پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
لایحه کوی فرمانیه شهر زنجان امروز در حالی در جلسه علنی شورای شهر زنجان به صورت مشروط مصوب شد که طی روزهای اخیر تهدید به افشاگری یکی از اعضای این شورا خبرساز شده بود.
شعار سال: جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان ظهر سه شنبه در حالی به پایان رسید که لایحه مربوط به کوی فرمانیه که در روزهای اخیر با حاشیه های خبری همراه بود با اکثریت آراء اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با تعیین شروطی مصوب شد.

تصویب ماده ۱۰۱ برای کوی فرمانیه با مخالفت عباس راشاد محوریت یافت و در نهایت بعد از توضیحاتی شهردار زنجان و موافقان این لایحه رای گیری شد. رای مثبت اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان برای بخش مسکونی این کوی که مورد تایید نهایی کمیسوین ماده ۵ بود ارائه شد.

عمده مشکل در موافقت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با صدور مجوز ماده ۱۰۱ مربوط به سهم شهرداری و مسائل فنی و کارشناسی همچون سرانه ها و حریم گاز بودبخش دیگر این کوی مربوط به حریم گاز که چند حریم توسط شرکت گاز برای آن طی ماه اخیر اعلام شده برای بررسی در کمیته کار کمیسیون ماده ۵ و تایید نهایی تفکیک قطعات موکول شد. عمده مشکل در موافقت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با صدور مجوز ماده ۱۰۱ مربوط به سهم شهرداری و مسائل فنی و کارشناسی همچون سرانه ها و حریم گاز بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی، اظهار داشت: حماسه ۹ دی سال ۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زرینی در تاریخ مردم ایران بود.

آراض ضیایی این روز را نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم ایران عنوان کرد و یادآور شد: ۹ دی روز بیعت با آرمان های انقلاب اسامی و رهبر کبیر انقلاب بود. این روز تیر خلاص به سرانه فتنه است.

ضیایی در ادامه سخنان خود به مصاحبه عباس راشاد، عضو شورای اسلامی شهر زنجان با یکی از رسانه های استان اشاره کرد و گفت: در این مصاحبه از کلماتی همچون افشاگری، سعی در تصویب لایحه مربوطه در جلسه غیرعلنی و منافع مردم عنوان شده که نیازمند توجه است.

وی با بیان اینکه هیچ تلاش غیرعادی برای تصویب یا عدم تصویب این لایحه در شورا نبوده است، افزود: مطابق قانون وقتی لایحه ای در صحن علنی رد شود ۶ ماه نمی تواند مجدد مطرح شود مگر اینکه دو سوم اعضای شورا با رای خود خواستار طرح مجدد آن شوند.

ضیایی از معطلی چهار ماهه این لایحه در شورا خبر داد و گفت: برای بررسی این لایحه کمیسیون تلفیقی شکل گرفته بود که این عضو شورا نیز در آن حضور داشت.

در ادامه این جلسه رئیس کمیسوین عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان به شهردار زنجان تذکر کتبی داد و مسائلی در خصوص عملکرد مدیریت شهری در زنجان عنوان کرد.

یکی از برنامه های شهردار زنجان انضباط درون سازمانی در خصوص نیروی انسانی و مدیریت منابع انسانی بود که بعد از سه سال هنوز شاهد تحقق آن نیستیمرزاق محمدی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در بدنه شهرداری به صورت مناسب و درستی صورت نگرفته است، افزود: یکی از برنامه های شهردار زنجان انضباط درون سازمانی در خصوص نیروی انسانی و مدیریت منابع انسانی بود که بعد از سه سال هنوز شاهد تحقق آن نیستیم.

محمدی تاکید کرد: شاهد اجرایی شدن سناریوهایی به صورت مقطعی در شهرداری هستیم که موجبات رنجش کارگران و خانواده های آن ها را فراهم کرده است. عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان موجب نگرانی و رنجش کارکنان شده است.

وی با بیان اینکه در شهرداری زنجان افرادی حقوق های بالایی می گیرد در حالی که فعالیت خاصی برای آن ها تعریف نشده است، افزود: مغایرت های قانونی در این خصوص زیاد است و شهردار زنجان نسبت به انجام تمهیدات لازم اقدام کند.

محمدی در ادامه تاکید کرد: پل سیدالشهداء از پروژه های مهم شهر زنجان بوده که نیازمند همکاری همه ارگان ها برای تسریع در عملیات اجرایی است. مطابق اظهارات سرپرست کارگاه اگر مبالغ ریالی برای این پروژه به موقع پرداخت نشود شاهد افزایش هزینه ها و افزایش زمان اجرای آن خواهیم بود. در این خصوص جلسه مشترکی برای بررسی جزئیات مسائل برگزار خواهد شد.

محمدی پیشنهاد تشکیل گروه ترمیم و لکه گیری شهری را به شهرداری زنجان داد و گفت: باید برای ترمیم و لکه گیری معابر شهری به صورت ویژه اقدام شود و این گروه می تواند به صورت اورژانسی نسبت به اجرای عملیات اجرایی اقدام کند. اعتبارات این بخش نیز در لایحه بودجه پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه از عدم اجرای تبصره های تکلیفی لایحه بودجه انتقاد کرد و تذکر داد نسبت به عملیاتی شدن آن ها اقدامات لازم صورت گیرد.

محمدی خواستار تکریم مناسب ارباب رجوع توسط مدیران شد و تاکید کرد: با توجه به تصویب طرح تخصیص بودجه به جوزه ورزش و سلامت شاهد عدم توجه به آن هستیم که این موضوع نیز باید توسط مسئولان پاسخ داده شود.

ضرورت تقویت اعتماد مابین پلیس راهنمایی و رانندگی با افکار عمومی شهروندان

در ادامه جلسه سعید امیدی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان به موضوع روان سازی ترافیک در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: ضرورت تقویت اعتماد مابین پلیس راهنمایی و رانندگی با افکار عمومی شهروندان و همچنین مقوله ارتقاء فرهنگرانندگی در شهر احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ضرورت های اجتماعی همراه شده با انتقاد و اعتراض تعداد قابل توجهی از شهروندان از موضوع بالا بودن میزان جرائم رانندگی و سخت گیری غیر متعارف پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر زنجان که نیازمند توجه است.

امیدی با بیان اینکه در این حوزه نیازمند شفاف سازی هستیم، افزود: ارائه گزارش و شفاف سازی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی و توجه به دغدغه شهروندان می تواند به تقویت اعتماد متقابل منجر شود .

این مسئول از اقدام مناسب شهرداری زنجان در خصوص نظر خواهی از شهروندان برای تدوین لایحه بودجه سال آتی تقدیر کرد و گفت: تدوین بودجه ای مبتنی بر نظرات شهروندان محترم البته با لحاظ نمودن الزامات کارشناسی و حرکت به سمت چشم انداز شهری، کامل ترین مدل تدوین بودجه شهری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص تعرفه و عوارض مربوط به درآمدهای شهرداری و خصوصا در بخش تعرفه های مرتبط با ساخت و ساز از مرحله صدور پروانه تا مرحله پایان کار ساختمانی در بودجه سال ۹۶ ، انتظار این است که دفترچه تعرفه و عوارض مربوطه طوری تدوین و به شورای شهر ارائه شود که در عمل رونق بخش و محرک ساخت و ساز باشد.

در این جلسه همچنین عضو شورای اسلامی شهر زنجان ضمن مخالفت خود با موافقت اعضای شورای شهر زنجان با درخواست شرکت تعاونی کوی فرمانیه خواستار پاسخگویی شهردار زنجان در خصوص وضعیت پروژه سبزه میدان و واگذاری زمین به انجمن زندانیان شد.

از شریک پروژه سبزه میدان تضامین لازم گرفته نشده است

عباس راشاد با بیان اینکه از شریک پروژه سبزه میدان تضامین لازم گرفته نشده است، افزود: شهردرای زنجان قبل از مشخص شدن تکلیف وضعیت شریک قبلی اقدام به گودبرداری و تهیه اسناد فراخوان کرده است.

راشاد از وضعیت فعلی پروژه سبزه میدان انتقاد کرد و خواستار ارائه توضیحات و پیگیری های لازم برای مشخص شدن وضعیت فعلی و آتی آن شد.

شهردار زنجان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از همراهی اعضای شورای اسلامی شهر زنجان برای پیشبرد امور عمرانی شهر زنجان، تاکید کرد: اطلاعات کاملی را در جلسه آتی در خصوص موارد مطرح شده ارائه خواهم کرد.

ایجاد اغتشاش و تزلزل در انجام امور موجب ترس سرمایه گذاران از ورود به پروژه های شهری زنجان می شود و باید از این رویکرد پرهیز کنیمحبیب ملایی یگانه با بیان اینکه مسائل مطرح شده در خصوص پروژه سبزه میدان دقیق و صحیح نیست، افزود: ایجاد اغتشاش و تزلزل در انجام امور موجب ترس سرمایه گذاران از ورود به پروژه های شهری زنجان می شود و باید از این رویکرد پرهیز کنیم.

یگانه از انجام اقدامات حقوقی لازم در خصوص وضعیت پروژه سبزه میدان خبر داد و گفت: از کارشناسان و تیم های حقوقی قوی شهر برای انجام مسائل حقوقی مربوطه استفاده شده و مشکلی در این بخش نخواهیم داشت.

شهردار زنجان به پیشینه این طرح و مسائل پیش آمده اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق ماده ۳۱ و ۳۲ از متن قرارداد مربوطه فاز یک و تملکات پروژه بر عهده شریک بوده و عدم انجام تعهدات موجب فسخ قرارداد خواهد بود.

وی به صدور اخطارهای متعدد به دلیل عدم انجام تعهدات مطابق قرارداد اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگان حقوقی شهرداری پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دادند.

یگانه از تلاش های صورت گرفته برای پیدا کردن راهکار جهت ادامه روند کاری سبزه میدان در گذشته خبر داد و گفت: جلسات متعددی با حضور همه مسئولان دو طرف در زنجان و تهران برگزار شده است.

ساخت پروژه سبزه میدان یک پروژه کم نظیر در سطح کشور

وی ساخت پروژه سبزه میدان را یک پروژه کم نظیر در سطح کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه در راستای تقویت معماری ایرانی-اسلامی پیرو منویات مقام معظم رهبری است.

یگانه بازگشت سود و سرمایه در این پروژه را مناسب عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت این فضای مهم شهری در سال های بعد از اتمام آن ارزش افزوده لازم برای آن متصور خواهیم بود. این پروژه برای تقویت گردشگری در شهر زنجان نیز اثرگذاری زیادی خواهد داشت.

گفتنی است در این جلسه همچنین طرح توسعه فضای سبز زنجان مطابق با اسناد بالادستی این بخش توسط کمیسوین شهرسازی مطرح و تصویب شد.

با اندکلی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبر گزاری مهر، تاریخ انتشار: 10 دی 1395، کد مطلب: 3861693، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین