پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پست فوق توزیع برق احداث شده در کرمان به شهربابک انتقال داده شود.

شعار سال: سید محمدعلی ابریشمی عصر چهارشنبه در جلسه ای به منظور بررسی مشکلات کارخانه ذوب مس خاتون آباد و مجتمع مس شهربابک و شهرک صنعتی گفت: شهرک صنعتی باید حتما زیرساخت هایش آماده باشد و قول می دهیم که مشکلات زیرساخت های شهرک صنعتی را حل کنیم.

رئیس هئیت مدیره شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: سال گذشته دو هزار قرارداد بسته شده است که 400 بسته پس گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: اولویت به توسعه شهرک صنعتی اختصاص دارد تا یک شهرک صنعتی دیگری احداث کنیم.

ابریشمی تصریح کرد: از 60 واحد واگذار شده در شهرک صنعتی شهربابک 17واحد فعال هستند که این یک آلارم است و باید شهرک تخصصی مس در شهربابک ایجاد شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد پست فوق توزیع برق گفت: باید حتما پست فوق توزیع برق که در کرمان احداث شده است به شهربابک انتقال داده شود و این نیاز شهرک های شهرستان است.

لزوم پی گیری طرح انتقال آب خلیج فارس به شهربابک

امام جمعه شهربابک نیز در این جلسه گفت: امروزه یکی از دغدغه های مسئولین کشور بحث اقتصاد کشور است و به گفته رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

حجت الاسلام حسن منتظری با اشاره به لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در شهرستان شهربابک ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نباید تنها به صورت شعار بیان شود بلکه باید به صورت عملی در کشور پیاده شود.

وی در ادامه کم آبی را یکی از مشکلات شهربابک عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه آب بسیار زیادی ازاین شهرستان در صنعت مصرف می شود باید انتقال آب خلیج فارس به شهربابک پیگیری شود.

امام جمعه شهربابک تاکید کرد: در بحث قانون مالیات هم باید سهم شهرستانها داده شود تا مشکلات این مناطق نیز حل شود.

کم آبی مهم ترین مشکل شهربابک

نماینده مردم شهربابک در ادامه این جلسه گفت: اولین مشکل شهربابک بحران کم آبی است که با توجه به اینکه روزانه 54 هزار مترمکعب آب شرب این شهرستان به مجتمع مس سرچشمه می رود، این امر سفره های زیرزمینی شهربابک را تخلیه کرده است که باید انتقال آب خلیج فارس به این شهرستان حتما صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: آلایندگی کارخانه ذوب مس خاتون آباد با توجه به اینکه فیلترینگ این کارخانه مربوط به کارخانه سیمان بوده خسارت های زیادی رابه این منطقه وارد کرده است و تاکنون باعث تلف شدن 30 هزاردام شده است.

فتاحی به مشکل اشتغال اشاره کرد و اذعان داشت: باید در توسعه صنعت مس گام هایی برداشته شود تا مشکل بیکاری حل شود.

وی تاکید کرد: همچنین راه اندازی صنایع جنبی مس در شهربابک ضروری است و امروزه نیاز است که بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کند.

لزوم افزایش سهم آلایندگی شهربابک

فرماندارشهربابک نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: عدم وجود زیرساخت، عدم بهسازی و روشنایی معابر، عدم وجود نیروی دائم برای بررسی مشکلات شهرک صنعتی و نبود شبکه فاضلاب از مشکلات شهرک صنعتی شهربابک است.

محمدرضا شریفی ادامه داد: امروزه مشکل اصلی سرمایه گذار، گران بودن قیمت زمین و عدم ارائه تسهیلات به آنان است.

وی با اشاره به اینکه باید سهم آلایندگی شهربابک افزایش یابد و به طورعادلانه تقسیم شود، افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، حمایت از صنایع پایین دستی مس و احداث نیروگاه برق که به کرمان انتقال داده شده است یک نیازبرای شهربابک است.

فرماندار شهربابک تصریح کرد: از مسئولین شرکت مس می خواهم که یک بیمارستان در شهرستان شهربابک احداث شود.

کارخانه اسید در شهربابک در حال احداث است

در ادامه این جلسه احمد مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: برای رفع آلایندگی خاتون آباد باید کارخانه اسید احداث شود که این کارخانه در حال احداث بوده و ظرف مدت سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: 54 پروژه برای شرکت مس تعریف شده که این 54 پروژه را به 17 پروژه رسانده ایم تا که این پروژه ها به بهره برداری برسند و به اقتصاد کشور کمک کند.

مرادعلیزاده در ادامه افزود: سالانه 60 میلیارد تومان برای عوارض آلایندگی پرداخت می شود و در بحث درمان هم به قول هایی را که قبلا داده ایم عمل خواهیم کرد.

وی در خصوص ساخت بیمارستان توسط شرکت مس گفت: در این زمینه باید مذاکراتی انجام شود و درمورد نیروی انسانی هم اگر پروژه ای به بهره برداری رسید افراد بومی مشغول بکار می شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 23 مرداد 93 ، کد مطلب: 2349702: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین