پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۸۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
اخوان با بیان اینکه اولویت شهرداری تکمیل پروژه های نیمه تمام است، گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری دولت آباد در صورت تامین منابع مالی انجام خواهد شد.

شعار سال: شهردار دولت آباد در جمع خبرنگاران شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا (س) گفت: ما از لحاظ تراکم جمعیتی و تراکم ساختمانی شرایط ویژه ای در سطح استان و منطقه ای داریم.

رضا اخوان با بیان اینکه از حدود سه ماه گذشته فعالیت خود را در شهر دولت آباد آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت توانستیم آرامشی را در شهر حاکم کنیم.

وی به فضاسازی و آماده سازی شهر برای عید نوروز، ارائه تخفیف از ۱۲ بهمن برای عوارض ساختمانی با مصوبه ی شورای اسلامی شهر،بهبود نوع برخورد با ارباب رجوع به عنوان بخشی از فعالیت های خود در این مدت اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع یکی از وظایف مهم شهرداری ها است چراکه که طبق قانون بیش از ۳۰۰ وظیفه داریم.
اخوان در ادامه عنوان کرد: دولت آباد از نظر زیرساخت مشکلاتی دارد که یکی از مشکلات عدم ساماندهی منطقه صنعتی دولت آباد است، همچنینبا توجه به نزدیکی به کلان شهر اصفهان؛ بسیاری از کارگاه های کوچک اصفهان به منطقه صنعتی دولت آباد منتقل و این منطقه به انباری برای شهر اصفهان تبدیل شده است که شهرداری متولی بخشی از این امور است و برای حل این مشکلات، به همکاری مدیریت شهرستان نیاز داریم.
این مسئول ادامه داد: شهر دولت آباد، شهری با عقبه و سبقه ی مذهبی، فرهنگی و بسیار غنی است اما امروز از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته که لازم است در این زمینه تلاش دوچندانی داشته باشیم.

وی در خصوص پروژه اتصال خیابان جانبازان به شهر اصفهان اظهار کرد: استارت ادامه خیابان جانبازان به اصفهان در گذشته خورده و بخشی از این خیابان نیز آزادسازی شده است و ما امید داریم بتوانیم در سال آینده آزادسازی این خیابان را تکمیل کنیم و این خیابان به خیابان فرزانگان (تاکسیرانی) اصفهان متصل شود؛ چراکه اگر این موضوع تحقق یابد، بخش عظیمی از بار ترافیکی تسهیل می شود.

اخوان ادامه داد: جلساتی با جمالی نژاد شهردار اصفهان و حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان در مجلس در این خصوص داشته ایم و تفاهم نامه اولیه امضا شده است.

شهردار دولت آباد عنوان کرد: حدود این مسیر شش کیلومتر است که چهار کیلومتر آن در حریم شهر دولت آباد و دو کیلومتر در حریم شهر اصفهان است و به دلیل بزرگ بودن پروژه و طی مراحل قانونی، این پروژه زمانبر خواهد بود.

وی در ادامه به پروژه ی رینگ چهارم شهر اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: طرح آن در سال های قبل انجام شده، محدوده بزرگ آن در حریم شهر اصفهان است و یکی از شهرهایی که اشتراک زیادی با اصفهان در این پروژه دارد، شهر دولت آباد با ۱۱ کیلومتر اشتراک است که می طلبد در این زمینه نیز تلاش مضاعفی داشته باشیم.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: تا تکمیل طرح های نیمه تمام، پروژه جدیدی آغاز نخواهیم کرد.

اخوان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص علت ناتمام ماندن احداث باغ بانوان، با بیان اینکه باغ بانوان مجموعه ای ورزشی، تفریحی است، افزود: با احداث این پروژه، فضایی شاد و سالم برای بانوان شهر دولت آباد فراهم می شود.
وی علت توقف پروژه احداث باغ بانوان شهر دولت آباد را مشکلات مالی عنوان و تاکید کرد: این پروژه ۵۰ظ درصد پیشرفت فیزیکی تا کنون داشته است که در صورت تامین منابع مالی با هماهنگی شورای شهر از ابتدای سال ۹۶ شهرداری برای اتمام پروژه فعالیت خود را آغاز می کند.
شهردار دولت آباد احداث فرهنگ سرا در شهر دولت آباد را یکی از نیازهای اساسی دانست و گفت: فرهنگ سرا بسیاری از نیاز های اساسی شهر در حوزه فرهگی، تفریحی و رفاهی را برطرف می کند.
اخوان ادامه داد:پروژه احداث فرهنگ سرا در شهر دولت آباد با زیر بنای هشت هزار متر مربع یک ابر پروژه محسوب می شود که در صورت حل مشکلات مالی و مسائل اقتصادی، فعالیت برای احداث این پروژه آغاز می شود.

شهردار دولت آباد خاطرنشان کرد: اتمام پروژه فرهنگ سرا به بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به پتانسیل خوب نیروی انسانی و مالی در شهر دولت آباد، لازم است برای اتمام این پروژه از این پتانسیل ها استفاده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: امسال در راستای توسعه و ارتقای سطح کمی و کیفی فضای سبز شهری بر اساس پوشش گونه های گیاهی متناسب و سازگار با اقلیم، آب و هوا و خاک شهر دولت آباد بیش از ۸۰ هزار گل از ۳۰ نوع گل و ۳۰ هزار نهال و درختچه از ۱۲ نوع درخت تولید و در سطح شهر کاشته شده است.
شهردار دولت آباد با بیان اینکه شهر دولت آباد ۶۰ هکتار فضای سبز دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد نیاز فضای شهری با راه اندازی گلخانه شهرداری تامین شده است.

اخوان سرانه فضای سبز هر نفر در شهر دولت آباد را ۱۵ متر مربع عنوان و یادآور شد: تا پایان سال ۱۳۹۶، این سرانه به ۱۷ متر مربع می رسد.
این مسئول ادامه داد: فاز اول ‌گلخانه شهرداری دولت آباد در یک هزار و ۲۰۰ متر احداث شده و به زودی کلنگ فاز دوم برای احداث نمایشگاه دائمی گل و گیاه شهرستان برخوار در زمینی با یک هزار و ۵۰۰ متر مربع با رویکرد تولید گل های تزیینی و گلخانه ای و درختچه و نهال برای توزیع در سطح شهرستان بر زمین خواهد خورد.
شهردار دولت آباد تاکید کرد: به دلیل خشکسالی و کمبود آب، شهرداری به توسعه فضای سبز عمودی و کاهش فضای سبز افقی به ویژه چمن توجه دارد و به تولید و کاشت گونه های گیاهی که به آب کمی نیاز و با اقلیم و خاک منطقه مقاوم و سازگار است نیز توجه دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی چشم برخوار، تاریخ 28 اسفند 95، کد مطلب: 123886: www.cheshmeborkhar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین