پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
مردم بم امروز پس از گذشت ۱۳ سال و در سالروز زمین لرزه ویرانگر پنجم دی ماه سال ۸۲ در شرایطی باید شاهد باقی ماندن تعداد ۱۸ مدرسه کانکسی، نبود فضای بیمارستانی مجهز و کافی برای چهار شهرستان شرقی تازه منفک شده و مشکلات آب آشامیدنی در روستاها و برخی شهرستان های شرق استان، عدم بهره مندی از آب سد نسا به عنوان بزرگترین سد سنگریزه ای cfrd ایران!
شعار سال: و سومین آب مرغوب کشور و عدم اتمام باند دوم جاده بم-کرمان و ناگفته های بسیار دیگر باشند که دیگر از نگاه برخی مسئولین کاخ نشین و مرفه، بازسازی بم زلزله زده ۵ سال و نیم پیش و در سال ۹۰ به اتمام رسیده است و این در حالی است که فرماندار بم رقم مورد نیاز برای تکمیل بازسازی این شهر را ۳۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرده است! در واقع از نگاه مسئولین اکنون بم در زمره شهرهای در حال بازسازی نیست!!!، هیچکس هم نیست و نبوده است که بگوید آقایان اگر در طی این هشت ساله شما مسئولین کم کاری کردید و بازسازی زمان درازی به طول انجامید و هنوز خیل عظیم کمبودها احساس می شود، گناه مردمی که چند ده هزار نفر از بهترین عزیزانشان را تقدیم خاک کردند چیست؟ مردمی که همچنان داغ عظیمی در سینه دارند و بالاجبار باید از امکانات و بازسازی مورد نیاز و حقوق شهروندی خود با برخورد قهرآمیز محروم شوند؟

هنوز دل مردم بم از ستادی مثلا راهبردی که در اثر نگاه تنگ نظرانه برخی مسئولان وقت، منطقه محروم و در برخی مناطق ۱۰۰ درصد ویران شده بم را بیشتر به ورطه محرومیت کشاند خون است، ستادی که اکنون نیز طی سالیانی تنها به یک سمت غش می کند و منطقه شرق استان را نادیده می گیرد، همان ستاد نامبارکی که بازسازی بم را هم به حاشیه راند.

حال در پنجم دی ماه سال ۹۵ و ایام زلزله دلخراش بم بر آن شدیم تا بخشی از کاستی ها و کمبودها را با اذعان به همه خدمات و تلاش های انجام گرفته در ۱۳ سال اخیر به تصویر بکشیم و با صدای بلند اعلام کنیم که آهای آقایان لواسان نشین دولتی، بم را باید دید اما نه از دریچه دوربین های زیبایی شناسی شما بلکه….

از دریچه ی دوربین و در پس کوچه های خاکی حاشیه نشینان بم بزرگ!!

گزارش تصویری/ حاشیه نشینی منطقه ی امام زاده سید طاهر الدین و منطقه سنگستان



























بم را نباید دید!

تنها به علت بی تفاوتی مسئولان آن به تخریب بارگاه و حرم مقدس امامزاده سید عبدالله که در برخی روایات از او به عنوان برادر امام رضا (ع) نام برده شده است.

قابل ذکر است خرداد سال ۹۴ بود که در عملیاتی شبانه حرم این امامزاده تخریب شد و از آن زمان تاکنون دو اداره اوقاف و میراث فرهنگی با راه اندازی دعوای زرگری هر یک به گونه ای از پذیرش مسئولیت بازسازی آن طفره می رود و توپ را به سمت دیگری پاس می دهد.

اکنون حرم این امام زاده واجب التعظیم هیچ متولی ندارد و گویا صدای مظلومیت آن در آسمان بلندتر از زمین شنیده می شود.

گزارش تصویری/


آری بم را باید دید، اما اینبار در لابلای همه پروژه های ناتمام آن

پروژه های ناتمام و کلنگ زنی های بسیاری در بم پس از زلزله انجام گرفته که شاید به جهت برد تبلیغاتی که داشته است از اهمیت بالایی هم برخوردار بوده است چراکه یک کلنگ زنی هزینه ای در پی ندارد!

به جهت پرداختن به مبحث پروژه های ناتمام بصورت تفصیلی تنها به اختصار باید گفت که محله امام زاده سید طاهر الدین که در واقع حاشیه نشینی بم نیز از همین حوالی آغاز می شود، به لحاظ زیرساختاری از ضعف شدیدی برخوردار است و باعث نارضایتی گسترده اهالی این منطقه شده است، کمبودهای این منطقه و عدم توجه بخش های دولتی در گذشته و حال نقض فاحش حقوق شهروندی مورد تاکید ریاست جمهوری است.

گزارش تصویری/


بم را باید دید اما با نظاره بر چرخ و فلکی که پس از گذشت ده سال هنوز نمی چرخد

در حالی تاریخ وعده های مکرر مسئولین شورای شهر مبنی بر افتتاح شهربازی شهرداری طی می شود که یک دهه از حادثه تلخ اختلاس در شهرداری و شورای شهر بم می گذرد و نماد این اختلاس یعنی شهربازی شهرداری نیز همچنان پابرجاست و همچنان خنده را از لبان کودکان بمی می رباید.

شاید تنها نکته ی امیدوار کننده بودجه ای است که رئیس شورای اسلامی شهر بم خبر اختصاص آن را به پروژه شهربازی در هفته دولت گذشته داده است باشد، اما تاریخ واقعی افتتاح آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

گزارش تصویری/


بم را باید دید اما در تصویری که از نمای بسته پس از ۱۳ سال ویرانی ارگ کهن آن را فریاد می زند!

در شرایطی که تا فرارسیدن موعد اتمام بازسازی ارگ بم طبق اعلام رسمی نماینده رئیس جمهور در بم تنها ۵ روز زمان باقی مانده است.

فراموش نمی کنیم که آقای سلطانی فر در سفر خود به بم رسما اعلام کرد که مرمت ارگ تا سال ۲۰۱۷ به پایان می رسد. اما سفر ایشان همانا وخیم شدن وضعیت پرداخت حقوق کارگران ارگ بم نیز همانا.

در این خصوص لازم به ذکر است برای دومین بار پیاپی پس از سفر نماینده رئیس جمهور به بم، همین دو هفته قبل بود که کارگران بازسازی ارگ کهن بم در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان پس از پنج ماه اعتصاب کردند و دست از کار کشیدند!



بم را باید دید! از فراز تپه هایی که با آوارهای زلزله بم قد کشید و قرار بود فضای سبز و یادمانی از زلزله باشد اما.


بم را باید دید!

در لابلای کوچه های خاکی، درون کوچه ای در نزدیکی یکی از مراکز شهر یعنی میدان آزادی و همچنین جنب دبستان پسرانه سما که در هر هفته چند نوبت آب بجای گذر از درون جوی آب تمام سطح کوچه را می گیرد و علاوه بر هدر رفت آب شرب، عبور و مرور عابر پیاده را هم مختل می کند! و پس از قطع جریان آب بصورت راکد در نقاطی باقی می ماند که می تواند به لحاظ بهداشتی بسیار مشکل آفرین باشد.

گزارش تصویری/


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آرگ نیوز، تاریخ انتشار:5 دی 1395، کد مطلب: -، www.argnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین