پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۱۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
صنعتگران فیروزکوهی اعتقاد دارند صنعت این شهرستان در تمام سال‏هایی که دولت وعده «حمایت» داده است، با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده‏اند که از دیرباز تاکنون همچنان بارشان بر دوش سرمایه‏گذاران سنگینی می‏کند.ر

شعار سال:


شهرستان فیروزکوه در شرق استان تهران و در منطق ه‏ای با ظرفیت ‏های قابل توجه صنعتی و معدنی واقع شده است.

با عنایت به قرار داشتن فیروزکوه در خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران، استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان اقتصادی و صنعتی برای حضور در منطقه صورت پذیرفته است؛ به طوری که از سال 1387 تاکنون بیش از 350 مورد تقاضای دریافت زمین در شهرک صنعتی فیروزکوه ثبت شده است که در صورت بهره‏ برداری مناسب، نویدبخش رشد و بالندگی صنعتی شهرستان خواهد بود.

با تعامل هرچه بیشتر بانک‏های عامل با واحدهای صنعتی در زمینه ساخت‌ و سازها، نصب ماشین ‏آلات و تأمین سرمایه در گردش، انتقال پنج میلیون متر مکعب آب سد «نم‏رود» به این ناحیه، برطرف شدن مشکل آب واحدها، تأمین اعتبار پست 63 کیلو وات برق ناحیه و منفک شدن آن از برق شهر فیروزکوه، این منطقه صنعتی جایگاه واقعی خود را در جذب سرمایه‏ گذاران و ایجاد اشتغال مولد به دست خواهد آورد.



*شهرک صنعتی «علی‏دره» فیروزکوه؛ نیازمند یاری مسئولان

شهرک صنعتی «علی‏دره» فیروزکوه در 208 هکتار زمین واقع شده است که 140 هکتار قطعه از زمین آن برای استقرار واحدهای تولیدی واگذار شده و در دو کیلومتری شمال شرق فیروزکوه قرار دارد. با بهره‏ برداری از فاز دوم این شهرک، حدود 480 هکتار به وسعت این مجموعه اضافه خواهد شد.

شهرک صنعتی «علی‏دره» فیروزکوه دارای بیش از 380 پروانه بهره‏برداری فعال است که 30 مورد آنها فعالیت دائم دارند و 350 نفر در آنها به طور مستقیم مشغول به‏ کار و کماکان برای کاهش برخی مسائل و مشکلات به خصوص در سطح کلان، نیازمند عنایت ویژه مراجع فرادستی هستند.

تولیدکنندگان مستقر در این شهرک صنعتی امروز مشکلاتی دارند که باید رسیدگی شود؛ عدم همکاری بانک‏ها در پرداخت تسهیلات، عدم توجه به معافیت مالیاتی، نبود بانک در شهرک صنعتی علی‏دره، عدم بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی، بانک‏ها و اداره مالیات با توجه به مصوبات قانونی آن، دسترسی سخت به سوخت مایع با توجه به اینکه این شهرستان با اقلیم آب و هوایی سرد مواجه است و عدم وجود آمبولانس و خودروی آتش‏نشانی و... تنها بخشی از مشکلات صنعت‏گران فیروزکوهی است که باید با برنامه‏ریزی مسئولان برطرف شود.


*لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات صنعت‏گران فیروزکوهی

امروز در راستای رسیدگی به بخشی از مشکلات موجود در شهرک صنعتی «علی‏دره» فیروزکوه، با حضور فرماندار فیروزکوه، مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی تهران و دیگر مسئولان، مسائل و مشکلات صنعتگران شهرک صنعتی علی‏دره فیروزکوه بررسی شد.

در این جلسه که در دفتر مدیرعامل شهرک صنعتی علی‏دره فیروزکوه برگزار شد، مشکلات واحدهای صنعتی و فعالان حاضر در این ناحیه صنعتی، مشکلات زیربنایی آن، همچنین مشکلات دفتر شهرک و سایر مسائل و مشکلات متفرقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسناد مالکیت و مشکلات مربوط به زمین واحدهای صنعتی، تفکیک زمین و شیب زیاد زمین برخی شرکت‏ها، اسناد مالکیت واحدهای صنعتی، تعیین تکلیف زمین‏های راکد، ورود همسایه‏ها به حریم زمین برخی شرکت‏ها، واگذار نشدن زمین برای طرح توسعه و بیمه کارگران ساختمانی برخی دیگر از شرکت‌ها از جمله موارد مطروحه مربوط به واحدهای صنعتی حاضر در شهرک بود.



*از خرابی آسفالت معابر تا قطع مکرر برق

خرابی آسفالت معابر، نبود پست 63 کیلو ولت، تأمین نشدن برق مورد نیاز و قطع مکرر برق، تجهیز ساختمان آتش‏نشانی، بهداری و بهره‏ برداری از آنها، پایین بودن فشار آب در برخی شرکت‏ها و کمبود آب تخصیص داده شده به بعضی دیگر از شرکت‏ها، روشنایی شهرک، واگذار نشدن خطوط جدید تلفن ثابت و قطعی مکرر تلفن و مشکلات فضای سبز، عمده معضلات زیربنایی شهرک صنعتی «علی‏دره» فیروزکوه است.

همچنین در جلسه اخیر مسئولان استان تهران، مسائل و مشکلات متفرقه نظیر ایمنی و امنیت شهرک، ارائه خدمات رفاهی و ورزشی، خدمات‏ رسانی شهرداری، جلوگیری از ورود افراد متفرقه و پیشگیری از وقوع سرقت، تأمین وام بانکی، قطعی اینترنت، نبود واحدهای تجاری و خدماتی، تخفیف در بهره‏ برداری پیش از موعد مقرر برخی شرکت‏ها و... نیز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

معاونان فنی و اجرایی و برنامه‏ریزی شرکت شهرک‏های صنعتی تهران، معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرمانداری فیروزکوه، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، رئیس تامین اجتماعی شعبه فیروزکوه، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره منابع طبیعی، رئیس شرکت مخابرات و مدیر منطقه برق فیروزکوه سایر مسئولان حاضر در این جلسه بودند تا شاید مشکلات شهرک صنعتی علی‏دره که در دو کیلومتری شمال شرق فیروزکوه قرار دارد و 600 نفر در آن به طور مستقیم اشتغال دارند، برطرف شود.



*توسعه شهرک صنعتی علی‏دره تا 2 ماه آینده

فرماندار شهرستان فیروزکوه در این زمینه در شرق استان تهران، از کلنگ‏زنی و اجرای فاز دوم توسعه شهرک صنعتی علی‏دره، حداکثر تا دو ماه آینده خبر داد.

ابوالقاسم مهری در تشریح فعالیت‏های کارگروه رسیدگی به مسائل و مشکلات صاحبان صنایع و سرمایه‏گذاران حاضر در شهرک صنعتی علی‏دره فیروزکوه اظهار داشت: فاز دوم توسعه این شهرک به وسعت 448 هکتار که هم‏اینک مراحل نهایی خود را در کمیسیون‏های مربوطه استانی می‏گذراند، حداکثر تا دو ماه آینده به بهره‏برداری می‏رسد.

وی تصریح کرد: با تحقق این مهم و با عنایت به اینکه این شهرک به عنوان تنها شهرک صنعتی حاضر در شعاع 120 کیلومتری استان است، می‏توان شاهد استقبال و حضور سرمایه‏گذاران صنایع مختلف به شهرستان، رونق اشتغال و بالندگی اقتصادی منطقه بود.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به عمده مسائل مطروحه در این کارگروه خاطرنشان کرد: تأمین خدمات عمومی واحدها، اعطای تسهیلات و استمهال بدهی‏ها، عمده مطالبات فعالان اقتصادی این شهرک بود.



*وعده کمک به صاحبان صنایع فیروزکوه

فرماندار فیروزکوه گفت: در راستای سرعت‏بخشی به پیشبرد احداث فیزیکی واحدها و خرید ادوات و تجهیزات، با مساعدت مدیرعامل شرکت شهرک‏های تهران و همچنین از محل تسهیلات شهرستانی، به صاحبان صنایع کمک خواهد شد.

مهری افزود: در آینده‏ای بسیار نزدیک و با حضور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و با گرفتن سهم تسهیلات شهرستانی، این منابع به سمت صنایع فعال، نیمه‌فعال و حتی راکد موجود در شهرک سوق داده خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‏ریزی برگزاری سلسله جلسات ماهانه کارگروهی به صورت میدانی در شهرک‏های صنعتی شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: حرکت هدفمند به سوی اهداف تولید، هزینه کردن تسهیلات در مسیر صحیح خود، همچنین مشاهده پیشرفت کارها از نزدیک و از پیش‌رو برداشتن موانع احتمالی موجود، عمده اهدافی است که در این زمینه دنبال می‏شود.



*نویدی مبارک به فعالان صنعتی پشت خط مانده

چندی پیش نیز براساس اعلام مسئولان فرمانداری فیروزکوه، موافقت‏های لازم برای توسعه شهرک صنعتی علی‏دره از کمیسیون‏های مربوطه اخذ شده که قطعاً با آغاز به کار دیگر صنایع و فعالان صنعتی پشت خط مانده، پویایی، رونق و توسعه هرچه بیشتر شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به اینکه شهرستان کرج به استان تبدیل شده و از تهران جدا شده است، شهرستان فیروزکوه تنها شهرستان استان تهران است که در شعاع 120 کیلومتری پایتخت قرار دارد و این مزید بر علت شده که تولیدکنندگان تهرانی برای استقرار واحد تولیدی خود به فیروزکوه مراجعه کنند.

تمام مسئولان شهرستان باید اهتمام ویژه‏ای داشته باشند که از این ظرفیت شهرستان به خوبی استفاده کنند تا شاهد اشتغال خوب در فیروزکوه باشیم.

اگر به گذشته نه چندان دور این شهرستان نگاه کنیم، می‏بینیم که چقدر در این شهرستان بیکار وجود داشت؛ اما به واسطه استمرار صنایع در این شهرستان، اکنون فرصت اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

با توجه به تحریم‏هایی که در حال حاضر وجود دارد، ایران در جنگ اقتصادی به سر می‏برد و به لطف خداوند و همت تولیدکنندگان ایرانی، مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد و ایران اسلامی پیروز و سربلند از این جنگ بیرون خواهد آمد.

با تلاش‏های صورت گرفته از سوی صنعت‏گران، هیئت امنای شهرک صنعتی و مسئولان محلی، زیرساخت‏‌ها و امکانات خوبی در این ناحیه صنعتی فراهم شده است و با توجه به طرح توسعه‏ای که در فاز دوم در دستورکار قرار گرفته، بخش عمده‏ای از قطعات واگذاری فعال شده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از
خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 27 اردیبهشت 1392، کد مطلب:13920226000437 : www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین