پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
مبارزه با زمین خواری، فرصت ساخت به زمین های واگذاری و تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله محورهای گفتگو با رییس اداره راه و شهرسازی فیروزکوه بود.

شعار سال: مبارزه با زمین خواری، فرصت ساخت به زمین های واگذاری، وضعیت بافت های فرسوده منطقه، آخرین وضعیت تکمیل پروژه محور فیروزکوه به گرمسار و سمنان و تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله محورهای گفت و گو با رییس اداره راه و شهرسازی فیروزکوه بود.

مجتبی صادقی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فیروزکوهاظهار داشت: تا پایان ۹ ماهه اول سال جاری و با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، فعالیت های مناسب و قابل توجهی با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی افزود: در سال جاری و در حوزه راهداری، توانستیم دو راهدارخانه جدید بَشم و ارجمند را به مدار خدمت رسانی به کاربران جاده ای اضافه کنیم که تجهیز راهدارخانه ارجمند به مراحل پایانی رسیده و مجهز به ماشین آلات و نیروی انسانی شده است.

*جذب ۷۰ نیروی راهدار در پنج راهدارخانه فیروزکوه

صادقی ضمن اشاره به اخطارهای هواشناسی در خصوص پدیده «ال نینو» در کشور گفت: دپوی نمک و ذخیره سوخت گازوییل راهدارخانه های این اداره از مهرماه سال جاری آغاز و یگان های راهداری در حال آماده باش کامل هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی فیروزکوه بیان داشت: در پنج راهدارخانه، امین آباد، نمرود، بشم، گدوک و ارجمند بالغ بر ۷۰ نیروی راهدار جذب که اغلب آن ها بومی و از نیروهای متخصص هستند.

صادقی به تجهیز و به روز رسانی ماشین آلات راهداری در سال جاری و استقرار هشت اکیپ راهداری فعال از اول مهر ماه به صورت آماده باش و دپوی سه هزار تن نمک در راهدارخانه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش برف در برخی گردنه ها، عملیات نمک پاشی در چندین مرحله انجام پذیرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به اینکه محور فیروزکوه، محور برفگیری در استان و کشور است، خواهشمندیم رانندگان نکات ایمنی را هنگام سفر و تردد از این شهرستان رعایت کنند.

*راهسازی حوزه دوم ما محسوب می شود

صادقی با اعلام اینکه راهسازی حوزه دوم ماست، اظهار داشت: در سال جاری با حمایت فریبرز واحدی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، توانستیم هفت کیلومتر روکش آسفالت شهر ارجمند را برای کمک به مجموعه شهرداری و چهار کیلومتر روکش آسفالت شهر فیروزکوه را انجام دهیم که روکش آسفالت شهر فیروزکوه به صورت نیمه تمام مانده است که با مساعد شدن شرایط جوی تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص روکش های آسفالت روستایی گفت: تا جایی که شرایط آب و هوایی اجازه می داد، روکش آسفالت روستاها انجام شد ولی برخی تعهدات ما از سال گذشته و امسال باقی مانده که امیدواریم با جذب اعتبارات مناسب، شاهد تکمیل این پروژه ها باشیم.

*سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل محور فیروزکوه به گرمسار و سمنان نیاز است

صادقی با اشاره به ساخت دو پروژه بزرگ محور فیروزکوه-گرمسار که از اولویت های وزارت راه و شهرسازی در استان تهران است و تکمیل پروژه چهار بانده شدن محور فیروزکوه - سمنان بیان داشت: برای تکمیل این پروژه ها اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال مورد نیاز است که امیدواریم با سفر ریاست جمهور، این پروژه ها تامین اعتبار شوند تا بتوانیم شاهد اجرایی شدن و کلید خوردن دوباره این پروژه ها باشیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال برای اولین بار در بحث ایمنی راه، کار عملیاتی انجام داده و در نقطه حادثه خیز گردنه بشم و برای ایمن سازی و گرفتن نقطه حادثه خیز آن و دیوار سنگی فیروزکوه بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است،اظهار داشت: در بحث ایمنی، طرح مطالعاتی از دلیچایی تا نمرود را با کمک شرکت بهران ترافیک، مشاور پایه یک ایمنی انجام دادیم که بحث مطالعات آن نهایی، نقشه ها تهیه و برای تصویب به کمیته فنی اداره کل راه و شهرسازی ارجاع شدکه با تامین اعتبار آن و با قول مساعدی که مدیرکل راه و شهرسازی و استانداری تهران داده اند، بتوانیم این نقطه حادثه خیز را رفع کنیم و ضریب ایمنی آن را بالا ببریم.

*اراضی تصرفی مفت آباد فیروزکوه سند دار می شود

صادقی ضمن اشاره به دستور وزارتخانه و ابلاغ بخشنامه وزارتی مبنی بر فسخ تمامی تقراردادهای واگذاری که منجر به ساخت نشده اند، گفت: با پیگیری های صورت گرفته مدیرکل و مکاتبات شهرستانی انجام شده، توانستیم برای اخذ مجوز و ساخت این زمین ها تا پایان سال ۹۵، مهلت بگیریم که این قرارداد دارای پنج بند است و سعی ما بر این است که با تسهیل کردن قوانین و مقررات، مشکلات مردم را برای اخذ مجوزات ساخت به ویژه در مناطق دشت ناصر و شهرک کوهسار که بسیاری از قرارداها منجر به ساخت نشده اند را مرتفع سازیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فیروزکوه در خصوص اراضی تصرفی اظهار داشت: عمده فعالیت این اداره در محله مفت آباد فیروزکوه است که پس از تلاش ۱۳ ماهه، توانستیم سند دار شدن اراضی تصرفی زیر ۵۰۰ متر را که دارای عرصه، اعیان، آب و برق هستند و تصرفات آن ها به قبل از سال ۸۳ بر می گردد، انجام دهیم که کار اجرایی آن آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال ۹۵ تمامی این اراضی را سند دار کنیم.

مجتبی صادقی با اعلام اینکه با تعاملات خوب با ادارات شهرستان به ویژه شهرداری ها و شورای شهر و در اختیار قرار دادن اراضی با کاربری فضای سبز به شهرداری ها، سعی کردیم در بحث سرمایه گذاری نیز ورود پیدا کنیم، گفت: اغلب اراضی موجود در شهرستان که مورد نظر سرمایه گذاران است، اراضی است که در مالکیت دولت و سازمان ملی زمین و مسکن بوده و لذا با رویکرد و نگاه تعاملی با مسئولین شهرستان، همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

*رفع تصرف هفت هکتار از اراضی ملی

صادقی ضمن اشاره به رفع تصرف هفت هکتار از اراضی ملی با ارزش ریالی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در سال جاری و دو پرونده ۴۰ هکتاری دیگر و پیگیری آن ها در دادگاه تجدید نظر قوه قضائیه، اظهار داشت: سیاست این اداره در برخورد با پدیده زمین خواری، سیاست های کلی کشور است و با هرگونه متصرفین به اراضی دولتی که بدون اخذ مجوز قانونی به این اراضی دست درازی می کنند، مبارزه خواهیم کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان فیروزکوه حریم راه ها را نیز جز اراضی حفاظت شده دانست و گفت: یگان حفاظت از حریم وزارت ره و شهرسازی تشکیل شد و با همکاری سیستم قضایی برای مقابله با پدیده زمین خواری و تجاوز به حریم راه ها و بزرگراه ها، این اداره نیز یگان حفاظت مستقل تشکیل داده است.

صادقی در پایان گفت: بحث بافت فرسوده شهر فیروزکوه مهمترین موضوعی است که پیگیر آن بوده که این موضوع یک نگاه همه جانبه را می طلبد و در جلسه ای که با شهردار و مسئولین شهرستان فیروزکوه داشتیم، خواستار اجرایی شدن آن شده و مقدمات لازم را با کمک مجموعه شهرداری برای بهینه کردن بافت فرسوده شهر و انتقال به نقاط ایمن تر فراهم کرده ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 14 آذر 1394، کد مطلب:2990781:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین