پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
عملیات اجرای ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر از سال 89 آغاز شده و پس از دو سال تعطیلی تا کنون 45 درصد و پیشرفت فیزیکی داشته است.

شعار سال:


تاخیر در انجام پروژه ها این روزها امری عادی در کشور ما تبدیل شده و کمتر طرحی پیدا شده که در موعد مقرر پایان یابد.

پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر نیز از این نوع پروژه ها بوده که از سال 1389 کلنگ زنی شده و تا کنون و پس از گذشت 6 سال هنوز افتتاح نشده است.

این ورزشگاه در دل کوهپایه کوه گرمه در و کنار بام ملایر در حال ساخت بوده و این روزها کارگران سخت در این ورزشگاه مشغول کار بوده و سکوهای تماشاچیان این مکان در حال ساخت و نصب است.



خبرنگار ما برای بررسی آخرین وضعیت ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر با حضور در این مکان به بررسی میزان پیشرفت این پروژه پرداخته است.

ناظر پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت این ورزشگاه اظهار داشت: این پروژه از سال 89 با انجام کارهای مطالعاتی، طراحی نقشه، انتخاب پیمانکار و مشاور انجام شد.


فرهاد فرشاد افزود: با انجام مناقصه در در سال 89 شرکت پیوند ساز عمران با برنده شدن در مناقصه عملیات اجرایی و کارهای تجهیز کارگاه را از بهمن 89 و ساختمان های جانبی مهندس و کارگری را آغاز کرد.

وی گفت: با آغاز کار ورزشگاه 160 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری در ورزشگاه انجام شده و طی دو سال عملیات خاکبرداری و خاکریزی به اتمام رسید.

ناظر پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر افزود: در این مدت دو سال مقداری از عملیات سازه شامل فونداسیون سازه، جایگاه تماشاچیان و دیوار حائل با اعتبار 30 میلیارد ریال انجام شد.

وی با اشاره به تعطیلی پروژه ورزشگاه ملایر در سال 92 تشریح کرد: در این سال به دلیل بی پولی و نبود اعتبار پروژه با تعطیلی همراه شد و به مدت دو سال کار هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت.

فرشاد با شاره به آغاز مجدد ساخت پروژه ورزشگاه در سال 94 بیان کرد: در سال 94 با فسخ قرارداد با پیمانکار و مجددا با انجام امور اداری مناقصه ای جدید برای ادامه کار ورزشگاه با شرکت برگزار و شرکت عماد پیمان برنده این مناقصه شد.



وی گفت: در قرارداد اولیه ساخت ورزشگاه به مبلغ 60 میلیارد ریال تا 65 میلیارد ریال پیش بینی شده بود ولی به دلیل بالا رفتن قیمت ارز در قرارداد جدید هزینه ساخت ورزشگاه 200 میلیارد ریال شد.

ناظر پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر گفت: با توجه به وضعیت مالی دولت و بازدیدهای انجام شده از این ورزشگاه قرار شد که فاز اول ورزشگاه شامل زمین چمن، سکوی تماشاچیان و رختکن و راه دسترسی اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای چمن مصنوعی در این ورزشگاه بیان کرد: در ابتدا قرار بود که در ورزشگاه ملایر چمن طبیعی کار شود ولی به دلیل درخواست رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر مبنی بر نبود زمین تمرین فوتبال در فصل زمستان برای ورزشکاران ملایری و هزینه های نگهداری قرار شد که در ورزشگاه ملایر چمن مصنوعی کار شود.



فرشاد گفت: زیرساخت های چمن مصنوعی تا یک ماه آینده تکمیل و زمین فوتبال آماده نصب چمن مصنوعی خواهد شد و با مشحص شدن پیمانکار نصب چمن مصنوعی در مناقصه عملیات نصب آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به زمان آماده شدن فاز اول ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر بیان کرد: پیشرفت فیزیکی عملیات ساخت ورزشگاه 45 درصد و پیشرفت ریالی 40 درصد بوده و در صورت محیا شدن شرایط مالی شهریور ماه شاهد افتتاح فاز نخست ورزشگاه ملایر خواهیم بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: مساحت پروژه ورزشگاه ملایر در قرار داد با شرکت عماد پیمان 40 هزار متر مربع بوده که 37 هزار متر آن روباز و 3 هزار متر آن سرپوشیده است.

مهدی رضایی افزود: تا کنون بیش از 34 میلیارد ریال در ورزشگاه هزینه شده و 35 میلیارد ریال اعتبار در سال 94 مصوب شده است.

وی افزود: محل تامین اعتبار این پروژه از اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی بوده و بیش از 88 هزار میلیون ریال اعتبار برای اتمام این پروژه نیاز است.

رئیس اداره ورزش جوانان با اشاره به کمک های وزیر ورزش برای اتمام این پروژه و تقدیر از وی بیان کرد: در فاز نخست زمین چمن، پیست دو میدانی تارتان، سکوی تماشاچیان و رختکن و مسیر دسترسی آماده خواهد شد.

وی گفت: برای زمین چمن مصنوعی، اسنوبرد و پیست تارتان مناقصاتی به صورت جداگانه برگزار شده تا پیمانکاران نصب این پروژه ها مشخص شوند.

رضایی گفت: امید است در صورت تامین اعتبارات لازم پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر همزمان با هفته نخست شهریور ماه افتتاح شود.


حال باید منتظر ماند وشاهد بود که آیا ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ملایر با سرنوشتی مشابه ورشگاه نقش جهان مبتلا خواهد شد و یا اینکه در شهریور ماه 95 مردم ملایر شاهد افتتاح این ورزشگاه در کوهپایه کوه گرمه و جنب بام ملایر خواهند بود یا نه؟


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی دانا، تاریخ انتشار 30 اردیبهشت 1395، کد مطلب:740853: www.dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین