پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
روزنامه ابتکار در شماره دوشنبه نهم آذر می نویسد: قانون نحوه فعالیت احزاب در مجلس نهم مطرح شد و شورای نگهبان با 8 ایراد آن را بازگرداند. اکنون نحوه اعمال این قانون با چرا و چگونه های بسیاری همراه است و با برخی ادعاهای ضد و نقیض، احزاب را در ادامه فعالیت سیاسی با تردید و مشکل می کند.

شعار سال : دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی منتشر شد. در متن این نامه آمده است: «بسم الله الرّحمن الرّحیم؛ به عموم جوانان در کشورهای غربی ؛درست است که امروز تروریسم درد مشترک ما و شما است، امّا لازم است بدانید که ناامنی و اضطرابی که در حوادث اخیر تجربه کردید، با رنجی که مردم عراق، یمن، سوریه، و افغانستان طیّ سالهای متمادی تحمّل کرده اند دو تفاوت عمده دارد؛ نخست اینکه دنیای اسلام در ابعادی بمراتب وسیع تر، در حجمی انبوه تر و به مدّت بسیار طولانی تر قربانی وحشت افکنی و خشونت بوده است؛ و دوّم اینکه متاسّفانه این خشونتها همواره از طرف برخی از قدرتهای بزرگ به شیوه های گوناگون و به شکل موثّر حمایت شده است«.

جنجال در یاسوج، از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است، در این مطلب می خوانیم: علی رغم اینکه در ایران اسلامی قوه مقننه و دستگاه قضا وجود دارد، اما برخی افراد به ظاهر انقلابی خود را فراتر از قانون و مراجع ذی صلاح دانسته و با اقدامات خود باعث برهم زدن امنیت و فضای گفت وگو و دموکراسی، بی ثابتی و بی نظمی در جامعه شده اند. شاید افراطی ها به چنین اقداماتی عادت کرده باشند. پیش از این نیز و به طور ویژه در ماه های گذشته به دفعات شاهد چنین رفتارهایی از تندروها بوده ایم و مثلا این اواخر خودسرها چنین برخوردهایی را با علی مطهری در شیراز و حجت الاسلام موسوی لاری در ورامین داشتند. تندروها، این بار روز گذشته آن رفتارها را در مقابله با آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح طلب که برای آیین افتتاحیه انجمن در دانشگاه یاسوج حضور داشت، تکرار کردند.

این روزنامه با بررسی عنوان بر هم زدن تجمعات قانونی هدف گروه های انحرافی است، به نقل از حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری، آورد: هر چه قدر به انتخابات نزدیک می شویم، احتمال افزایش این اتفاقات بیشتر است، اما لازم است همه تلاش کنیم تا انتخابات در فضای امن و آرام برگزار شود؛ اگر این چنین نباشد مشارکت کاهش می یابد. هدف گروه های انحرافی، هدف دور شدن مردم از فضای انتخابات است و به دنبال آنند که انتخابات با حضور اکثریت مردم برگزار نشود.

روزنامه ابتکار با درج عنوان ایران با اقتدار در کنار سوریه ایستاده است، به نقل از علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، می نویسد: ایران و سوریه روابط بسیار برادرانه و نزدیکی با یکدیگر دارند و در چنین شرایط حساس و حیاتی که دولت و ملت سوریه در برابر دشمنان قسم خورده خود ایستاده اند جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند که از این کشور قهرمان، دولت مقاوم و شخص بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت کند.

این روزنامه سرمقاله خود را به عنوان «چراغکی افروختن» به قلم مهدی نیاکی اختصاص داد و در بخش یادداشت های امروز عنوان های «آیا افزایش قیمت تنها راه حل ممکن است؟»، «معماری و فرهنگ در زندگی ما» و «هراس تندروها از اقتدار دولت روحانی» به ترتیب با قلم «محمد غلامی پور سی سختی»، «علی حق شناس» و «اسماعیل حسین پور» منتشر کرد.

«رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه یونان: باید تحرک مناسبی در روابط تهران- آتن ایجاد شود» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 9 آذر 1394 کد مطلب : 81859697 (5021060) www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین