پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با اشاره به پروژه های آب منطقه ای استان گفت: با وجود مشکلات مالی، تاکنون هیچ یک از پروژه های ما تعطیل نشده و توانسته ایم 10 درصد از کل بودجه وزارت نیرو را در آب منطقه ای استان کرمان جذب کنیم.

شعار سال: "محمدرضا بختیاری"در مراسم آغاز عملیات حفاری فاز دوم تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان در شهرستان رابر اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه های سه گانه انتقال آب به کرمان است.طول تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری 38 کیلومتر و بزرگ ترین تونل انتقال آب خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه این تونل در دو فاز 19 کیلومتری حفاری می شود، افزود: عملیات اجرایی فاز اول آن از 6ماه گذشته آغاز شده است.

بختیاری با بیان اینکه در پروژه انتقال آب به کرمان 901 نفر مشغول به کار شدند که 320 نفر آنها در فاز دوممشغول به کار شده اند، بیان کرد: تاکنون 160 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شدهاست.این پروژه پنج ساله است.با توجه به سرعت عوامل اجرایی و حمایت مسوولان استان، قول می دهیم که دو سال زودتر از برنامه زمان بندی، پروژه به بهره برداری برسد.

در این مراسم "بختیاری" نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس نیز اظهار کرد: نگاه استان در گذشته به این منطقه مثبت نبوده اما با مسوولیت استاندار و اجرای پروژه های مختلف در این منطقه، نگاه منفی برطرف شده است.

وی از استاندار کرمان خواست جاده کرمان به رابر به طول 35 کیلومتر آسفالت شود که با این کار، مسافت کنونی این مسیر 70 کیلومتر کاهش می‌یابد.خواهان جذب نیروهای بومی در پروژه ها هستیم.

عملیات اجرایی فاز دوم حفاری طولانی ترین تونل انتقال آب خاورمیانه در شهرستان رابر و از محل از سد شهیدان امیرتیموری آغاز شد.

عملیاتی حفاری این تونل با حضور استاندار کرمان و معاونان وی، امام جمعه شهرستان رابر و جمعی از مسوولان استان کرمان با ذکر یا علی بن ابی طالب(علیه السلام) آغاز شد.

علی حسن پور،رییس کارگاه دهانه ورودی تونل انتقال آب کرمان در این مراسم گفت: به صورت میانگین ماهانه بین 700 تا 800 متر حفاری صورت می گیرد.فاز نخست حفاری تونل انتقال آب تاکنون حدود 2.5 کیلومتر پیشرفت داشته است.انشاءالله زوتر از بازه زمانی که در قرارداد مشخص شده، این تونل به بهره داری خواهد رسید.

"علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان نیزدر مراسم آغاز عملیاتی اجرایی حفر تونل انتقال آب در شهرستان رابر اظهار کرد: استان کرمان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حد بضاعت خود موفق شده بخشی از پروژه های اقتصاد مقاومتی کشور را آغاز کند و امیدواریم که در ادامه کار آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است، دنبال کنیم.

ویبا تقدیر ویژه از دولت در خصوص ارائه مجوز انتقال آب به استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان لوله گذاری انتقال آببه کرمان در حال انجام است این در حالی است که بیش از دو دهه استان کرمان منتظر مجوز انتقال آب بود تا اینکه در دولت یازدهم انجام شد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه تصفیه خانه سد بافت در سال 94 افتتاح شد، افزود: با افتتاح این تصفیه خانه بیش از 100 هزار نفر از آب سالم بهره مند شدند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 3 تیر 95، کد مطلب: 95040101714: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین