پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده ، 80 درصد افراد جامعه ، توانایی خرید بیمه ازدواج را دارند.

شعار سال: محمدرضا رستمی روز سه شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه میان وزارت ورزش و جوانان با بیمه ایران گفت: در زمان حاضر حدود750 هزار ازدواج در سال رخ می دهد و از سوی دیگر وجود 10 میلیون جوان مجرد در کشور نیز حاکی از این مطلب است که هر سال ، حدود یک دهم این شمار ، امکان ازدواج دارند.

رستمی در خصوص مفاد بیمه ازدواج اظهار کرد: در این بیمه هزینه مشاوره های پیش از ازدواج، جهیزیه، مراسم ازدواج، حمایت از پرداخت مهریه و خسارات ناشی از طلاق مد نظر است .

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان در ادامه با تاکید بر چاره اندیشی مسئولان درباره کاهش آسیب های اجتماعی گفت: بیمه ازدواج به کاهش این آسیب های کمک می کند.

وی افزود: جوانان سرمایه اجتماعی همه جوامع به شمار می آیند و اکنون بسیاری از آنان با مشکلات و تردیدهای فراوانی در حوزه فردی، ارتباطی، اشتغال و آینده شان مواجه اند.

رستمی اظهار کرد: ازدواج و بیمه آن می تواند بخشی از این نا امیدی و تردید را بین جوانان کاهش دهد؛ زیرا امید از برجسته ترین مباحث مربوط به جوانان به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه به شمار می آید.

وی افزود: امید با موضوعاتی همچون آینده جوان، اشتغال و ازدواج، گره خورده است و در زمان حاضر جوانان و خانواده هایشان نگرانی های بزرگی در این عرصه دارند.

معاون وزیر ورزش با تاکید بر اینکه ایجاد امید در جامعه به جز فعالیت های فرهنگی و گفتمانی نیاز به رویکردهای عملیاتی دارد، گفت: دولت یازدهم با این رویکرد وارد عرصه اجرایی کشور شد

وی در رابطه با انعقاد تفاهمنامه امروز در رابطه با بیمه ازدواج بین وزارت ورزش و جوانان و بیمه ایران گفت: این تفاهمنامه در راستای عملیاتی شدن امید در جامعه و در بین جوانان منعقد شده است که امیدواریم به افزایش نشاط و امید و مدیریت آینده جوانان کمک کند.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: هر چند امروز بسته انعقاد بیمه ازدواج را با بیمه ایران شروع کردیم اما قرار است در فازهای بعدی در حوزه هایی همچون تحصیل، کارآفرینی و فراغت نیز تفاهم نامه هایی را برای جوانان منعقد کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم نامه بیمه ازدواج، دغدغه های جوانان از جمله بخشی از تردید هایشان کاهش و اعتماد و امید آنان افزایش یابد.

معاون وزیر ورزش در ادامه از دیگر نتایج انعقاد این بیمه را برگشت مسئولیت های اجتماعی ازدواج به خانواده ها دانست که این مسئولیت ها به دلیل مشکلات اقتصادی در برخی خانواده ها کم رنگ شده اند.

معاون ساماندهی امور جوانان در خصوص فازهای بعدی بیمه گفت: یکی از اساسی ترین موضوعات در خصوص جوانان مساله تخلیه فشارهای هیجانی است. جامعه جوان نیازمند تفریحات سالم است تا بتواند فشارها و هیجاناتش را تخلیه کند.

رستمی افزود: در بسته حمایتی که به زودی رونمایی می کنیم بیمه فراغت و تفریح جوانان را مدنظر داریم.
به گزارش ایرنا ، امروز - سه شنبه - وزرات ورزش و جوانان و بیمه ایران ، تفاهمنامه بیمه ازدواج را امضا کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 24 آذر 1394، کد مطلب::81878777 (5047904)www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین