکل جدی روبه رو خواهد کرد. لذا خواهشمندم به عنوان بالاترین مرجع اجرایی به این موضوع رسیدگی کردهو برای جوانان تحصیل کرده شفافسازی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از زریوار خبر، تاریخ 22 خرداد 95، کد مطلب: 3378: www.zariwarkhabar.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
خیلی حرفه تو جامعه ای مثل ایران که این همه ثروت های اشکار و نهان داره یه دانشجوی دکتری از بیکاری رنج ببره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
امیدوارم که حداقل ایشون لای این نامه هارو باز کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین