پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
8 سال است که مردم رودبارجنوب چشم انتظار وعده های نافرجام مسوولان برای افتتاح بیمارستان 24 تختخوابی این شهرستان هستند و طبق آخرین وعده، دهه فجر روز افتتاح این بیمارستان است.

شعار سال: نبود بیمارستان و خدمات درمانی مجهز حکایتی است که سال ها رودبارجنوب با آن روبرو بوده و تنها به وعده ای افتتاحیه که هر سال به سال دیگر موکول می شود دل خوش کرده اند.

بیمارستان 24تختخوابی رودبارجنوب از جمله بیمارستان هایی است که سال 87 کلنگ ساخت آن به زمین زده و طبق وعده مسئولان ذیربط قرار بود ۱۰ماهه به بهره برداری برسد که ظاهراً در مسیر ساخت با مشکلاتی مواجه شد و روند کندی پیدا کرد و اکنون نیز ساخت بیمارستان پس از هشت سال به پایان رسیدو در صف تجهیز وزارت بهداشت قرار گرفت..

امام جمعه رودبار جنوب از نبود بیمارستان در این شهرستان انتقاد کرد

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب ضمن انتقاد از نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما هنوز در این شهرستان با 120 هزار نفر جمعیت بیمارستان وجود ندارد.


وی افزود: مردم باید تا چه زمان انتظار بکشند که بتوانند به راحتی از خدمات حوزه سلامت استفاده کنند.
امام جمعه رودبارجنوب خاطرنشان کرد: شهرستان رودبار جنوب از نظر جمعیت بعد از جیرفت دومین شهرستان بزرگ منطقه جنوب کرمان است اما از داشتن یک پزشک متخصص محروم است.
حجت الاسلام گروهی با بیان این مطلب که مردم این منطقه از نظر اقتصادی در سطح مطلوبی قرار ندارند، گفت: مردم به دفعات به من مراجعه می کنند که ما درد را تحمل می کنیم به خاطر اینکه پول نداریم برای درمان به شهرستان های همجوار و یا مرکز استان برویم که این موضوع برای من رنج آور است.
وی بیان کرد: در برخی از موارد بیماران را توسط یک نامه به پزشک در استان کرمان و یا هرمزگان معرفی می کنم اما این افراد حتی توان پرداخت کرایه ماشین را ندارند و به همین خاطر درد را تحمل می کنند و این معنی عدالت اجتماعی نیست.
حجت الاسلام گروهی گفت: ساخت و تجهیز یک بیمارستان باید چند سال طول بکشد، آیا این بیمارستان را برای نسل های بعدی می سازند.


رودبارجنوب در دهه فجر صاحب بیمارستان می شود

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری که مردادماه امسال به شهرستان رودبارجنوب داشت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساختمان بیمارستان رودبار جنوب تا یک ماه آینده از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان تحویل می گیریم اظهار کرد: در بهمن‌ماه سال جاری همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این بیمارستان کامل می‌شود.

فرماندار شهرستان رودبار جنوب نیز در جلسه مثلث اقتصادی جنوب کرمان از پیشرفت 80 درصدی بیمارستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیمارستان شهرستان رودبار جنوب که از سوی اداره راه و شهرسازی تکمیل و تجهیزات آن خریداری شده است، از جمله پروژه هایی هستند که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

وعده هایی که گاها با آغاز سال شروع می شوند و هر از چند گاهی عده ای از مسوولین در مناسبت ها گزارش فعالیت می دهند و دوباره وعده افتتاح بیمارستان رودبارجنوب در تاریخ جدید داده می شود.

شهرستان رودبار جنوب با ۱۲۰ هزار نفر سکنه،یک شهر و ۴۰۰ روستا در فاصله 330کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده که تنها یک مرکز بهداشتی و درمانی به این جمعیت خدمات ارائه می دهد.

این بیمارستان که از زمان کلنگ زنی تاکنون مسئولیت دو استاندار و دو دولت را تجربه کرده شامل بخش های جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان، بخش های مراقبتی سی سی یو و آی سی یو، بخش تشخیصی، اورژانس و درمانگاه بوده و از جمله پروژه های بیمار شهرستان بوده که اسیر وعده های نافرجام شده است..

نباید فراموش کرد پروژه ای که می توانست با صرف هزینه به مراتب اندک چهار سال قبل به اتمام برسد، به دلایل مختلف از جمله بی تدبیری، عدم جذب اعتبار و... با هر آجر وعده ای را به بدنه خود پیوند زده است. وعده هایی که تمامی ندارد و در این میان خواست مردم لابه لای قول های مساعد پنهان مانده است.

با آغاز به کار دولت یازدهم و تأکید مسوولان به حوزه سلامت و بهداشت و درمان، مردم شهرستان رودبارجنوب منتظرند که این پروژه در دهه مبارک فجر رسماً مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

حال باید منتظر بود و دید که وعده افتتاح این بیمارستان به مرحله عمل می رسد یا به سالی دیگر موکول خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ 30 دی 95 ، کد مطلب: 1010621: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین