پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
بعد از عملی نشدن وعده اولی وزیر بهداشت برای افتتاح بیمارستان سیدالشهداء شهرستان رودبارجنوب بار دیگرآقای وزیر در سفر اخیر خود به استان کرمان از افتتاح بیمارستان این شهرستان در آینده نزدیک خبر داده است، معلوم نیست این بیمارستان کی از وعده وزیر ترخیص و وارد چرخه درمان می شود؟!
شعار سال: شهرستان رودبارجنوب با ۱۲۰هزار نفر جمعیت در ۳۳۰کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است با توجه به اینکه این شهرستان دومین شهرستان پرجمعیت جنوب استان کرمان است اما هنوز مردم آن برای درمان بیماری های خود باید به شهرها واستانهای همجوار سفر کنند.

متاسفانه شهرستان رودبارجنوب فاقد بیمارستان مجهز و پزشکان متخصص است و مردم برای انجام معاینات پزشکی و نیازهای درمانی از جمله سونوگرافی، آزمایش تخصصی، فیزیوتراپی، سی تی اسکن باید به شهرستانهای همجوار، مرکز استان و یا استان یزد و هرمزگان مراجعه کنند که برای آنان اتلاف وقت و هزینه بردار است.

افتتاح و تجهیز بیمارستان رودبارجنوب یکی ازخواسته ها و آرزوهای دیرینه مردم است زیرا با تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان، بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی محرومان برطرف می شود.

کلنگ این بیمارستان در مردادماه سال۸۷به زمین زده شد و قرار بود ۱۰ماهه به بهره برداری برسد و بعد از گذشت ۸سال قرار بود در بهمن۹۵با حضور وزیر بهداشت افتتاح شود اما وزیر به این افتتاح نرسید و با حضور مسئولان این بیمارستان افتتاح شد و در همان مراسم فرماندار این شهرستان وعده افتتاح رسمی آن در آینده نزدیک توسط وزیر بهداشت را در حالی داد که رئیس مرکز بهداشت گفت این ساختمان به صورت قانونی هنوز واگذار نشده است و با گذشت نزدیک به ۳ماه هنوز این وعده مسئولان عملی نشده است.

ساخت بیمارستان ۲۴تختخوابی شهرستان رودبار جنوب ۸سال درگیر و دار وعده‌های مسئولان راه و شهرسازی گرفتارشده بود و گویا برای افتتاح رسمی و تجهیز هم به همچین بازده زمانی نیاز دارد، وعده‌های وزیر بهداشت و مسئولان ماجرای هرسال دریغ از پارسال شده و رنگ تحقق به خود نمی‌گیرند.

در حالی که عمر دولت تدبیر وامید در سراشیبی قرار گرفته است و تا کمتر از شانزده روز دیگر سرنوشت قطعی آن مشخص می شود ، مردم شهرستان رودبارجنوب نسبت به یکی از خواسته های به حق خود که همان افتتاح بیمارستان مجهز هستند دیگر ناامید شده اند.

وعده،تنها سهم محرومان از طرح تحول سلامت

شاید وقت آن رسیده که فقط برای یک بار، مسئولان کشوری و استانی پس از این همه وعده های خوش رنگ به مردم برای افتتاح رسمی و تجهیز بیمارستان، از مردم نجیب و ولایتمدار رودبارجنوب بابت عملی نشدن وعده هایشان عذرخواهی کنند.

وزیر بهداشت که در مرادماه سال۹۵به شهرستان رودبارجنوب سفر کرده بود وعده افتتاح بیمارستان این شهرستان را در دهه فجر ۹۵داده بود که هنوز عملی نشده و بار دیگر در سفر اخیر خود به استان کرمان از افتتاح بیمارستان رودبار در آینده نزدیک خبر داده است،بیمارستان رودبارجنوب معلوم نیست کی از وعده های وزیر ترخیص و وارد چرخه درمان می شود؟!

وزیر بهداشت در جلسه جمع بندی هفتمین سفر خود به استان کرمان گفته است که بیش از ۸۰۰ کیلومتر فاصله بین شهرستانهای استان کرمان را طی کردیم تا بیمارستانها و مراکز درمانی آن را افتتاح کنیم.

آقای وزیر باید عرض کنیم شما با بهترین ماشین های دولتی برای افتتاحیه ها جابجا می شوید و زیاد هم وقت شما اتلاف نمی شود اما محرومان رودبارجنوب برای هر بار مراجعه به پزشک باید فاصله ۸۸کیلومتری تا جیرفت را طی کنند تازه این فاصله برای کسانی است که ساکن مرکز شهر رودبارهستند اما محرومانی که از دورترین روستاهای این شهرستان اگر بخواهند برای انجام یک سونوگرافی ساده به شهرستانهای همجوار بروند چیزی حدود ۳۰۰کیلومتر را باید طی کنند پس چرا فریاد این محرومان را کسی نمی شنود؟!

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری رودبار ما، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396، کد مطلب: ۴۱۱۵۶|، www.roodbarema.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین