پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: پرورش گل و گیاهان زینتی از حوزه‌هایی است که توجه به آن در ایجاد اشتغال موثر است.

شعار سالعلیرضا اسداللهی، با بیان اینکه نمایشگاه گل و گیاهان زینتی و دارویی در شهرستان خرم‌دره برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه با 36 غرفه تخصصی با انواع گل‌های زینتی در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، عنوان کرد: از مهم‌ترین این اهداف می‌توان به ایجاد علاقه‌مندی در کشاورزان منطقه در راستای توسعه گلخانه‌های مدرن در سطح شهرستان و آشنایی بیشتر با تجهیزات گلخانه‌ای اشاره کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حاشیه این نمایشگاه انواع کلاس‌ها و کارگاه و حتی نشست‌های هم‌اندیشی نیز برگزار شد که با استقبال بسیار خوب کشاورزان و تولیدکنندگان گل و گیاه شهرستان مواجه شد.

این مسئول با بیان اینکه علی‌رغم اینکه ایران کشوری چهار فصل بوده و مستعد پرورش گل‌های زینتی است، از این حوزه در کشورمان غفلت شده است، عنوان کرد: متاسفانه با وجود استعدادهای بالقوه در ایران که به دلیل آب و هوای خشک و نیمه‌خشک به چشم می‌خورد، سهم کشورمان در تجارت جهانی گل و گیاهان زینتی که سالانه بالغ بر چندین میلیارد دلار بوده، ناچیز است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه صنعت گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی از قابلیت‌های بالقوه فراوان در درآمدزایی و ایجاد اشتغال برخوردار است، اظهار کرد: برای بهره‌گیری از فرصت‌های مثال‌زدنی در صنعت گل و گیاه باید به علم و فناوری روز مجهز شویم.

وی تاکید کرد: گل و گیاهان زینتی از اهمیت بسیار زیادی در حوزه صادرات برخوردار است، بنابراین اگر سرمایه‌گذاری درست و حمایت‌های کافی در این عرصه صورت گیرد به یقین می‌توان به درآمد خوبی در حوزه گیاهان زینتی دست پیدا کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 6 خرداد 96، کدمطلب:96030603067، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
در زنجان بعید می دانم جواب بدهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین